Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 13:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica
Ok. Enligt Morsan säger att min äldre son hittade handsken på måndag.
Även på http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
står det måndag

Jag tror alla som skriver att det var på måndagen. Argumenterar inte emot det hela på något vis. Förlåt om det inte framgick.
2015-06-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
En annan märklighet.

Lisas kollegor säger att de stängde stället strax efter klockan 18.00.
18.23 skickade Lisa sitt sista sms.
Vad gjorde hon däremellan??

Cafét stänger kl 18.00, man avslutar dagen, städar upp det sista, diskar etc etc.
2015-06-20, 13:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är inte det en felskrivning från rådmannen (eller någon på domstolen)? De blev häktade för mord.

Rådmannen gick ut med att rubriceringen var hans misstag, att det skulle varit mord. Detta i sig är väldigt anmärkningsvärt. Samma misstag skedde då alltså två gånger? Det låter inte trovärdigt i mina öron och jag lutar åt att rådmannens korrigerande inför media är en del av mörkläggningen.
Men felet är hur som helst gjort och de sitter häktade för delaktighet. Tror knappast man ändrar i sådana protokoll i efterhand, men jag är inte säker på detta.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-06-20 kl. 13:25.
2015-06-20, 13:24
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vart har polisen brutit en vägg?
Man tycks ha bänt upp en väggliknande skjutdörr - som inte borde varit låst eftersom det finns nöt i byggnaden.
2015-06-20, 13:24
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Cafét stänger kl 18.00, man avslutar dagen, städar upp det sista, diskar etc etc.
Men de har uttryckt sig som om de verkligen bommade igen strax efter 18.
Jag funderar mest på om Lisa kan ha haft någon form av kontakt med GM redan innan hon skickade sms:et.
2015-06-20, 13:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89

Vad FrizDaCat menar är att efter de alla gått ut och kollegorna ser Lisa gå mot husknuten (mopeden står bakom den) så fattas det runt 10 min till Lisa smsar sin pappa att hon är på väg hem. Vad gjorde hon under tiden?
2015-06-20, 13:27
Medlem
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.

Konstigt att AJ skulle spontanbesöka kafeet och träffa henne för första gången , samtidigt som det var första gången hon åkte till jobbet själv.
Brukade LS presentera alla sina anställda för AJ ?
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Men sånt borde Arne veta. Var det är låst och inte. Vilka som gör vad var på hans ägor. Då letade man ju iof fortfarande efter Lisa i tron att hon levde. Men just därför borde han ju låst upp alla utrymmen som han visste var låsta. Speciellt när man misstänkte att hon kunde hittas vid liv. Då måste ju saker ske snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Enligt vissa så brukar det inte djur låsas in med tanke på eldsvådor. Kanske hade någon låst just dessa utrymmen när de såg MSP närma sig Martorp?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad FrizDaCat menar är att efter de alla gått ut och kollegorna ser Lisa gå mot husknuten (mopeden står bakom den) så fattas det runt 10 min till Lisa smsar sin pappa att hon är på väg hem. Vad gjorde hon under tiden?

Hon kanske följde med AJ för att kolla på hästarna...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Enligt vissa så brukar det inte djur låsas in med tanke på eldsvådor. Kanske hade någon låst just dessa utrymmen när de såg MSP närma sig Martorp?

Samtidigt finns det många bönder som faktiskt börjat låsa sina stallar, beroende på djurrättsaktivister, mm.

Men sen i sådana fall så tror ja oftast det finns en nyckel gömd på stället, alla behöver inte ha egen nyckel utan de finns tillgång på plats för de som kan tänkas behöva komma in!
2015-06-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.

Konstigt att AJ skulle spontanbesöka kafeet och träffa henne för första gången , samtidigt som det var första gången hon åkte till jobbet själv.
Brukade LS presentera alla sina anställda för AJ ?

Precis min tanke...
2015-06-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Rådmannen gick ut med att rubriceringen var hans misstag, att det skulle varit mord. Detta i sig är väldigt anmärkningsvärt. Samma misstag skedde då alltså två gånger? Det låter inte trovärdigt i mina öron och jag lutar åt att rådmannens korrigerande inför media är en del av mörkläggningen.

Det börjar bli för många konspirationsteorier, rådmannen korrigerade för att han hade tänkt fel, just för att det var tre som häktades.

Jag fäster ingen betydelse alla för hur han rubricerar gärningar vid häktesförhandlingen, när det fanns skäl att häkta dessa personer. Det är senare som brottsrubriceringen får betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in