Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 00:42
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Isf är d inte första gången svensk polis står o stirrar i tomma intet med tom blick, lr kan du säga vem som mördade Palme? Jag menar inte på att snuten vill sätta dit dom som sätta dit dom för gott. Spåren ledde till bröderna..snuten behöver lugna ner pappan,familjen, media, svenska folket med mera..dom tar bröderna då de verkar mest lämpliga..väntar på svar o hoppas på d bästa samtidigt som dom nu kan söka den riktiga mördaren utan mediauppvaktning o hets från övriga.

Jag är 40 år ung, suttit en massa men hatar inte snuten. De gör sitt jobb o jag mitt. Enda jag hatar är när dom gör sitt jobb bättre än mitt
Hade jag kunnat säga vem som mördade Palme så hade jag inte sagt det till dig, jag hade sagt det till snuten och inkasserat 50 mille.
Sen är Sverige kanske inte förskonade från skandaler, vi hade en finansminister som var ordförande i en fotbollsklubb som betalade ut tränarlönen svart och våran kära minister visste ingenting inget åtal där inte.
Men att polis och rätt skulle få bröderna häktade för att få jobba ostört har jag svårt att tro, hoppas du har fel där.
Hoppas du inte tog illa upp för det där med kåkfarandet för det var inte illa menat, tänkte mer på att en del som fått sitta börjar hata polis och rätt trots att dom faktiskt förtjänat varenda minut dom suttit...
Medlem
Det räcker att gå till sig själv och se vad man är benägen till. Kan man som ostraffad mörda någon om det förekommer våld mot nära anhörig? Självklart. Mörda för att ens eget liv står på spel? Antgligen.

Mörda och våldta en ung tjej? Absolut inte. Jag tror nog att en normal funtad person vet att det är illa nog att ens tänka tanken på att göra det.

Mycket möjligt att bröderna har en psykisk störning, eller att en av dem har det men då tror jag att de skulle haft benägenhet att hamna i kläm med rättvisan tidigare i sitt liv gällande misshandel,våldtäkt eller liknande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
MP är fantastiska på det de gör, dvs söka efter försvunna personer och de får ihop mycket folk. Men man får ta det för vad de är också, de letar efter folk/föremål och går skallgång så deras förmåga att döma folk efter deras uppträdande väger nog inte så tungt.

Kan två ostraffade begå mord? Självklart men då vill det i min mening till ett ytterst sällsynt motiv, särskilt när det gäller en ung tjej. Oddsen för att en ostraffad och normalt sett skötsam person får för sig att en dag våldta och mörda ser jag som tämligen låg.

Stor risk att vi kan få nytt fall likt det med palme och quick där både christer P och Thomas Quick satt på sannolika skäl och vad hände? NADA.

Ni som ska gapa om Hagamannen som hade jobb och var skötsam så hade han begått våldtäkt tidigare och senare en rad våldtäkter och i detta fall pratar vi om två ostraffade bröder som aldrig begått brott som en dag åker upp till cafét och våldtar Lisa för att sen mörda henne. Kan vara så men jag skulle bli förvånad.

Ja, bröderna är ostraffade men det går ändå inte att med all säkerhet utesluta att bröderna inte har begått brott men kommit undan, glöm inte de. Anders Eklund var väl tex också ostraffad elr? Just våldtäkter anmäls ju ofta inte heller, kanske i än mindre grad i litauen vad vet jag men detta gör det hela inte mindre osannolikt att bröderna kan ha våldtagit i sitt hemland tidigare.
2015-06-20, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Har tänkt på en sak.... måste GM vara någon som bor i byn och känner till stället? Skulle det inte lika gärna kunna vara någon som vet att BO jobbat där och planerat detta genom att ha skaffat sig lite kännedom om området och sedan lagt ut spår som lett till Lituaerna.

Så har jag tänkt också!
Medlem
wizardinrobes avatar
Samma skit igen och igen.
En 80 år gammal bonde anklagas för detta, och sedan hans son (som ju är kriminell för att han fått böter för fortkörning...)

Låt det vara helt klart; i kriminalhistorien har det ALDRIG förekommit att en 80-årig man mördad en 17 årig tjej, och så är helt klart inte fallet här heller.

Det finns inte tilstymmelse av bevisning mot de häktade, ingen teknisk bevisning, bara en saga som en retarderad domare i Skövde trodde på. (Åklagaren medger att ingen teknisk bevisning finns mot de häktade, och det en vecka efter kroppen hittats).

Lisa mördades ganska säkert kvällen hon försvann, det kan vara att det är planerat. Det finns spår, men ingen av dessa pekar mot de häktade, bara detta borde ge en frigivning.

Antagligen är gärningsmannen en som känner Lisa gott, och är säkerligen från Skövde-trakten, eller Kinnekulle.
Det finns en chans för att gärningsmannen inte alls är en man, men en tjej. Möjligen en kollega.

Det finns en del som talar för det sista, polisen har DNA-testat massa män den sista tiden, något som kan tyda på att de hittat DNA-spår vid fyndplatser, och att dessa är från en okänd man.
Men lika gärna kan de inte ha hittat DNA-spår, eller ofullständiga sådana, och hoppas på att finna fler, men då har de inte testat kvinnor.

DNA ger ju besked direkt om det är från en man eller kvinna. Jag gissar på att de inte hittat DNA som kan användas, och att de utgår från en manlig mördare utifrån antaget sexuellt motiv.

Jag tror att motivet var svartsjuka, och att hon huggits till döds av antingen an annan tjej, eller en försmådd pojke/man som ville ha henne. Möjligen finns det kanske en flata som ville ha henne också, det är mer troligt än att bonden har ihjäl henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen1
Ja, bröderna är ostraffade men det går ändå inte att med all säkerhet utesluta att bröderna inte har begått brott men kommit undan, glöm inte de. Anders Eklund var väl tex också ostraffad elr? Just våldtäkter anmäls ju ofta inte heller, kanske i än mindre grad i litauen vad vet jag men detta gör det hela inte mindre osannolikt att bröderna kan ha våldtagit i sitt hemland tidigare.

Njaä min teori att begår man grovt brott så har man sannolikt gjort nåt liknande tidigare vilket anders eklund gjort. Vid erkännandet av mordet på engla så erkände han ett till. Finns på youtube.
2015-06-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Men ändå hann han med att hitta en handske och vara ute och skicka polisen till olika ställen där han "tror" kan vara bra att söka...

Och exakt vad är fel med det? Han "skickade" inte poliser hit och dit, han upplyste dom om ödehus han kände till på sina marker. Han försökte hjälpa till, vad är fel med det?
2015-06-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
MP är fantastiska på det de gör, dvs söka efter försvunna personer och de får ihop mycket folk. Men man får ta det för vad de är också, de letar efter folk/föremål och går skallgång så deras förmåga att döma folk efter deras uppträdande väger nog inte så tungt.

Kan två ostraffade begå mord? Självklart men då vill det i min mening till ett ytterst sällsynt motiv, särskilt när det gäller en ung tjej. Oddsen för att en ostraffad och normalt sett skötsam person får för sig att en dag våldta och mörda ser jag som tämligen låg.

Stor risk att vi kan få nytt fall likt det med palme och quick där både christer P och Thomas Quick satt på sannolika skäl och vad hände? NADA.

Ni som ska gapa om Hagamannen som hade jobb och var skötsam så hade han begått våldtäkt tidigare och senare en rad våldtäkter och i detta fall pratar vi om två ostraffade bröder som aldrig begått brott som en dag åker upp till cafét och våldtar Lisa för att sen mörda henne. Kan vara så men jag skulle bli förvånad.

Helt rätt finner inte heller en enda logik i detta. Det är inte brukligt i brottsliga kretsar att man planterar ledtrådar mot sig själva...
2015-06-20, 00:49
Medlem
ZoidBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är utomjordingar helt uteslutet?
Nix. Inte uteslutet enligt vad man kan tro från merparten av denna trådens sista del.
Det är åtminstone fan så mycket mer troligt att utomjordingar gjort det än en stackars bonde/företagare (eller "Godsherre" som tydligen blivit hans epitet här) som bara råkade hamna på några utsändningar, och därefter triggat igång ett gäng fjortisar här som tror att verkligheten är en överkomplicerad kriminalroman.

Fy fan vad jag saknar de mer seriösa kriminaltrådarna som brukade finnas här på Flashback när folk faktiskt diskuterade grejer med substans istället för "magkänslor" och annat trams.
Senast redigerad av ZoidB 2015-06-20 kl. 00:54.
2015-06-20, 00:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Kort. För att flera här påstått att det finns grisar på ägorna o dessa skulle användas för att äta upp den styckade kroppen.
INGET av ovan är bekräftat dock! Varken grisar, lr styckad kropp!

Okej, men min ide om att någon hämtar kasserade bakverk och utfodrar djur med är inte intressant trots att det är långt vanligare än att folk matar grisar med människolik?

Ja, kor äter också bröd.

Vad gör Lena med alla oförsålda bröd och kakor?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hade jag kunnat säga vem som mördade Palme så hade jag inte sagt det till dig, jag hade sagt det till snuten och inkasserat 50 mille.
Sen är Sverige kanske inte förskonade från skandaler, vi hade en finansminister som var ordförande i en fotbollsklubb som betalade ut tränarlönen svart och våran kära minister visste ingenting inget åtal där inte.
Men att polis och rätt skulle få bröderna häktade för att få jobba ostört har jag svårt att tro, hoppas du har fel där.
Hoppas du inte tog illa upp för det där med kåkfarandet för det var inte illa menat, tänkte mer på att en del som fått sitta börjar hata polis och rätt trots att dom faktiskt förtjänat varenda minut dom suttit...

Vadå får man 50 mills om man vet vem d är?
Hoppas inte för mycket..det har hänt många ggr förr.
Nej då, inget illa taget. Dom som hatar snuten o rätt hatar fel personer, de kan titta sig i spegeln. Spelar man spelet så spelar man efter alla regler, ibland sitter man..så äre bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen1
Ja, bröderna är ostraffade men det går ändå inte att med all säkerhet utesluta att bröderna inte har begått brott men kommit undan, glöm inte de. Anders Eklund var väl tex också ostraffad elr? J....

AE var visst straffad innan både Pernilla och Engla morden!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in