Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 10:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
Hela fallet känns skumt,och litauerna är inget annat än syndabockar..
lägger min peng på godsägaren är inblandad mer än sagts..

Men om vi ska spekulera vilt..
Nån som har synat Lisas Holms kille?Vad är han för typ?
Nåt svartsjukedrama som gått överstyr...
För i helvete hennes ex har alibi!
2015-06-19, 10:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzad82
Tycker bara att det är lite märkligt agerande ifrån fadern, samt att Interpol kopplas in dygnet efter.

Kan inte minnas att Interpol kopplas in dygnet efter i andra fall där barn under 18 försvinner.

Fallet Engla t.ex
Det där med Interpol kanske får sin förklaring när FUP släpps.

I mitt huvud är inte faderns agerande det minsta märkligt. Det torde ha stått klart för honom ganska direkt när han kom fram att något hade hänt. Då agerade han snabbt och rationellt. Föredömligt.
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Du insinuerade det.
Nej! Jag insinuerade endast att 80åringar kan ha fungerande kukar. Läs mer skriv mindre min vän!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Du får det att låta som att de redan är dömda vilket de absolut inte är.

De är häktade efter förhandlingar bakom lyckta dörrar och alla parter är belagda med yppandeförbud. Ingen som postar i denna tråd har tillgång till samma information som tingsrätten.
2015-06-19, 10:19
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
Men om vi ska spekulera vilt..
Nån som har synat Lisas Holms kille?Vad är han för typ?
Nåt svartsjukedrama som gått överstyr...
Hon hade ingen kille vad som sagts. Hennes ex var långt därifrån på fotbollsmatch den aktuella tidpunkten. Det är bekräftat. Finns mycket information i tråden om detta redan.
2015-06-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
För i helvete hennes ex har alibi!

okey då kan de släppas..
2015-06-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tack, den uppgiften talar ju mot att det skulle vara bröderna.

Dock har de ju tyvärr emot sig att de är häktade på den högre misstankegraden. Vad än andra säger om dem.
2015-06-19, 10:23
Medlem
"Kriminologiprofessor Jerzy Sarnecki håller även dörren öppen för att Lisa Holm medvetet kan ha kastat ut föremålen från bilen när hon fördes bort." Från GT

Ha nu får jag respons på min teori!
2015-06-19, 10:23
Medlem
Kan någon ge ett konkret exempel på det Rohna sa, att det finns "omständigheter som föranleder ett gripande"? Förutom avvikande beteende
2015-06-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med Interpol kanske får sin förklaring när FUP släpps.

I mitt huvud är inte faderns agerande det minsta märkligt. Det torde ha stått klart för honom ganska direkt när han kom fram att något hade hänt. Då agerade han snabbt och rationellt. Föredömligt.

Ja, när han kom fram. Men jag undrar varför han åkte till kafét så tidigt. Det normala hade väl varit att ringa till dotterns vänner eller arbetskamrater först. Fast det gjorde kanske?
2015-06-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havsprinsessan
"Kriminologiprofessor Jerzy Sarnecki håller även dörren öppen för att Lisa Holm medvetet kan ha kastat ut föremålen från bilen när hon fördes bort." Från GT

Ha nu får jag respons på min teori!

Du är långt ifrån ensam om den teorin!
2015-06-19, 10:25
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Balterna vet inte fömodlign vad MP är för något. Vem mer kan du tänka dig ha tillgång till alla byggnaderna i området? AJ kanske? Vem hade varit nere på fiket och träffat LH samma morgon som hon försvann? Jo AJ. Det finns en anledning till att AJ berättar det nu i pressen och det är för att kaféägarinnan hade kunnat sagt det istället för att AJ kläckt ur sig det. AJ hittar och plockar upp handsken. Bara det är ju för jävla idiotiskt gjort. Enligt intervjuer så hade npgon av balterna först hittat handsken sen plockade AJ upp den. Skulle inte förvåna mig om AJ tappat eller droppat handsken där inne och balten som plockade upp den såg detta oxh skulle räcka över den till AJ i tron att det var hans. AJ vägrar ta emot och handsken tappas på marken igen. AJ inser att han nu måste plocka upp handsken för att det inte ska verka misstänksamt.

Såvitt jag fattar så har dessa balter jobbat här i flera år och skulle tro att de snappat upp vad MP är för något men vad har det för betydelse i detta sammanhang? De hade då likväl kunnat tro att dessa tillhörde polisen i så fall.

Jag tog upp detta med AJ för några dagar sedan redan...att hans agerande och beteende är synnerligen konstigt. Han är i mina ögon på något sätt inte friad från misstanke...men vilken misstanke? Skyddande av någon annan anhörig?

Det som beskrivs som Hans-Greta-spåret känns också konstigt. Det känns bara för bra med dessa brödsmulor typ raka spåret till "mördarna".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in