Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitonthepit
Ni måste kolla NLT, papperstidning från förra fredagen.

Vad står där?
2015-06-20, 01:47
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Har som alla andra funderat en hel del på bröderna, och OM det är så att de är GM så känns det ju verkligen långsökt att båda bröderna mördat eller att det varit planerat. Isf tror jag att det är en av bröderna som ensam, och påverkad, av en slump passerat eller vistats intill caféet och fått syn på Lisa. Han bestämmer sig för att försöka stöta på henne och börjar så småningom göra närmanden som hon avvisar. Alkoholen (eller annat) har drastiskt försämrat GMs omdöme vilket leder till att denne inte ger sig utan fortsätter och så småningom blir aggressiv. En våldsam situation uppstår och i "stundens hetta" tappar GM omdömet helt och kanske gör försök att förgripa sig på henne, vilket på något sätt leder till dödligt våld. Vad som händer därpå vill jag inte spekulera i, men när vissa i tråden resonerar om att "GM inte lär ha varit så korkad att han kunde göra si eller så" (exempelvis sprida ut föremål i riktning mot sitt eget hus osv) så måste man ju komma ihåg att han, påverkad eller ej, garanterat hade oerhörd panik, och i det tillståndet är det väldigt lätt hänt att man agerar på ett sätt som för andra i efterhand ter sig väldigt korkat eller ologiskt. Den andra brodern och eventuellt frun, tror jag bara har hjälpt till att gömma kroppen, förstöra bevis etc efteråt. Dessutom lär ingen av dem någonsin ha kunnat tro att halva Sverige skulle vara på plats och börja leta efter bara några timmar.
Med det sagt, så kan det självklart vara så att bröderna inte är GM, då får vi hoppas att polisen vid det

här laget kommit underfund med det och istället kan rikta in sig på andra spår och hitta bevisning mot

rätt GM.

VAR skulle detta ha hänt och varför?
2015-06-20, 01:49
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Sten Erik Eriksson, idag 84 år gammal, dödade en liten pojke i ett öde hus 1967. Va dom jämngamla då eller

Erikson torde ha varit 35-36 år gammal i 1967, och då var han alltså en åldring i dina ögon?

Jag skrev at åldringar dödar, men de dödar jämnåriga, och nu är 35 åringar åldringar?
2015-06-20, 01:50
Medlem
I förra fredagens NLT kan ni läsa om C. Han är ladugårdsförman och tillgång till hela gården och är underställd AJ.
2015-06-20, 01:52
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag ser fram emot när litauerna släpps om nån vecka eller så. Tror absolut inte polisen tagit rätt personer. Jag är inne på GW:s teori. Kan inte fatta hur männen kan sitta inne på sannolika skäl trots att polisen inte verkar veta när Lisa dog, hur hon dog, vart brottsplatsen var, vilket motiv som fanns samt att de inte har några tekniska bevis. Katastrof. Känns inte som att utredningen är seriös.
Det är vi som inte vet när Lisa dog eller hur hon dog. Du vet absolut ingenting om vad polisen vet.
2015-06-20, 01:53
En liten teori hur 1+1=2

MP söker på Martorp och får syn på MGM. Dessa 2 män uppträder misstänksamt. MP kontaktar genast polisen och rapporterar det. Samtidigt är en annan grupp MP på plats närmare MGM
bostad och dom finner samtidigt ett fynd. Man blir konfronterade med MGM som just är på väg hem
ifrån Martorp. Här blir det bara för mycket för MGM, dels hastigt ge sig av från Martorp och sedan
till råga på allt så står nu där MP med ett fynd. Det blir hetsk konversation med MP, dom rapporterar vad som händer till polisen.
Polispatrullen i närområdet åker hem till GM direkt och griper dom med handbojor.
Samma polispatrull ger sig sedan iväg till senaste MP fyndplats och ger sig sedan iväg direkt
till Martorp och finner BO.

Fågan är vad den andra grupen MP har funnit under tiden som detta pågått? Tyckte dom att
MGM uppträdde så misstänksamt innan dom försvann från Martorp. Dom kanske kikade in i
det svinstall som finns bredvid maskinhallen och då uppgav för polispatrullen att dom troligen
ser en kropp. Därav när polisen kommer tillbaka till Martorp är det raka rör som gäller
man var säker på att hon var där.
2015-06-20, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Erikson torde ha varit 35-36 år gammal i 1967, och då var han alltså en åldring i dina ögon?

Jag skrev at åldringar dödar, men de dödar jämnåriga, och nu är 35 åringar åldringar?

Nej, men jag jämför åldern mellan Offer och Gärningsman...du menar att en 80 åring ej dödar en som är 17 utan mer gör det mot någon i sin egen ålder??

Varför skulle då en 37 åring döda en liten pojk, han borde ju döda någon i sin egen ålder.

Förstår inte ditt tankesätt.

Alla kan bli mördare när något går fel...
2015-06-20, 01:54
Medlem
Har sett att många i tråden nämnt att "deras magkänsla" säger att de häktade är oskyldiga och att det är "osannolikt" att de skulle ha mördat LH. Jag är intresserad av att veta exakt vad det är som talar för att bröderna absolut inte kan ha gjort detta.

Såg också att någon smart individ postat sina åsikter gällande att förstagångs förbrytare knappast började sin brottsliga bana genom ett mord, utan bör ha en mer gedigen belastningsregister innan man dödar någon. Bröderna har enligt uppgifter i tråden ingen historia av grövre brott och kan därför inte heller ha dödat LH.
För eran information kan jag på rak arm ge er tre exempel på svenska, ljushyade förstagångs mördare. Jonna "Hästtjejen" dödade och styckade sin rival, hon fanns inte i polisens register sedan tidigare. Albin i Gävle mördade och styckade sin vän efter en utekväll. KJ i Boden dödade och styckade sin ex. flickvän. Dessa personer hade alltså inget belastningsregister, de var inte heller onyktra eller påverkade av droger, medicin, alkohol mm. Deras ålder var mellan 20-30 år vid mordtillfället.
LH's mördare kan mao vara i princip vem som helst och frågar ni mig så är det högst sannolikt någon av bröderna som nu sitter häktade för brottet.

Edit; Observera att jag inte påstår att LH kan ha blivit styckad.
Senast redigerad av KSP 2015-06-20 kl. 02:00.
2015-06-20, 01:55
Medlem
[quote=wizardinrobe|53762017]
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Så med din logik så ska man aldrig utreda 80 åringar för mord på 17 åringar eller tonåringar? Eftersom detta aldrig finns dokumenterat i kriminalhistorien att just en 80 åring har dödat en 17 åring. 79 år förövrigt.
/QUOTE]
Blanda inte in logik är du snäll, för av logik förstår du inget.

Detta har inget med statistik att göra, det har med människan att göra. Gamla som mördar (och det gör de; de mördar sina hustrur, grannar, dryckeskompisar och Flashbackare som är hjärnlösa).

Dessa mördare ringer oftast polisen efter sitt dåd, erkänner vad de gjort osv.
Det finns alltså mönster, och dessa är baserad på såkallad mänskligt utrymme. Dessa mönster bekräftas av statistik, ja.

Men som någon skrev här, 90% av morden i Sverige klaras upp, då blir det skrattretande att ta upp odömda mördare. Man måste faktisk vara sjuk i huvidet för att tro att bonden har mördat Lisa.

Så det du skriver för femte gången nu är att en åldring aldrig kan mörda en yngre person. Så det har aldrig i världshistorien hänt att en äldre person mördat en tonåring? Man måste vara bra jävla trög eller obildad för att tro det!
Så jag frågar dig det. Har en äldre person aldrig i världshistorien mördat en tonåring?! Och begränsa inte det lilla tankeutrymme du har i huvudet enbart till Sveriges gränser.

90% av morden klaras upp. Så är det säkert. Varför? Jo på något sätt finns det någon koppling till offret. Vilka klaras aldrig upp? har du funderat över det?
Hoppas du inte har någonting med en eventuell polisutredning att göra.

God natt.
2015-06-20, 01:55
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitonthepit
Ni måste kolla NLT, papperstidning från förra fredagen.
Vi som inte har papperstidningen från förra fredagen då? Du som har den kan väl göra en kopia till oss?
2015-06-20, 01:56
Medlem
[quote=wizardinrobe|53762017]
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Så med din logik så ska man aldrig utreda 80 åringar för mord på 17 åringar eller tonåringar? Eftersom detta aldrig finns dokumenterat i kriminalhistorien att just en 80 åring har dödat en 17 åring. 79 år förövrigt.
/QUOTE]
Blanda inte in logik är du snäll, för av logik förstår du inget.

Detta har inget med statistik att göra, det har med människan att göra. Gamla som mördar (och det gör de; de mördar sina hustrur, grannar, dryckeskompisar och Flashbackare som är hjärnlösa).

Dessa mördare ringer oftast polisen efter sitt dåd, erkänner vad de gjort osv.
Det finns alltså mönster, och dessa är baserad på såkallad mänskligt utrymme. Dessa mönster bekräftas av statistik, ja.

Men som någon skrev här, 90% av morden i Sverige klaras upp, då blir det skrattretande att ta upp odömda mördare. Man måste faktisk vara sjuk i huvidet för att tro att bonden har mördat Lisa.
förstår inte hur du tänker nu, trodde att man måste tänka utanför boxen då å då och speciellt i det här fallet känns det som alla i brottplatsens och BOs omedelbara närhet är potentiella gärningsmän.

känns nästan som du är gubben själv och din agitation får mig att bli än mer misstänksam mot gubben, precis som MP fick den där känslan angående bröderna..
2015-06-20, 01:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Håller med allt ovan.

All heder till Missing People, en fantastisk organisation. Detta hade vi inte i Sverige för några år sen, fantastiskt att vi nu har denna otroliga möjlighet att leta efter försvunna personer på ett proffsigt sätt med polisen som samarbetspartner!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in