Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Man tycks ha bänt upp en väggliknande skjutdörr - som inte borde varit låst eftersom det finns nöt i byggnaden.

Ja det är en skjutport som är utdragen i nederkant istället för skjuten åt sidan, behöver inte ens vart låst! Kan likagärna vart svår/trög att skjuta upp!
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men de har uttryckt sig som om de verkligen bommade igen strax efter 18.
Jag funderar mest på om Lisa kan ha haft någon form av kontakt med GM redan innan hon skickade sms:et.

Ja, det kan ju ha varit ett vänligt hejande och prat om vädret (blåste ju rejält). GM kanske hejat på henne förut. Inget oroväckande eller skrämmande eftersom hon inte ringer eller smsar pappan om det. Sen när hon vänder ryggen till (kanske sätter på sig hjälmen) så slår han till på något vis. Måste ha fullständigt överraskat henne eftersom det inte fanns spår av en strid efter vad jag förstått.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men de har uttryckt sig som om de verkligen bommade igen strax efter 18.
Jag funderar mest på om Lisa kan ha haft någon form av kontakt med GM redan innan hon skickade sms:et.

Men de stänger för gäster 18.
http://paklostret.se/
Sen har det ju snackats om att Lisa hade haft en störig kund under dagen, vet inte om det är bekräftat.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.

Konstigt att AJ skulle spontanbesöka kafeet och träffa henne för första gången , samtidigt som det var första gången hon åkte till jobbet själv.
Brukade LS presentera alla sina anställda för AJ ?

Finns det någon koppling till att LH betedde sig konstig denna dag? Du som träffade henne och berättade detta kan väl även dela med sig hur du uppfattade detta konstiga beteende.
EDIT: Hur fan vet gubben att det är första dagen som Lisa åkte till jobbet själv??????? snacka om att snacka bort sig..
Senast redigerad av Titiana 2015-06-20 kl. 13:33.
2015-06-20, 13:31
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadeliogat
Det är ju inte klarlagt för allmänheten än exakt vart Lisa hittades.
I den så kallade boden eller det intilliggande stallet/byggnaden.
Är det någon typ av aktivitet dagligen på dessa ställen, och av vilka, eller är det ställen som inte används just nu. Om jag inte missminner mig så bröt polisen upp en vägg för att få tillgång till det ena stället. Vilka hade nycklar dit? Hur ofta användes/besöktes den lokalen, av vem?

Är det 100% klarlagt att kroppen hittades inomhus?
2015-06-20, 13:31
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Jag reagerade på att Arne i pungonts länk första intervjun hela tide säger citat; "Jag hoppas det här löser sej" och "jag hoppas man reder ut den här situationen". Ber om ursäkt för att det inte är helt ordagrant jag tar ur minnet nu.

Men han nämner inte jag hoppas man hittar henne snart eller så. Det känns som att han undviker att säga det.
2015-06-20, 13:32
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Men sånt borde Arne veta. Var det är låst och inte. Vilka som gör vad var på hans ägor. Då letade man ju iof fortfarande efter Lisa i tron att hon levde. Men just därför borde han ju låst upp alla utrymmen som han visste var låsta. Speciellt när man misstänkte att hon kunde hittas vid liv. Då måste ju saker ske snabbt.
Det har skrivits i tråden att Martorp arrenderas och används av någon annan köttproducent.
Medlem
Citat:
Observera att du nu själv är medlem i forumet i fråga och att dina onyanserade anklagelser också slår mot dig. Men välkommen ändå med vettiga synpunkter.

Och du har rätt i att tråden förstörs av chat om oväsentliga och sjuka fantasier. Det viktiga är vad som kan ha hänt vid mopeden, det som ledde till hennes död.

Enda anledning till att jag gick med var att ratta till okunskap avseende begreppen minderarig/underarig.
I ovrigt ar Era fantasier helt overflodiga. Polisen sitter troligen och skrattarvat Er.
Ni ar vad man forr kallade for skvallerkarringar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Finns det någon koppling till att LH betedde sig konstig denna dag? Du som träffade henne och berättade detta kan väl även dela med sig hur du uppfattade detta konstiga beteende.

Hen citerar AJ
2015-06-20, 13:33
Medlem
Citat:
Det har skrivits i tråden att Martorp arrenderas och används av någon annan köttproducent.

Ja, men bröderna jobbade som snickare och kan lätt ha varit där för att t.ex lägga tak.
2015-06-20, 13:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Samtidigt finns det många bönder som faktiskt börjat låsa sina stallar, beroende på djurrättsaktivister, mm.

Men sen i sådana fall så tror ja oftast det finns en nyckel gömd på stället, alla behöver inte ha egen nyckel utan de finns tillgång på plats för de som kan tänkas behöva komma in!

Några bönder jag känner låser numera efter djurrättsaktivisters härjande. Däremot vet jag inte om de låter nyckeln hänga i närheten.

GM kan så klart ha låst utrymmet pga Lisas kropp, men lokalerna kan också ha varit låsta just då pga de tusentals MP som fanns i området. Man kan ha varit rädd för intrång, stölder etc.
2015-06-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
EDIT: Hur fan vet gubben att det är första dagen som Lisa åkte till jobbet själv??????? snacka om att snacka bort sig..

Kan hon ha känt olust efter mötet med AJ.
En del har ju uppfattat AJ som obehaglig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in