Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 23:35
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
GM?
hmmm tänkte också så ,, men vem eller vilka ?
2015-06-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/s%C3%B6kandet-efter-lisa-man-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076

Kolla där AJ beskriver det som hänt samt det som skedde när de hittade handsken. Vadå tragedi...hon kunde ju rent teoretiskt varit borta i 5 dagar för att sen dyka upp och bara va sur över något. Tragedi är väl när något riktigt hemskt händer...som död tex! Och hans uttalande om att det måste vara "hemskt" för alla som har denna typen av verksamhet där personalen går hem "sent" på kvällarna. Varför skulle det vara hemskt?

Ja nåt är jävligt skumt med den gubben
2015-06-19, 23:36
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
OM det fanns djur där Lisa hittades... Varför blev hon då inte hittad tidigare av den som vanligtvis DAGLIGEN utfodrar djuren???

Djurskötaren kanske är GM.....
2015-06-19, 23:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
AJ?
Jag är rätt övertygad om att du är på världens bärtur vad gäller AJ. Man kommer att tvingas släppa litauerna i brist på bevis det är ett som är säkert.
2015-06-19, 23:37
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Inte första fallet o definitivt inte sista fallet snuten vill sätta dit nån dom tycker är "lämpliga". Kan vara så att de vet att de inte kommer hitta riktiga mördaren a la Palme o så vill dom sätta dit dessa stackare.
(Sen så har man i MÅNGA fall satt dit den man anser lämpligt o "få bort från gatan" se Rinkebymordet..fel bror sitter, vi alla vet varför..)
Tror inte jag känner till Rinkebyfallet så det finns nog minst en som inte vet varför och det är inte omöjligt att poliser gärna skulle se någon på kåken för något dom inte gjort...kanske för att dom klarat sig från saker dom faktiskt har gjort.
Men varför bröderna?
Varför skulle bröderna sättas dit av någon anledning?
Några poliser i utredningen vill gärna sätta dit dom trots att dom är oskyldiga och för att lyckas så skulle dom på något sätt få med sig folk på rättsmed och labb(några som dom knappast känner)
och få dessa att gå med på att manipulera bevis för att få bröderna fällda då eller?
Problemet med denna teorin är att om en enda person inte vill vara med så är en av det största rättsskandalerna vi någonsin haft ett faktum och vi skulle få se en massa poliser skaka galler.
2015-06-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Gissar på att Gm fick panik och transporterade henne ngn stans, drog in paret som är anhållna och att de måste hjälpa honom att undanröja kroppen och plantera ut Lisas ägodelar lite varstans.
Sedan om GM våldtog henne det återstår att se. Nekrofili är möjligt.

Brottet är planlagt anser iaf jag.

Tror också att det är en person som ligger bakom hennes död varpå de andra två hjälpte kompisen att undanröja bevis.
Skyddande av brottsling x2
Mördare x1

Tror inte att det föreligger ngn styckning.
Hur säkra tycker du att dina källor är ?
2015-06-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Frågan är ju då också vem eller vilka brukade utfodra djuren ?

Med tanke på djurbesättningen måste det funnits ett antal ytterligare personer som var där dagligen. Hur många kan det rört sig om? En så till arealen stort lantbruk måste sysselsatt en hel del människor. OM AJ fick EU-bidrag på ca 18 miljoner (?) så är det en storskalig verksamhet vi talar om.

Kan inte endast varit två lettiska bröder som vandrat runt på dom markerna vilket man nästan får uppfattningen som att de vore.
2015-06-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Ja tror inte den källan ljuger, han var bekant med Lisa och även bekant med en tekniker som jobbat med fallet.

Detta är också hyschhysch så ingenting får komma fram!
Bara här på fb jag berättar det.
vilken tillfällighet att bekanta hit och dit....hur kan man ens sitta skoja om sånt....j*vla åderbråck
2015-06-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det var bara Litauerna och godsägaren som hade nyckel till den byggnaden och eftersom inget var uppbrutet, utan polisan fick bända upp dörren så är det ju någon av dessa personer som tagit Lisa dit och varför gömmer man inte hennes saker på samma plats som kroppen, det blir ju inte värre för att man hittar kroppen utan div tillhörigheter? varför pekar godsägaren ut några ödetorp för polisen som han inte tänkt på innan(märkligt) och varför har han inte erbjudit sig att leta igenom sina egna hus. tror att lisas spridda tillhörigheter låg där dom låg för att fördröja alla som letade . Det behöver inte vara 80 -åringen själv men kanske någon som betyder mycket för honom….Om någon unge försvann i mitt område och jag hade tre-fyra hus så hade jag letat igenom dom milimeter för milimeter,men istället föreslår han andra byggnader…nej här ligger en gravad hund som Refat sa en gång

Jag tror faktiskt inte att 80-åringen skyddar någon eller ens kommit på tanken att någon han känner skulle vara skyldig till att mörda en ung flicka.

Han beter sig som förväntat av en godsägare, han ger tillträde till sin egendom och berättar om byggnader av intresse, som han inte äger just för att han har lokalkännedom. Han är intresserad, men inte överdrivet intresserad. Vad vill folk att han ska göra?

Det verkar som det är inne att misstro polisen när de gör rätt och försvara polisen när de gör fel!
2015-06-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag är rätt övertygad om att du är på världens bärtur vad gäller AJ. Man kommer att tvingas släppa litauerna i brist på bevis det är ett som är säkert.
förstår inte för en av dem hade väl gjort vissa medgivande?
2015-06-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Ja nåt är jävligt skumt med den gubben

Jag fick konstiga vibbar av denne man. Känns som han slingrar sig och måste tänka nog på vad han säger. Speciellt det där nervösa fnisset som om han höll på att försäga sig.
2015-06-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag har också varit inne på gris-teorin ....

Men .... Det framgår inte att han har grisuppfödning,
men dock Uppfödning av andra nötkreatur och bufflar,
och Bolaget skall bedriva handel med livsmedel ävensom idka därmed förenlig verksamhet.

Har sök i krokarna av 533 9x Källby eller Götene, det finns ett par som sysslar med grisuppfödning, men dom är inte direkt i närheten av Mantorp 533 95 Källby eller Götene

http://www.ratsit.se/9696122168-GUM_Egendom_Kommanditbolag

http://www.ratsit.se/19360128-Nils_Gustav_Arne_Jonsson_Kallby/bv_zAWPyaV22zgF0eVBiNLI-BcynJ9KUVjZ_LCLORKg

Var inte stället utarrenderat av AJ till ngn annan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in