Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 02:09
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Jag med faktiskt men aldrig från ngt café. Bagerier och butiker.
Wasa knäckebrōd bl a.
Caféet är ju även bageri.
2015-06-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man kan tycka det, men det är just 36-åringar som dödar småbarn och inte 10-åringar. Varför? 10-åringar är inte lika sugna på att våldta och döda, är inte heller lika sugna på att ha ihjäl sin sambos barn. Och tonårstjejer blir oftast dödade av personer i deras egen ålder (t ex pojkvänner och ex). Gamlingar dödar sin partner (tecken på demens?) eller en jämnårig suparkompis. Hur vet jag det? Jo, jag har levt över 50 år och läst om en hel del mord genom åren. Det är lätt att se mönster i dödandet. Precis som det är lätt att ana att en kille eller man som försvunnit efter ett krogbesök i ett område med vatten i närheten har trillat i när han pissat. Och som regel är det ju så.

Tror jag alla kan döda? Ja. Tror jag alla kan mörda? Nej.

Jo men för den delen kan man ju inte dra slutsatsen att det aldrig händer!
2015-06-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
En liten teori hur 1+1=2

MP söker på Martorp och får syn på MGM. Dessa 2 män uppträder misstänksamt. MP kontaktar genast polisen och rapporterar det. Samtidigt är en annan grupp MP på plats närmare MGM
bostad och dom finner samtidigt ett fynd. Man blir konfronterade med MGM som just är på väg hem
ifrån Martorp. Här blir det bara för mycket för MGM, dels hastigt ge sig av från Martorp och sedan
till råga på allt så står nu där MP med ett fynd. Det blir hetsk konversation med MP, dom rapporterar vad som händer till polisen.
Polispatrullen i närområdet åker hem till GM direkt och griper dom med handbojor.
Samma polispatrull ger sig sedan iväg till senaste MP fyndplats och ger sig sedan iväg direkt
till Martorp och finner BO.

Fågan är vad den andra grupen MP har funnit under tiden som detta pågått? Tyckte dom att
MGM uppträdde så misstänksamt innan dom försvann från Martorp. Dom kanske kikade in i
det svinstall som finns bredvid maskinhallen och då uppgav för polispatrullen att dom troligen
ser en kropp. Därav när polisen kommer tillbaka till Martorp är det raka rör som gäller
man var säker på att hon var där.

Är där ett svinstall eller inte, om man inte vet så varför skriver du det då ?

AJ skall tydligen också ha en verksamhet för (Trav)-Hästar ev. borta vid cafet.
Kan det vara så att Lisa gillade hästar ?
2015-06-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har sett att många i tråden nämnt att "deras magkänsla" säger att de häktade är oskyldiga och att det är "osannolikt" att de skulle ha mördat LH. Jag är intresserad av att veta exakt vad det är som talar för att bröderna absolut inte kan ha gjort detta.

Såg också att någon smart individ postat sina åsikter gällande att förstagångs förbrytare knappast började sin brottsliga bana genom ett mord, utan bör ha en mer gedigen belastningsregister innan man dödar någon. Bröderna har enligt uppgifter i tråden ingen historia av grövre brott och kan därför inte heller ha dödat LH.
För eran information kan jag på rak arm ge er tre exempel på svenska, ljushyade förstagångs mördare. Jonna "Hästtjejen" dödade och styckade sin rival, hon fanns inte i polisens register sedan tidigare. Albin i Gävle mördade och styckade sin vän efter en utekväll. KJ i Boden dödade och styckade sin ex. flickvän. Dessa personer hade alltså inget belastningsregister, de var inte heller onyktra eller påverkade av droger, medicin, alkohol mm. Deras ålder var mellan 20-30 år vid mordtillfället.
LH's mördare kan mao vara i princip vem som helst och frågar ni mig så är det högst sannolikt någon av bröderna som nu sitter häktade för brottet.

Edit; Observera att jag inte påstår att LH kan ha blivit styckad.

Ditt inlägg var bland det dummaste jag läst, orkar inte ens kommentera allt. Du skriver att Albin mördade och styckade sin vän efter en utekväll, sen säger du längre ner att ingen av dina tre exempel var påverkade av något alls när dåden begicks.

1. Albin och vännen tillsammans på en utekväll, drack de saft eller sprit? Källa på det tack.

2. Hästtjejen mördade sin rival, låter som ett motiv för mig samt en störning på GM.

3. Läs inläggen du vill kommentera och tänk till innan du ens tittar på tangentbordet.
2015-06-20, 02:14
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd

Ursprungligen postat av Mack-Bolan

Utan att veta kan jag tänka mig att man har fickor (fack) på insidan där det tex. kan ligga spån eller liknande som man strör i boxarna där djuren är. På ett så stort lantbruk används till största del lastmaskiner etc. för sådana jobb. Att det är betong är då för att men kan använda den som motlägg när man fyller skopan.
2015-06-20, 02:14
Medlem
Gillas avatar
Citat:

Har AJ en verksamhet för travhästar eller inte? Om du inte vet, varför skriver du om det då?
2015-06-20, 02:18
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80
2015-06-20, 02:19
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Hittar inget på svensk travsport om AJ som hästägare eller uppfödare, kanske hyr ut till någon?
2015-06-20, 02:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitonthepit
Ni måste kolla NLT, papperstidning från förra fredagen.

Kan du inte vara snäll och dela med dig info om vem han är bara posta en länk till något där hans nam står.
2015-06-20, 02:23
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Med vissas logik (inga namn) så har ju aldrig 9/11 hänt för det finns ju inte beskrivet i kriminalhistorien.

Tvärtemot, 9-11 blev beskrivet inte bara i rapporter och två biofilmer innan 11, september 2001.
Flera fall finns, December 2, 1959: the Panair do Brasil Lockheed L-049/149 Constellation registration PP-PCR operating flight 246 en route from Rio de Janeiro - Santos Dumont to Belém, with 44 passengers and crew aboard, was seized and hijacked by officers of the Brazilian Air Force and made to land at Aragarças, Goiás. Their intention was to use the aircraft in a bombing of Government buildings in Rio de Janeiro, starting thus a revolt against President Juscelino Kubitschek de Oliveira. The revolt faded after 36 hours and the aircraft was commanded to fly to Buenos Aires where the hijackers request asylum. There were no casualties.

Ingen dog, men planen var densamma som 9-11.

February 22, 1974: Samuel Byck shot and killed Maryland Aviation Administration Police Officer George Neal Ramsburg before storming Delta Air Lines Flight 523 to Atlanta. When informed by pilots Reese (Doug) Loftin and Fred Jones they could not take off until wheel blocks were removed, he shot them both and grabbed a nearby passenger, ordering her to "fly the plane." Jones died as he was being removed from the aircraft after the event was concluded; Byck was mortally wounded when Charles Troyer, an Anne Arundel County police officer on the jetway, stormed the plane and fired four shots through the aircraft door at with a .357 Magnum revolver taken from the deceased Ramsburg. Two of the shots penetrated the thick window of the aircraft door and wounded Byck. Before the police could gain entry to the aircraft, Byck committed suicide by shooting himself in the head. Bycks motive was to hijack the aircraft and crash it into the White House, in an assassination attempt on President Richard Nixon.

Ingen dog här heller, men modus operandi var känd.
2015-06-20, 02:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hittar inget på svensk travsport om AJ som hästägare eller uppfödare, kanske hyr ut till någon?
Han har fött upp flera hästar, men inte gjort någon start sedan 2013
https://www.travsport.se/uppfodare/visa/246091/hastar
2015-06-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Har AJ en verksamhet för travhästar eller inte? Om du inte vet, varför skriver du om det då?

Därför att han har det !!!

http://www.ratsit.se/9696122168-GUM_Egendom_Kommanditbolag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in