Citat:
Ursprungligen postat av
missmone
Balterna vet inte fömodlign vad MP är för något. Vem mer kan du tänka dig ha tillgång till alla byggnaderna i området? AJ kanske? Vem hade varit nere på fiket och träffat LH samma morgon som hon försvann? Jo AJ. Det finns en anledning till att AJ berättar det nu i pressen och det är för att kaféägarinnan hade kunnat sagt det istället för att AJ kläckt ur sig det. AJ hittar och plockar upp handsken. Bara det är ju för jävla idiotiskt gjort. Enligt intervjuer så hade npgon av balterna först hittat handsken sen plockade AJ upp den. Skulle inte förvåna mig om AJ tappat eller droppat handsken där inne och balten som plockade upp den såg detta oxh skulle räcka över den till AJ i tron att det var hans. AJ vägrar ta emot och handsken tappas på marken igen. AJ inser att han nu måste plocka upp handsken för att det inte ska verka misstänksamt.
Såvitt jag fattar så har dessa balter jobbat här i flera år och skulle tro att de snappat upp vad MP är för något men vad har det för betydelse i detta sammanhang? De hade då likväl kunnat tro att dessa tillhörde polisen i så fall.
Jag tog upp detta med AJ för några dagar sedan redan...att hans agerande och beteende är synnerligen konstigt. Han är i mina ögon på något sätt inte friad från misstanke...men vilken misstanke? Skyddande av någon annan anhörig?
Det som beskrivs som Hans-Greta-spåret känns också konstigt. Det känns bara för bra med dessa brödsmulor typ raka spåret till "mördarna".