Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 00:51
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Sanna mina ord...han kommer på något sätt vara inblandad i detta. jag fick en jävligt dålig magkänsla när jag såg honom stå där och glo när vi i MP gick förbi. Inte det minsta rörd över det som hänt utan mest bara kall och stenhård koll på det mesta som sker. Om han nu va så rörd över det "tragiska" som hänt. Varför följde han då inte med och hjälpte till i sökandet. Som jag skrev innan, han hade/har koll på det mesta på sina marker (jag känner ett par godsägare då jag har en speciell hobby) och dessa godsägare vet om någon skiter i förbifarten på deras mark. Han om någon hade kunnat ge polisen hur mycket tips och råd som helst. Dessutom tror jag att han har boskap och dessutom kollar dessa varje dag. Sök hans namn på nätet så ska du se att det finns ett par kort där han står i exakt samma kläder som under den intervjun han ger till tv4. Dessutom finns det boskap i bakgrunden på dessa bilder.

Jag ber om ursäkt om ni tycker jag tror AJ har med försvinnandet att göra. Men hans sätt och agera samt lämna intervjuer ger mig en mycket dålig magkänsla!!
Du vet med största sannolikhet inte alls hur många tips och råd han har gett polisen. Det vet du ingenting om. Du spekulerar bara precis som alla andra. Din vetskap utifrån din hobby om godsägare i allmänhet hur dessa agerar och reagerar borde ge dig en doktorand.
2015-06-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Var föder AJ upp sina travhästar? Kan det vara på Martorp?
https://www.travsport.se/uppfodare/visa/246091/hastar

Eller gör han det vid stora ladugården söder om caféet?
Det paret som i intervjuades först i Lisas försvinnande som kom hem vid 21.30 och såg killen prata i telefon utanför caféet, verkar också pyssla med travhästar. De bor mitt emot ladugården vid caféet, så de kanske jobbar åt AJ?
Eller åtminstone använder samma stall?

http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=blombergs+egendom%2c+k%e4l lby

Kan då Lisa varit och tittat på hästar, alla tjejer gillar väl hästar !?!?!
2015-06-20, 00:53
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Samma skit igen och igen.
En 80 år gammal bonde anklagas för detta, och sedan hans son (som ju är kriminell för att han fått böter för fortkörning...)

Låt det vara helt klart; i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej, och så är helt klart inte fallet här heller.

Det finns inte tilstymmelse av bevisning mot de häktade, ingen teknisk bevisning, bara en saga som en retarderad domare i Skövde trodde på. (Åklagaren medger att ingen teknisk bevisning finns mot de häktade, och det en vecka efter kroppen hittats).

Lisa mördades ganska säkert kvällen hon försvann, det kan vara att det är planerat. Det finns spår, men ingen av dessa pekar mot de häktade, bara detta borde ge en frigivning.

Antagligen är gärningsmannen en som känner Lisa gott, och är säkerligen från Skövde-trakten, eller Kinnekulle.
Det finns en chans för att gärningsmannen inte alls är en man, men en tjej. Möjligen en kollega.

Det finns en del som talar för det sista, polisen har DNA-testat massa män den sista tiden, något som kan tyda på att de hittat DNA-spår vid fyndplatser, och att dessa är från en okänd man.
Men lika gärna kan de inte ha hittat DNA-spår, eller ofullständiga sådana, och hoppas på att finna fler, men då har de inte testat kvinnor.

DNA ger ju besked direkt om det är från en man eller kvinna. Jag gissar på att de inte hittat DNA som kan användas, och att de utgår från en manlig mördare utifrån antaget sexuellt motiv.

Jag tror att motivet var svartsjuka, och att hon huggits till döds av antingen an annan tjej, eller en försmådd pojke/man som ville ha henne. Möjligen finns det kanske en flata som ville ha henne också, det är mer troligt än att bonden har ihjäl henne.

Visst skulle det kunna vara som du skriver..
2015-06-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, men min ide om att någon hämtar kasserade bakverk och utfodrar djur med är inte intressant trots att det är långt vanligare än att folk matar grisar med människolik?

Ja, kor äter också bröd.

Vad gör Lena med alla oförsålda bröd och kakor?
Skorpmjöl?
2015-06-20, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, men min ide om att någon hämtar kasserade bakverk och utfodrar djur med är inte intressant trots att det är långt vanligare än att folk matar grisar med människolik?

Ja, kor äter också bröd.

Vad gör Lena med alla oförsålda bröd och kakor?

Spinn vidare på den du..
Kanske så lägger dom allt i en svart soppsäck som hämtas varje söndag av Mr X. O det var denna Mr X L.H. träffade på i söndags o sprang från moppen för att öppna cafet igen o ge han säcken, därav nycklarna i moppen. Sen så tog Mr X tillfället i akt o mördade henne????
2015-06-20, 00:56
Medlem
KofotarConnys avatar
Jävlar så mycket foliehattar och troll i den här stackars tråden.
AJ har givetvis inget med mordet att göra.
Det heter Martorp och inte något jäkla Mantorp så ni utsocknes kan skriva rätt.

Och nej, jag vet inte ett jota mer än vad ni gör.
2015-06-20, 00:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Skorpmjöl?
Det låter faktiskt troligt, och är populärt och man får bra betalt.
Malda kakor och bullar används med fördel till "holländare"
2015-06-20, 01:01
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Jävlar så mycket foliehattar och troll i den här stackars tråden.
AJ har givetvis inget med mordet att göra.
Det heter Martorp och inte något jäkla Mantorp så ni utsocknes kan skriva rätt.

Och nej, jag vet inte ett jota mer än vad ni gör.
Äntligen någon som sammanfattar det hela rätt och koncist!
2015-06-20, 01:03
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Njaä min teori att begår man grovt brott så har man sannolikt gjort nåt liknande tidigare vilket anders eklund gjort. Vid erkännandet av mordet på engla så erkände han ett till. Finns på youtube.
Visst finns det våldtäktsmän eller mördare som gjort liknande sker tidigare och många som gjort mindre grova brott tidigare, när det gäller mord har jag för mig att det är det brott som har lägst risk för att en fälld begår igen.
Två orsaker till detta är att du sitter inne jävligt länge och många mord är planerade och det krävs ganska mycket innan man mördar någon...kanske svårt att bygga upp ett sånt hat eller hamna i en sits att du är beredd att mörda igen.
Vid ett andra mord sitter du nog för gott och kommer knappast ut igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Vadå får man 50 mills om man vet vem d är?
Hoppas inte för mycket..det har hänt många ggr förr.
Nej då, inget illa taget. Dom som hatar snuten o rätt hatar fel personer, de kan titta sig i spegeln. Spelar man spelet så spelar man efter alla regler, ibland sitter man..så äre bara.
Den som kunde bidra till att mordet löstes skulle få 50 mille om jag inte minns fel...vet inte om belöningen står kvar men om du vet vem så kanske du skulle fundera på att gå i pension.
2015-06-20, 01:06
Medlem
pancoitalianos avatar
Brukar läsa till och från i den här tråden. Tycker teorin med den styckade kroppen verkar troligt, om polisen är så förtegen om utredningen. Tror inte i så fall bröderna är skyldiga, tror inte en GM debuterar med ett styckmord...men vad vet jag? Finns inte möjligheten att GM spridit ut resten av kroppsdelarna i andra områden, som ligger långt borta ifrån fyndplatsen?
2015-06-20, 01:07
Medlem
Professionellt:

Absolut spårlöst försvinnande utan tecken på strid.
Interpol / hotbild (förmodligen pga Lisas pappas jobb)
Telefonen dödas på några minuter. "Taken" style. Den skulle ju inte BO göra sig av med frivilligt.
Inget synligt / uppenbart motiv.
Märklig YouTube video som ett omen / nedräkning. Hämnd? Psyksjuk? Dr Lecter?
Första gången Lisa åker på egen hand - hon älskar att köra moped. Nyckel i tändning vid försvinnande på fullt fungerande moped.

Amatör

Utspridda ägodelar över hela Västgötaslätten och i nära anknytning till de häktades bostad. 'Hans och Greta' spåret.
Märkligt beteende som omedelbart leder till gripande av förmodade gärningsmän.
Kvinnan vill att grannen ska ringa arbetsgivaren.
De tre häktade säger sig vara oskyldiga och överklagar häktningsbeslut genom advokater.
De tre häktade påkallar MPs uppmärksamhet.
De tre häktade har jobbat ett par år i närområdet och är bekanta plyten över hela nejden.
Lisas kropp återfinns i anslutning till där de tre häktade arbetar.

Är det verkligen samma människor / människa som är så rationella och strukturerade i ena ögonblicket och sedan förvandlas till darrande nervvrak som sular ut kläder i närområdet som om det inte fanns en morgondag?

Min gissning är en av bröderna som av skam inte sagt ett ljud till de andra två häktade som inte har en susning om vad som pågår i deras ödelagda liv. (Eller är den häktade trion oskyldiga pga någon criminal mastermind som utsett dem till syndabockar pga av 'guilty by association' och lokal simplicitet).
Senast redigerad av Miggs 2015-06-20 kl. 01:21.
2015-06-20, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Den som kunde bidra till att mordet löstes skulle få 50 mille om jag inte minns fel...vet inte om belöningen står kvar men om du vet vem så kanske du skulle fundera på att gå i pension.

Hoppas den står kvar..med 100 mille i fickan kan jag dra mig tillbaka. Mina 50 nu kommer man ju inte så långt med :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in