Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Stämmer nog rätt bra, i dem flesta fall jag har haft kontakt med gästarbetare så har dem alltid varit lediga på söndagar....och vad har dem gjort? Fiskat, det är något som många gästarbetare älskar och har gemensamt på deras lediga dag.

Ja, den svenska allemansrätten - som vi tar självklart given - är unikt. Tillbringat ett par år i Frankrike - där är all markbit privat och man hotas att bli skjuten om man beträder den.

Hur det är i Lettland vet jag inte.
2015-06-19, 22:43
Medlem
Timeouts avatar
Från artikel i GT där mamman berättar.

– Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också.
– Några timmar senare kom polisen dit och sa att de inte fick arbeta mer där.

Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden.

Anledningen till att polisen intresserat sig för hennes söner kan enligt uppgifter till mamman vara för att sönerna på fredagen, en tid innan Lisa Holms kropp hittades, ska ha befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där.

Läs resten själva här http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
2015-06-19, 22:45
Polisen har hittat Lisas arm eller armar samt huvud. Obekräftade uppgifter om polisen hittat en arm eller båda.

Fy fan vilken psykopat vi har att göra med.

Troligtvis så har grisarna blivit matade med andra likdelar som kommit fram tidigare!

Polisen letar efter fler likdelar, det är därför dom grävt och att ingenting får läcka ut i media!

Mkt säkra källor på detta
2015-06-19, 22:46
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det finns, jag drack kaffe idag, exakt klockan 18:15 hällde jag upp nybryggt i en ostulen kopp. Hör och häpna, jag drack kaffet utomhus.
Har du kvitto på att du betalat kaffet?
Annars har jag hört att dom som snor kaffe även kan vara benägna att mörda, du kanske blir nästa att hängas ut här.
Att dom skulle mörda L för att skynda sig hem för en kopp kaffe eller sitta och fika för att skynda sig till cafét för att begå ett brott låter ganska osannolikt.
Samtidigt verkar det skumt att någon bekant till dom skall ha sett dom sitta där och dricka kaffe i lugn och ro utan att meddela polisen att dom kan ge alibi åt sina bekanta.
Någon polis borde kanske läst en tidning och sett artikeln där mamman uttalar sig om detta och sett till att kolla upp vilka personer som skulle kunna ge dom alibi.
2015-06-19, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Från artikel i GT där mamman berättar.

– Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också.
– Några timmar senare kom polisen dit och sa att de inte fick arbeta mer där.

Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden.

Anledningen till att polisen intresserat sig för hennes söner kan enligt uppgifter till mamman vara för att sönerna på fredagen, en tid innan Lisa Holms kropp hittades, ska ha befunnit sig i en verkstad cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades, utan kunna ge en god förklaring till varför de var där.

Läs resten själva här http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Byt ordet "god förklaring" till god svenska..

MP som är hetskåta på hjälpa snuten är aggressiva o frågar MGM vad d gör på plats o dessa stackare hackar fram några enstaka oförståeliga ord o helt plötsligt är d misstänkta..bra jobbat! Undrar vad den riktiga mördaren är nu?
2015-06-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att AJ inte brydde sig polisens framfart eller gräsmattor kan vara av den enkla anledningen att han hade anställda som skötte om det.

Bröderna gissar jag fick betalt efter slutfört arbete och det kvarstod en del plåtläggning på ladutaket för att det skulle falla ut. Kanske ett antal dagar. I annat fall hade kanske en månads arbete varit förgäves. Mycket pengar.

Du har så rätt.

De hade säkert en innestående lön som skulle betalas ut när de var färdiga med allt arbete. Min erfarenhet är att löner till öststatare betalas ut kontant! De har inga bankkonton i Sverige.
2015-06-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Vad menar du med att fyndet inte legat där tidigare???

Det området hade dom redan gått igenom en gång
2015-06-19, 22:52
Medlem
En sak är då säker att om de häktade skulle visa sig att vara oskyldiga, så kan de räkna med ett fett skadestånd ur vår redan sinande statskassa.
2015-06-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Byt ordet "god förklaring" till god svenska..

MP som är hetskåta på hjälpa snuten är aggressiva o frågar MGM vad d gör på plats o dessa stackare hackar fram några enstaka oförståeliga ord o helt plötsligt är d misstänkta..bra jobbat! Undrar vad den riktiga mördaren är nu?

Och det är inte alls suspekt att ingen som jobbar på gården inte hittat LH där under en hel vecka?
Något stämmer inte här, och att de befinner sig 100m från fyndplatsen (sagts 500m också) bara ögonblick innan Lisa hittas?
Ja, vi får se vid kommande presskonferens som antagligen blir i nästa vecka. Nu ska jag lämna denna tråden ett tag, för innan vi har mer information, kommer någon hitta ännu fler MGM.
2015-06-19, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Har du kvitto på att du betalat kaffet?
Annars har jag hört att dom som snor kaffe även kan vara benägna att mörda, du kanske blir nästa att hängas ut här.
Att dom skulle mörda L för att skynda sig hem för en kopp kaffe eller sitta och fika för att skynda sig till cafét för att begå ett brott låter ganska osannolikt.
Samtidigt verkar det skumt att någon bekant till dom skall ha sett dom sitta där och dricka kaffe i lugn och ro utan att meddela polisen att dom kan ge alibi åt sina bekanta.
Någon polis borde kanske läst en tidning och sett artikeln där mamman uttalar sig om detta och sett till att kolla upp vilka personer som skulle kunna ge dom alibi.

För d första

Sen seriöst..varför skumt? Dom har säkerligen meddelat polisen om detta o velat ge alibi..men du tycker väl inte på fullaste allvar att polisen vill hitta ett alibi till bröderna lr? Den här "någon polis" har väl oxå gjort d o tystats ner o hans rapport ligger i slasken..
2015-06-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Polisen har hittat Lisas arm eller armar samt huvud. Obekräftade uppgifter om polisen hittat en arm eller båda.

Troligtvis så har grisarna blivit matade med andra likdelar som kommit fram tidigare!

Polisen letar efter fler likdelar, det är därför dom grävt och att ingenting får läcka ut i media!

. Näää fyfaan detta kommer bara bli värre😔 stackars föräldrar
2015-06-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper

Låter som fullständigt fria fantasier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in