Citat:
Ursprungligen postat av
90MileBeach
Jag har följt tråden men inte skrivit något innan.
Undrar varför beskedet om LH's upphittande blev utfört av Polis i Göteborg, eller har jag förstått fel?
Hur kommer det sej att Skövde Polisen m.fl inte gav detta besked i TV? Det kan ju eventuellt förklara att det varit ett bestialiskt mord...
Kan det vara så att kroppen varit så pass förstörd att det hittills inte gått att få svar på DNA m.m.?
Jag håller med många här i tråden; hur kan det vara möjligt, om det är bröderna som är skyldiga, att de spridit runt spår till sej själva. Eller är bröderna verkligen så primitivt ovetande om hur polis går tillväga, att de verkligen trott att de hade gömt sakerna så de inte skulle upphittas..
Nu leder ju inte spåren till MGM. Att det skulle vara ett rakt spår från caféet till MGM bostad är inte sant även om flera personer hävdat det.
Varken tidslinjen för fynden eller platserna ger ett rakt spår till MGM.
Det som ledde till gripandet var MGM beteende mot MPS och sedan mot polisen. Det gjorde att de blev intagna på förhör och samtidigt som förhöret skedde genomsöktes en plats nära där MGM observerats och där fanns kroppen.
MGMs agerande och att de observerats nära där kroppen hittades ledde till att de då blev gripna.
Efter det har misstankegraden höjts men exakt vilka indicier som finns som lett till höjd misstankegrad vet vi inte.
Om HD håller fast vid sannolika skäl när överklagandet av häktningen prövas på måndag/tisdag så är det en tydlig indikator på att indicierna är starka.