Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 13:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varför ska finnarna veta något extraordinärt?

Läste inte allt men de tycks inte veta mer än vi och hänvisar till svenska tidningar och flashback.
2015-06-20, 13:04
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Vilka millitärers familjemedlemmar i sverige har försvunnit genom åren?
Hade din roman-teori stämt hade säpo defenitivt bedrivit en paralell utredning!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Slutledningsförmåga, med tanke på hur media benämner faderns "tjänst" .
Ordet "spion" är fel att använda, då det fått en annan innebörd än vad det egentligen betyder genom romantisering i filmer / noveller mm. Den informationsinhämtning som bedrivs idag genomförs av personer och på sätt du inte ens kan föreställa dig. Att säga att spioner inte mördar , är därför ett felaktigt uttryck på flera plan. Självklart utpressas folk, betvingas,mördas och försvinner på alla tänkbara sätt. Självklart mer effektivt då statliga organ / organisationer står för kostnaderna.

Detta var en teori, men om du tror att anställda i specialförband inte är måltavlor för utländska intressen har du helt fel...

Spekulerar ej vidare om Must / ÖB med flera.
2015-06-20, 13:06
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var på tisdagen handsken hittades. Ladan hade innan dess varit avspärrad för undersökningar, men sedan öppnats igen. Det var då handsken hittades.
Handsken hittades på måndagen.
http://www.expressen.se/gt/lisa-17-forsvunnen--detta-har-hant-i-fallet/
2015-06-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var på tisdagen handsken hittades. Ladan hade innan dess varit avspärrad för undersökningar, men sedan öppnats igen. Det var då handsken hittades.

Det är ju ett mysterium i sig , att inte handsken hittades i första skedet , då ladan var avspärrad och undersöktes.
2015-06-20, 13:07
Medlem
skaraborgskan1982s avatar
Det har jag också undrat.

Och Arne säger ju själv i någon intervju att han har gett polis tillgång till hela ägorna. Så varför behöver de bryta sej in??
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom det är Arne som äger sin ägor och byggnader på dessa ägor så förutsätter jag att ha gav polisen nycklar till alla bodar och ladugårdar med mera som finns på hans ägor. Varför skulle polisen i så fall behövt bryta en vägg i en sådan byggnad för att komma in?
2015-06-20, 13:09
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravsvans
Har intrycket av att det är både och. Vid sista officiella uttalandet väntade de på resultat från tekniska undersökningar. Nu har det gått några dagar till, men det kan säkert ta sin tid. Å andra sidan borde väl de som är insatta kunnat bilda sig en uppfattning om vilka dödsorsaker som är sannolika, men det har de ju ingen anledning att basunera ut i media.

Ja tror att det är ett ohyggligt brutalt brott som ligger i grunden. Det är min synpunkt på vad som har skrivits och hur man ser på polisens agerande efter att hon hittades.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det är ju ett mysterium i sig , att inte handsken hittades i första skedet , då ladan var avspärrad och undersöktes.

Ladan spärrades av först när man hittat handsken...
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Handsken hittades på måndagen.
http://www.expressen.se/gt/lisa-17-forsvunnen--detta-har-hant-i-fallet/

Minns att jag läste om handsken på tisdagen och tog för givet att det var då den återfanns. Tack för att du korrigerade mig.
2015-06-20, 13:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
(...)
Men är det så att gärningsmännen är häktade på sannolika skäl så skall det ur polisiär synvinkel inte finnas några andra möjligheter? Hade dom varit skäligen misstänkta så kan det finnas andra spår/möjligheter men då någon är på sannolika skäl misstänkt så har andra tänkta möjligheter/spår blivit avförda och utredningen fokuserar på dom som är på sannolika skäl misstänkta.
(...)

Eftersom de blev häktade misstänkta för delaktighet i mord, kan inte andra gärningsmän uteslutas och således är andra alternativ nog inte avförda.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ladan spärrades av först när man hittat handsken...

Snacka om att jag snurrar till det hela. Ber så mycket om ursäkt. Men ladan genomsöktes väl av polisen först. Och efter det när det började jobbas där återfanns handsken?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-20 kl. 13:16.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja, men håll med om att FB kan åskådliggörs otroligt trovärda scenarior som tar en sån evig förbannade tid för rättsystemet att faställa. Ex media som med sina löpsedlar rangordnar dag för dag vad som är mest flashigt, så är vi på FB trogna vårt uppdrag. Vi kanske bryr oss och för att få lugn ivåra själar med vad som hänt och försöka i vårt sinne bildligt se förstå att så här var det.
Ingen på FB tror eller vet att dom är bättre än polisen men dom fyller sin funktion eftersom polisen och rättsystemet är slutet. Jag tycker det är kanon! istället för sega media, här är det Go! hela tiden

Detta går verkligen inte att argumentera emot. Inte någon del av det.
Men det vore önskvärt att spekulationer håller sig inom ramen för vad som händer och har hänt, rent rättsligt och offentligt, men det är troligtvis för mycket begärt.
Visst spekulerar även tex jag, men inte öppet i just detta fall. Jag anser att det inte finns något konkret att gå på, som är värt att posta öppet. Bilden kring det spekulativa kan komma att klarna när Göta HR kommer med utslag, eller ett scenario där utredningen gör en svängom.
Men i dagsläget ligger materialet som kan vara föremål för aningar och spekulationer, helt på myndigheternas bord, iaf i mitt tycke.
2015-06-20, 13:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eftersom de blev häktade misstänkta för delaktighet i mord, kan inte andra gärningsmän uteslutas och således är andra alternativ nog inte avförda.

Är inte det en felskrivning från rådmannen (eller någon på domstolen)? De blev häktade för mord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in