Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-14, 00:37
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nja. Då hade hon ju inte anhållits misstänkt för grovt skyddande av brottsling...
Jo, det kan hon väl visst. Polisen vet nog inte händelseförloppet innan de har genomfört sina förhör.

På bilderna från gripandet så springer hon efter poliserna som går iväg med en av killarna för att ge honom hans munkjacka. Spekulerar ju bara, men vore hon inblandad så skulle hon nog inte ha betett sig riktigt så.
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Lisa Holm kan vara den som närmar sig männen för att hon är sexuellt intresserad av någon av dem. Det kan röra sig om ett frivilligt samlag som övergår till gruppvåldtäkt. Ni har fel om ni tror att 17-åriga sliddjur inte tar sexuella kontakter med äldre män. Det händer hela tiden. Kan mycket väl vara hon som sätter sig på mopeden, ser någon av männen på avstånd och går över dit för att se om hon kan få till ett samlag. Hon har hjälmen på för hon vill skynda sig innan mannen hinner lämna platsen. Sen går allting fel. Med tanke på att hjälmen inte återfinns så kanske det rör sig om en nack-fraktur som uppkommit under våld då samlaget spårar ur. Då är det inte säkert det rör sig om mord. Kan vara dråp också om vi utesluter en naturlig död.
Senast redigerad av djuphavsdjungeln 2015-06-14 kl. 00:39.
Fått information av en god källa som kände Lisa och hennes vänner att GM väntade och tog tillfället i akt att våldta henne när han såg att kusten va klar. (han har spanat in henne då han jobbade nära cafét)
Lisa kämpade emot varpå GM ströp henne.

Gissar på att Gm fick panik och transporterade henne ngn stans, drog in paret som är anhållna och att de måste hjälpa honom att undanröja kroppen och plantera ut Lisas ägodelar lite varstans.
Sedan om GM våldtog henne det återstår att se. Nekrofili är möjligt.

Brottet är planlagt anser iaf jag.

Tror också att det är en person som ligger bakom hennes död varpå de andra två hjälpte kompisen att undanröja bevis.
Skyddande av brottsling x2
Mördare x1

Tror inte att det föreligger ngn styckning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har för mig att jag läste att de gick ut med efterlysningen för att de inte kunde utesluta att försvinnandet skulle ha med faderns tjänst vid Försvaret, jag antar att de gjorde det ifall de tänkte hon blivit kidnappad.

Vad skulle de annars säga? Vi har span på en som är efterlyst för människohandel och om han kidnappat henne så har han kontakter som kan föra henne ut ur landet. Nej, det kunde de förstås inte säga för då skulle MGM förstås dra öronen åt sig.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Seriöst nu, du åker inte fast för att någon har sett dig göra inbrott. Viist, det finns ett vittne, men för att du ska åka fast måste du först ha blivit misstänkt till brott å kallad till domstol. De måste även ha fått tag på å kallat in vittnet som har sett det. Jag kan berätta för dig att de allra flesta som begår ett brott räknar inte med att åka fast & hamna i domstol.

Snälla nån varför skulle dom göra inbrott precis när dom stängde cafet?
GMs bor precis i närheten, dom skulle väl ha lite koll o vänta ett tag om dom kände för att göra inbrott.

GMs var i närheten o såg att BO blev ensam o passade på, svårare än så är det nog inte.
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Först och främst, vila i frid Lisa Holm. Jävligt tragiskt.

Hur tänkte du om våldtäkterna? Är inget ovanligt i Sverige idag med gruppvåldtäkter. Det förekommer i princip någon sådan per månad. Gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i vintras är den senaste jag känner till.
du säger det förekommer en varje månad och senaste du vet var i vintras. för dig är alltså vintras en månad sen idiot
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Tror att det räcker med att de hittar en död person som ser ut att vara en ung flicka.
Sannolikheten att de råkar springa på ett annat lik... näe.

Du TROR en massa. Men så är det inte.
Om det inte hade varit Lisa Holm till 110% så hade polisen inte sagt "Sannolikt Lisa Holm".
Det gör de aldrig.

Polisen har alltså identifierat henne men inte de anhöriga.
Konstigare än så är det inte.

Och återigen är detta ett tecken på att kroppen varit relativt välbevarad. Annars hade man använt andra termer som polisen gör.
2015-06-14, 00:38
Medlem
krommees avatar
Kan någon som var på plats, eller bott i området säga om en av dom gripna Litauerna var denne person?
http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2010-14073

Och hur isåfall ett sånt jävla as ens kommer över gränsen. Nog får va nog. SOSSE regering och alla annan jävla öppna gränser regering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Först och främst, vila i frid Lisa Holm. Jävligt tragiskt.

Hur tänkte du om våldtäkterna? Är inget ovanligt i Sverige idag med gruppvåldtäkter. Det förekommer i princip någon sådan per månad. Gruppvåldtäkten på finlandsfärjan i vintras är den senaste jag känner till.

Tror h*n syftar på gruppvåldtäkter med mord som utgång.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Jag tror fan på dig. De kan inte bara suttit där å väntat på att snuten skulle komma. Personligen tror jag att det var några andra gästarbetare som också bodde å jobbade där som gjorde det, men som stack därifrån efter dådet.

De andra kände inte till vad som hänt, mer än att de drog därifrån å att de sedan hittade liket..

Precis varför skulle dem riskera ett långt jävla fängelsestraff för mord genom att vara lata och inte dra iväg och dumpa liket.. dem hade gått om tid den kvällen hon försvann isåfall.
Gömmer man den i sin egen lada när den ligger 100-300 meter eller vad det var från cafeet då måste man ha en jävla massa skruvar löst, somsagt tror knappast det är dem men vi lär ju få se imorn.
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg
kan ev vara ett mordvapen ? zooma in, ser ut som en hammare

Ser ut som han är utan handskar. Skulle han ta i något som legat i skiten utan handskar. Fel plats att rengöra fyndet på.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ja detta är väl ett mycket troligt scenario till de tragiska händelserna i Blomberg.
Det är för djävligt rent ut sagt.

Instämmer. Oavsett vad så är en ung människa död. Tragiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in