2015-06-20, 11:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har tänkt lite på detta scenario och kommit fram till att 7K med all sannolikhet hade agerat mot en sådan kommun från riksdagen. Aldrig i helvete att de hade accepterat att SD inrättade ett lokalt styre fritt från kulturmarxism. Vi hade fått se lagstiftning kring bidrag till kulturföreningar, genuspedagoger på dagis och böcker på arabiska. Det är egentligen bara att se hur 7K i riksdagen har agerat mot kommuner som inte vill ta emot skäggbarn.

Jag tror att 7K inför valet 2014 gjorde egna OU i kommuner i Skåne och Blekinge för att gardera sig mot ett sådant scenario. De har helt enkelt för mycket att förlora på att SD tar över kommuner och visar invånarna att ett samhälle utan kulturmarxism faktiskt är möjligt.
Det tror jag också. Man har under många år arbetat intensivt för att minska det kommunala självbestämmandet.
2015-06-20, 12:00
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Jag har tänkt lite på detta scenario och kommit fram till att 7K med all sannolikhet hade agerat mot en sådan kommun från riksdagen. Aldrig i helvete att de hade accepterat att SD inrättade ett lokalt styre fritt från kulturmarxism. Vi hade fått se lagstiftning kring bidrag till kulturföreningar, genuspedagoger på dagis och böcker på arabiska. Det är egentligen bara att se hur 7K i riksdagen har agerat mot kommuner som inte vill ta emot skäggbarn.

Jag tror att 7K inför valet 2014 gjorde egna OU i kommuner i Skåne och Blekinge för att gardera sig mot ett sådant scenario. De har helt enkelt för mycket att förlora på att SD tar över kommuner och visar invånarna att ett samhälle utan kulturmarxism faktiskt är möjligt.

Vad hindrar en sådan kommun från att, liksom andra kommuner, skita i lagstiftningen och t.o.m. gå emot domstolsbeslut och förelägganden emot dem? Det ska ju vara ganska vanligt att kommuner gör just så, eftersom det inte finns några sanktionsmedel att tillgå.
2015-06-20, 12:34
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Vad hindrar en sådan kommun från att, liksom andra kommuner, skita i lagstiftningen och t.o.m. gå emot domstolsbeslut och förelägganden emot dem? Det ska ju vara ganska vanligt att kommuner gör just så, eftersom det inte finns några sanktionsmedel att tillgå.

Fast egentligen anser jag detta är fel av kommuner att vägra. Riket i stort måste vara solidarisk med eländet. Jag vet att det finns många moderater som röstar moderat men inte vill ha invandring i just deras kommun. Snacka om genomskinligt hycklande egoistiskt. Gärna elände för andra men inte minsann i deras egen kommun.
2015-06-20, 12:39
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Fast egentligen anser jag detta är fel av kommuner att vägra. Riket i stort måste vara solidarisk med eländet. Jag vet att det finns många moderater som röstar moderat men inte vill ha invandring i just deras kommun. Snacka om genomskinligt hycklande egoistiskt. Gärna elände för andra men inte minsann i deras egen kommun.

Problemet med att tvinga alla kommuner att ta emot flyktingar är ju det vi redan ser, att det knappt finns små svenska städer utan utbredd mångkultur. Det kommer i framtiden alltså bara finnas massa Malmös
2015-06-20, 13:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Fast det hade varit skillnad om SD hade fått egen majoritet i en kommun och om riksdagen därefter inte hade agerat. Det går knappast att anklaga SD för hyckleri om de ett sådant läge skulle säga upp avtal med migrationsverket och liknande saker.
2015-06-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Problemet med att tvinga alla kommuner att ta emot flyktingar är ju det vi redan ser, att det knappt finns små svenska städer utan utbredd mångkultur. Det kommer i framtiden alltså bara finnas massa Malmös
Ja låt de välburgna kommunernas invånare få känna på skiten också, låt medborgarna få ta ansvar för sitt röstande - allt annat vore liberalt hyckleri.

Säger SD nej i en kommun är det förstås en annan sak, de vill ju göra något åt eländet på riksnivå.
2015-06-20, 13:35
Medlem
Citat:
Saken är att SD kommer att ta fler väljare från i stort sett samtliga partier innan valet 2018. Kvar inom 7K blir de liberala nötterna och dessa har naturligtvis inga problem med att stödrösta på MP. Är det egentligen så svårt att tänka sig att personer som Birgitta Ohlsson stödröstar på MP?

Jag har mycket svårt att tänka mig en situation där borgerliga alliansväljare stödröstar på ett MP som regerar med S och indirekt V samtidigt som KD och FP hänger på gärdsgården?

Jag tror ärligt talat inte en sekund på det. MP uppfattas ju numera som tydligt till vänster om S.

Självklart finns det en och annan liberal stolle såsom Birgitta Olsson som skulle kunna rösta grönkommunistiskt eftersom det egentligen är där hon hör hemma. Men dessa typer är försvinnande ovanliga bland alliansens väljare. Och även dessa skulle i en dylik situation hellre rösta på ett fallerande FP än MP.
2015-06-20, 14:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag ser inga som helst problem med att kommunpolitikerna följer sina väljares vilja, snarare tvärtom, det är just vad de ska göra.

Påtryckningsmedlet har hittills varit att kommunpolitikerna har rättat sig efter sitt parti på riksplanet men nu lär SD bli riktigt stora i flera kommuner.
2015-06-20, 14:27
Medlem
nins avatar
Jag tror SD kommer fortsätta växa framöver. Kanske att Sentio i juli får samma eller lite lägre resultat men det jag sett senaste veckorna, på facebook och framförallt i kommentarsfältet hos t ex Dagens industri, nya moderaterna med mera, tyder på att allt fler "vanliga" människor med riktiga namn och bilder vågar ifrågasätta mer nu än tidigare.
2015-06-20, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag ser inga som helst problem med att kommunpolitikerna följer sina väljares vilja, snarare tvärtom, det är just vad de ska göra.

Påtryckningsmedlet har hittills varit att kommunpolitikerna har rättat sig efter sitt parti på riksplanet men nu lär SD bli riktigt stora i flera kommuner.
Även bland M-kommungubbar börjar missnöjet att jäsa ordentligt.
2015-06-20, 14:57
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
I den här intervjun i Expressen ber de Jan Björklund förhålla sig till läget att FP har 4,9% och att Sverigedemokraterna är "3ggr större".
http://www.expressen.se/nyheter/det-gar-inte-att-ha-oreglerad-invandring/

Vad lutar sig Niklas Svensoon mot för undersökning. I de senaste är SD snarare 4 ggr större. Lindar man in det lite åt Björklund. Den samme pudlar så smått om invandringen. Man blir förbannad då Björklund hånflinat mest av alla åt SD.

Håller med, Janne försöker med en helt verkningslös smygpudel i intervjun. Det duger givetvis ingenting till, men stackars Jan Björklund som är kvar i 2006 tror det. Han fortsätter med integrationsfloskel efter integrationsfloskel i intervjun, helt ogenerat.

Den självutnämnde curlingföräldern Janne (morfar?) som tydligen saknar integritet även gentemot sina egna barn eldar på SD-opinionen med följande briljanta tomfloskler.

"Många är kritiska till hur integrationspolitiken fungerar i Sverige."

"Vi måste se över vår integrationspolitik."

"Vi måste förbättra integrationpolitiken."

"Vi måste göra mer."

"Vi måste också ha integration."

"Vi måste ha en integrationspolitik som fungerar bättre."

Bravo Janne! Du kissar öppet på de svenska väljarna.

I dagens läge så är denna typ av svar direkt provocerande för väljarna, detta verkar dock inte de hemmablinda sjupartisterna ha förmåga att se, eller bryr de sig bara inte? Allt sånt här får SD att öka i OUs i dagens läge.

Mot Sveriges näst största parti, får vi se det i Sentio nästa månad redan?
Heja Sverige!

PS. Grymt Julia att du fick med Sentios resultat i SVT.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-06-20 kl. 15:45.
2015-06-20, 15:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Håller med, Janne försöker med en helt verkningslös smygpudel i intervjun. Det duger givetvis ingenting till, men stackars Jan Björklund som är kvar i 2006 tror det. Han fortsätter med integrationsfloskel efter integrationsfloskel i intervjun, helt ogenerat.

Den självutnämnde curlingföräldern Janne (morfar?) som tydligen saknar integritet även gentemot sina egna barn eldar på SD-opinionen med följande briljanta tomfloskler.

"Många är kritiska till hur integrationspolitiken fungerar i Sverige."

"Vi måste se över vår integrationspolitik."

"Vi måste förbättra integrationpolitiken."

"Vi måste göra mer."

"Vi måste också ha integration."

"Vi måste ha en integrationspolitik som fungerar bättre."

Bravo Janne!

I dagens läge så är denna typ av svar direkt provocerande för väljarna, detta verkar dock inte de hemmablinda sjupartisterna ha förmåga att se, eller bryr de sig bara inte? Allt sånt här får SD att öka i OUs i dagens läge.

Mot Sveriges näst största parti, får vi se det i Sentio nästa månad redan?
Kämpa Sverige!
Som NSO & Strix m/94 var inne på i en annan tråd: Vilka jävla vi?

Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Om vi bara tar med oss en lärdom ur den här tråden- låt det bli det du skriver ovan. Låt oss också komma ihåg det i kommunikationen med socialliberalerna och den postmarxistiska henvänstern. De har i mer än ett halvt århundrade dekonstruerat varenda existerande samhällsreproducerande gemenskap och institution med den hånfulla frågan ”Vilka vi?”. Den frågan har de kastat mot allt och alla. Folkslag, nationer, stater, politiska institutioner, sociala grupper, traditioner, lokalsamhällen, generationer, kön, familj, äktenskap och religionen.

Nu när sprickorna löper genom hela samhället ska vi minnas det. När socialliberalerna och henvänstern gnyr över den där hemska segregationen, barnfattigdomen, mångkulturmisären och de brinnande förorterna och tycker att ”vi” har ett ansvar då har jag bara en fråga. Vilka jävla ”vi”? De dekonstruerade svenskarna? Vita människor? CIS-personer? Vilka är ”vi” som ska hjälpa dem att städa upp efter det här haveriet? De rev samhällskontraktet. Min lojalitet riktas numera till snävare kollektiv.

Eller för att tala ren skånska, skit på dig Jan Björklund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in