Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
"Retas" kanske man kan kalla det. Men det rör sig om medvetna provokationer. Man vill helt enkelt provocera fram lite "näthat" för att bevisa sina teser om "rasism".
Det är nog så ja att det är medvetna provokationer. Efter de senaste dagarnas trippel 18-20-22 så är det inte utan att jag undrar varför? Det måste te sig synnerligen uppenbart även för yrkespolitiker att Yougov och Sentio inte är helt ute och cyklar trots att man kan hävda att det är utländska webbaserade pajasinstitut och SCB är det som gäller.
Men det måste rimligen råda total panik nu - när det finns bara tre jämnstora partier och resten surfar runt 4%-spärren. Även om det bara är opinionsundersökningar blir det liksom inte trovärdigt att fortsätta säga "Det finns bara en opinionsundersökning som gäller, och det är valet". För trots att det finns luckor i verklighetsuppfattningen hos våra politiker vägrar jag att tro att man inte ser eller kan fortsätta ignorera det man såg dagen innan midsommar.
Trots det kör våra folkvalda med Ramadan-hälsningar, dock ska det ju sägas att det är för en jävligt liten och inavlad publik - ingen, egentligen bryr ju sig om provokationerna som ett par tusentals personer läser, och retweetar mellan varandra i sin twitter-grupprunk. Jag vågar nästan föreslå att den här tråden har fler läsare i verkligheten än Ramadan-tweeten vi såg häromdan.
Konstigt är det iallfall, att dom kör ända in i kaklet trots att ingen som är yrkespolitiker eller partistrateg (i den mån nu S har några, man kan ju undra) kan ha undgått OU-trippeln från i förrgår.