Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Den ene brodern tänkte flytta hem för gott om en månad och bygga hus åt sin familj med pengarna han tjänat under 6 år i Sverige. Någonting klingar illa med detta, varför skulle någon utan tidigare brottsregister göra detta nu och sabba den drömmen? Nej, det här börjar kännas mer och mer tveksamt...

De kanske kände sig färdiga med Sverige och tyckte att de kunde dryga ut kassan lite extra med lite mindre inbrott, när de redan tjänat ihop det mesta av vad de skulle. Något går fel och de gör sig skyldiga till mord / dråp, som de inte hade räknat med?

Jag vet inte alls vad som hänt. Men att de skött sig merparten av tiden motsäger inte att de känner att de kan ta ut på svängarna alldeles i slutspurten.
2015-06-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skilj på äpplen och päron. Flashback är inte massmedia, innehållet här är anonymt skapat med allt vad det innebär. Det är kasst att folk blir uthängda rent generellt så jag vet inte riktigt vad du vill uppnå med ditt inlägg. Att Expressen och övrig MM har frikort bara för att privatpersoner anonymt hänger ut andra privatpersoner på nätet?

Jag anser det vara en mänsklig rättighet att dömas efter bevis och vittnesmål. Inte utefter spekulation. Det är inte så speciellt komplicerat.

JA skilj på äpplen och päron själv. Det som sker här på FB är uthängning. Här påstås de vara skyldiga och här hängs namn och bilder ut både på MGM och andra.
Det tidningarna gör är att rapportera, de har inte visat ocensurerade bilder eller gått ut med namn. Inte heller påstår de att männen är skyldiga.
FB=Osmakliga uthängningar till höger och vänster.
Media= Rapporterar de faktiska omständigheterna utan uthängning.

Googlar du deras namn kommer du få upp mängder med träffar från FB där de hängs ut som skyldiga.
EDIT: Att vi som skriver här är anonyma påverkar inte det faktum att det som skrivs kommer generera träffar i google som kommer att synas en väldigt lång tid.
Senast redigerad av Aramir2 2015-06-20 kl. 10:39.
2015-06-20, 10:38
Medlem
homohabilis2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
En fråga:

Hur exakt kan rättsmedicin slå fast tidpunkten för då hon avled? På timmen, dagen, eller dygnet etc?

Man mäter kaliumhalten i tårvätskan, kroppstemperaturen, eventuell likstelhet och om det finns insekter på/i kroppen samt vilket utvecklingsstadium dessa i så fall befinner sig i.
2015-06-20, 10:38
Medlem
Sculleys avatar
Lite fakta till tråden för omväxlings skull.

1. Enligt personal på kaféet i Blomberg ska det ha varit en person som på lördagen uppträdde konstigt.

2. På söndagen reagerade gäster på Lisa Holms beteende.

3. Efter stängning försvinner Lisa.

Samband?
2015-06-20, 10:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Har det framkommit om id- och kontokort satt kvar i mobilskalet när detta hittades?

Om jag minns rätt (men kan minnas fel) så fann man skalet/fodralet först. Vid ett senare tillfälle återfann man sedan körkortet och ev ett kontokort (kontokortet kan vara en trådsanning).
2015-06-20, 10:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du vänder på det. Du vill att denna tråd ska ha frikort, och att de ska ha dömts utan bevis är en tolkning som egentligen inte är hela sanningen. Och för övrigt är att denna tråd, med över 21 miljoner träffar, har säkert lika mycket kraft som ABladet.
Nej, jag vill inte att någon ska ha frikort. Det är ett missförstånd. Ställer mig skeptisk till att en Flashback-tråd - oavsett popularitet - har lika mycket inflytande som en av de vanligaste startsidorna i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
JA skilj på äpplen och päron själv. Det som sker här på FB är uthängning. Här påstås de vara skyldiga och här hängs namn och bilder ut både på MGM och andra.
Det tidningarna gör är att rapportera, de har inte visat ocensurerade bilder eller gått ut med namn. Inte heller påstår de att männen är skyldiga.
FB=Osmakliga uthängningar till höger och vänster.
Media= Rapporterar de faktiska omständigheterna utan uthängning.

Googlar du deras namn kommer du få upp mängder med träffar från FB där de hängs ut som skyldiga.
Se ovan.

Faktiska omständigheter? Vilka då? Har du sett den framtida förundersökningen? Jag har själv deltagit i drev men har lärt mig bättre efter att ha haft fel, och slumpmässigt befunnit mig i ett område där ett grovt brott begicks. Man lever och lär.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

1. Enligt personal på kaféet i Blomberg ska det ha varit en person som på lördagen uppträdde konstigt.

Samband?

Kan du utveckla punkt 2?
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Samband?

Vilken källa har du på att Lisa Holm uppförde sig annorlunda på söndagen?
2015-06-20, 10:42
Medlem
Citat:

Samband?

Va?? Detta har jag missat helt. Och då har jag bl.a. läst nästan hela denna tråd. Berätta mer!
2015-06-20, 10:43
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:

Samband?
Varifrån kommer uppgift 2?

ETA: ser att många andra högg som kobror på denna
2015-06-20, 10:43
Medlem
Citat:

Samband?

Vart har du fått "fakta" från punkt 2 från?
2015-06-20, 10:44
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Samband?

Om det är sanning så borde det inte vara så svårt för polisen att ta reda på vem den personen är och varför båda reagerat på ett avvikande beteende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in