Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 17:59
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja du har helt rätt och när jag satt i sandlådan som barn slog jag grannpojken i huvudet med spaden, skämt å sido till början såg det ju lätt ut, två fulla polacker som våldtog en ung tjej som sedan dog, men utvecklingen av fallet ville annorlunda
Och vad har hänt som pekar på att det inte skulle kunna vara två fulla eller kåta litauer som gjort samma sak?
Vi vet inte om hon blivit våldtagen eller utnyttjad, vi vet inte vad polisen hittat eller vad som skickats på analys...det enda vi egentligen vet är att polis och åklagare anser att det dom hittat pekar på bröderna i så hög grad att dom häktats.
Jag vet inte om bröderna är skyldiga, jag vet bara att personer som är insatta tror att dom är det...om dom har rätt återstår att se.
Mycket kommer nog att klarna när rättsmedicinska är klara och allt är analyserat...eller så visar analys att bröderna förmodligen är oskyldiga och polisen får fortsätta att leta.
Jag får uppfattningen att du hoppas eller tror på att litauerna är oskyldiga just av anledningen att dom är litauer.
Själv skiter jag fullständigt i om det är dom eller någon annan som är skyldig, bara polisen får fast svinet eller svinen som tagit livet av Lisa.
Många som spekulerar här pratar om magkänsla, jag tror inte polis och åklagare gått på magkänsla utan att något som vi inte fått veta pekar mot bröderna.
Många med magkänsla skulle kanske ta ett glas sammarin och lugna både sig och magen till den analyserna är klara innan dom hänger ut nya som misstänkta.
2015-06-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Ingen har dem empatiska förmågan att inse vad som verkligen hände.
Jag bor här, har varit med.

Lita på mig. Hon är bestiaöiskt mördad. ...

Hur vet du det? Vet du mer än alla andra i tråden?
2015-06-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag bor här, har varit med.

Lita på mig. Hon är bestiaöiskt mördad. ...

Skall detta förstås som att du är en MGM?
2015-06-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Måste har varit här dom hittade henne kan vara 100 meter från Mantorp, skall om jag förstått det rätt ha hand om grisar, så kanske var det bland grisarna dom hade slängt henne och ni kan ju gissa varför.

http://www.hitta.se/kartan!~58.53991,13.37022,17z/tr!i=diz2nOda/geocode!l=58.53991:13.37022!z=17/tileLayer!l=1

Rätt må dom ju haft men jag har endast uppgift om att djurbesättningen bestod av nötkreatur.

Finns det källa på att dom höll grisar också? Det här med gris/svin poppar upp med jämna mellanrum så det vore bra att få fakta om hur det ligger till.
2015-06-19, 18:05
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Och vad har hänt som pekar på att det inte skulle kunna vara två fulla eller kåta litauer som gjort samma sak?
Vi vet inte om hon blivit våldtagen eller utnyttjad, vi vet inte vad polisen hittat eller vad som skickats på analys...det enda vi egentligen vet är att polis och åklagare anser att det dom hittat pekar på bröderna i så hög grad att dom häktats.
Jag vet inte om bröderna är skyldiga, jag vet bara att personer som är insatta tror att dom är det...om dom har rätt återstår att se.
Mycket kommer nog att klarna när rättsmedicinska är klara och allt är analyserat...eller så visar analys att bröderna förmodligen är oskyldiga och polisen får fortsätta att leta.
Jag får uppfattningen att du hoppas eller tror på att litauerna är oskyldiga just av anledningen att dom är litauer.
Själv skiter jag fullständigt i om det är dom eller någon annan som är skyldig, bara polisen får fast svinet eller svinen som tagit livet av Lisa.
Många som spekulerar här pratar om magkänsla, jag tror inte polis och åklagare gått på magkänsla utan att något som vi inte fått veta pekar mot bröderna.
Många med magkänsla skulle kanske ta ett glas sammarin och lugna både sig och magen till den analyserna är klara innan dom hänger ut nya som misstänkta.

Ja bra det där med magkänsla och samarin, haha nej säger annars vad jag vet och tror, Jag vet en hel del om Litauer och jag tror en del om fallet, ja man ska absolut kolla alibin både två och tre gånger, godsherren är särskilt misstänkt enligt mig men tror att det kan vara nån avlägsen beundrare i samma ålder som Lisa som har gjort det..
2015-06-19, 18:09
Medlem
Jag vet inte langre vad jag skall tro om detta fall. Har gatt igenom alla sammanfattningar och funderat over fynd och platser.
1. Lisas garningsman.
Det ar nagon hon kanner alt. kanner igen som fran ingenstans dyker upp strax efter hennes kollegor har lamnat platsen. Denna person har tilltalat henne pa nagot vis. Bett om hjalp? Lisa har hjalmen och
handskar pa. Hon kunde ha hoppat pa mopeden och stuckit pa en gang. Men hon gor inte det av nagon anledning. Hon kanner troligen, eller kanner till de bada broderna. Hon kanner, eller kanner igen AJ. Och troligen ocksa andra boende i omradet da hon jobbar i kafeet som ar valkant av alla. Det kan ocksa vara en for henne en okand yngre beundrare. Men vem det an ar sa kanner sig Lisa inte hotad da GM tilltalar henne.
2. Fynden.
Lisas ena handske hittas i anslutning till kafeet. Senare hittas mobilskal och andra fynd (for oss okanda) pa vagen mot platsen dar hon till slut hittas avliden.
Jag tror att GM har spritt dessa. Lisa var nog inte i livet sa lange. Vidare sa maste hon ha blivit fraktad till platsen hon hittades pa. I bil eller annat fordon. Men hon behover inte ha placerats dar forsta dagen. Polisaktiviteten i om radet sa kort efter talar for det. Hon har troligen blivit ford ivag tidig, tidig morgon dagen efter. Lisas hjalm hittas, och senare aven Lisa. Vi vet inte riktigt hur eller i vilket skick an. Och ny fynd har gjorts over tiden, utburna i bruna pasar.
3. Lisas fyndplats.
Det ar troligt att GM har kannedom om ladan/byggnaden dar hon hittades. Men det kan lika garna ha varit en panikatgard da GM visste att polis skulle dyka upp valdigt snart. Men vad an verkar troligt sa ar det knappast troligt att GM inte kande till platsen. Han/hon har dessutom troligen gravt ner Lisa alt. hennes plagg/agodelar da vi sett foton av just gravande i anslutning till att hon hittades. Detta maste ha tagit sin tid att utfora sa att GM inte ar fran omradet ser jag som otroligt.
4. DNA och andra tester.
Vi vet inget om detta an, men sa fort vi vet sa kommer det alldeles troligen visa sig att finger avtryck och/eller DNA fran GM finns pa nagra av fynden alt. pa redskap och omgivning i ladan.

Jag ar inte 100 pa att ratt personer sitter inne. Visst de hade lokalkannedom, men det har andra byinnevanare med. Det finns alldeles for manga losa tradar har. Men som sagt, innan man gar ut med provsvar och mer info, sa har vi ingen/inga GM.
2015-06-19, 18:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Måste har varit här dom hittade henne kan vara 100 meter från Mantorp, skall om jag förstått det rätt ha hand om grisar, så kanske var det bland grisarna dom hade slängt henne och ni kan ju gissa varför.

http://www.hitta.se/kartan!~58.53991,13.37022,17z/tr!i=diz2nOda/geocode!l=58.53991:13.37022!z=17/tileLayer!l=1
Det troliga är att de hade ett legitimt ärende, och att det du beskriver är ett uttryck för din fantasi. Polisen beskriver avståndet till 500 meter, och det omfattar flera hus.
2015-06-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rätt må dom ju haft men jag har endast uppgift om att djurbesättningen bestod av nötkreatur.

Finns det källa på att dom höll grisar också? Det här med gris/svin poppar upp med jämna mellanrum så det vore bra att få fakta om hur det ligger till.

Kolla på dessa inläggen:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
De som mördar en person slänger inte offrets saker runtomkring där mordet begicks likt idioter. Däremot den som vill sätta ditt någon samtidigt vissa var offrets kropp ligger skulle kunna "lägga brödsmulor" till sin fördel. Låter det långsökt, eller?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja bra det där med magkänsla och samarin, haha nej säger annars vad jag vet och tror, Jag vet en hel del om Litauer och jag tror en del om fallet, ja man ska absolut kolla alibin både två och tre gånger, godsherren är särskilt misstänkt enligt mig men tror att det kan vara nån avlägsen beundrare i samma ålder som Lisa som har gjort det..
Åldern på GM är en helt öppen fråga. Lisa var en fysiskt mycket vacker kvinna som kan ha attraherat vilken man som helst från femton år och uppåt.
2015-06-19, 18:15
Medlem
Citat:
Kolla på dessa inläggen:

Men det är bara lösa rykten ... som jag uppfattar det.
2015-06-19, 18:17
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åldern på GM är en helt öppen fråga. Lisa var en fysiskt mycket vacker kvinna som kan ha attraherat vilken man som helst från femton år och uppåt.

Jaja absolut säger som GW bara att en jämnårig baneman känns mer naturlig, men visst gubbslemmet ska inte underskattas han ville nog sätta på henne efter att pratat med henne på morgonen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in