Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Glöm inte att detta område har haft mycket inbrott, kafét, har haft 2 och bostadshuset längre ned söderut har haft 9 (!) påhälsningar. De ligor som opererar gör precis som vi, de sitter och kollar vägar/hus på Google innan de ens åker ut på sitt första rek. Här i Stockholm togs nyligen en romsk liga som snott gps:er för runt 2,5m, dom kunde bara bindas till 70 inbrott av flera hundra, men där var Google deras vän. En del ligor kan bli mycket aggressiva om man skulle råka stöta på en tjuv, med det i bakhuvudet så var Lisa:s arbetsplats inte så idylliskt som pressen vill påskina. Länkar finns i denna tråd till tidigare brott.

Så det behöver ju inte vara letterna till 100% som har god lokalkännedom, en liga som åker där stup i kvarten har nog reket varje skrymsle i området i jakt på diesel och annat begärligt, senast tog dom ju en byggnadsställning. Så det är möjligt att tjuvar kände till byggboden och att den stod tom, så om de då sprang på Lisa och slog ihjäl henne kan dom också ha kört ner och dumpat henne i byggboden, för att sen kasta ut hennes grejer på åkern. Det kan ju också vara så att dom körde på henne och fick panik.

De som är minst intressanta just nu är letterna för de är inlåsta, nu bör vi ju kolla upp de andra möjliga personerna och se vad som kan poppa upp, därav mina tidigare frågor på div fynd och en otrevlig snubbe i vit skåpbil som ska ha skrämt upp folk. Och vem var personen som ställde till en scen på Lördagen ?

Ditt resonemang haltar för om det är okända som åker runt och gör inbrott, typ ligor. Hur skulle de ha tillträde till en byggnad på godsägarens mark?

Varför skulle ligor och andra tjuvar uppehålla sig i området och dumpa ett lik i en låst byggbod? Och om det inte var låst när de dumpade liket där, varför har någon låst boden efteråt och inte ringt polisen, eller meddelat sig till alla som sökte efter Lisa?

Var det inbrott vid tiden för Lisas försvinnande?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Snacka om att jag snurrar till det hela. Ber så mycket om ursäkt. Men ladan genomsöktes väl av polisen flrst Och efter det när det började jobbas där återfanns handsken?

Det låter konstigt att inte polisen skulle sett , det som AJ senare såg .
Medlem
Har inte läst alla 33tusen inlägg,men jag undrar hur vanligt det är med en sån här "läckagefri"mordutredning?
Och om man kan uttyda något särskilt av det.Det här fallet kan ju inte vara helt unikt direkt?
2015-06-20, 13:15
Medlem
Citat:
Snacka om att jag snurrar till det hela. Ber så mycket om ursäkt. Men ladan genomsöktes väl av polisen flrst Och efter det när det började jobbas där återfanns handsken?

Så har jag förstått det.
Medlem
FritzDaCats avatar
En annan märklighet.

Lisas kollegor säger att de stängde stället strax efter klockan 18.00.
18.23 skickade Lisa sitt sista sms.
Vad gjorde hon däremellan??
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Hade för mig att den först var avspärrad och att de sedan tog bort avspärrningarna, efter det så hittades handsken varpå den spärrades av igen?
Kan ha fel dock.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ladan spärrades av först när man hittat handsken...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom det är Arne som äger sin ägor och byggnader på dessa ägor så förutsätter jag att ha gav polisen nycklar till alla bodar och ladugårdar med mera som finns på hans ägor. Varför skulle polisen i så fall behövt bryta en vägg i en sådan byggnad för att komma in?

Vart har polisen brutit en vägg?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Det har jag också undrat.

Och Arne säger ju själv i någon intervju att han har gett polis tillgång till hela ägorna. Så varför behöver de bryta sej in??

Tillgång till hela ägorna kanske inte betyder just nycklarna utan att polisen måste be att någon låser upp åt dem? Kanske den som hade nycklarna inte gick att få tag i just då eller att det var litauerna som var nyckelansvariga?
Medlem
Citat:
Det var på tisdagen handsken hittades. Ladan hade innan dess varit avspärrad för undersökningar, men sedan öppnats igen. Det var då handsken hittades.

Ok. Enligt Morsan säger att min äldre son hittade handsken på måndag.
Även på http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
står det måndag
2015-06-20, 13:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eftersom de blev häktade misstänkta för delaktighet i mord, kan inte andra gärningsmän uteslutas och således är andra alternativ nog inte avförda.

Dom häktades på sannolika skäl misstänkta för mord. Det framgår av häktningsprotokollen.
"Delaktighet" är ett uttryck som användes av TR-domaren, rimligtvis pga teknisk bevisning saknats i förhandlingarna.
I hand med detta ska man även minnas att beslutstiderna var relativt korta, 5min, resp 3min, efter det att själva förhandlingarna var avklarade.
2015-06-20, 13:16
Medlem
Citat:
Är inte det en felskrivning från rådmannen (eller någon på domstolen)? De blev häktade för mord.

Stämmer
http://sla.se/skovde/2015/06/17/fel-rubricering-vid-mordhaktning
2015-06-20, 13:17
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborgskan1982
Det har jag också undrat.

Och Arne säger ju själv i någon intervju att han har gett polis tillgång till hela ägorna. Så varför behöver de bryta sej in??
Enligt vissa så brukar inte djur låsas in pga brandrisk. Kanske hade någon låst just dessa utrymmen när de såg MSP närma sig Martorp?
Senast redigerad av B0B0-emulator 2015-06-20 kl. 13:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in