2015-06-19, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tittar man på val.se efter valdeltagandet i blattekolonier ser man att valdeltagandet ligger på 50-55 procent i riksdagsval.

Så tappar S 50.000 medelklasssvennar som lessnar ur på tiggarna och börjar rösta SD istället, så behöver S då ragga på 100.000 IS-jihadistbruschor och deras kompisar med HBQT-certifierad S-propaganda om varför S är ett så bra parti. De blattar som oftast röstar ändå, typ sekulära kurder och såna har ju redan S.

En ganska stor uppgift. Klart större än dom i nuvarande skick klarar av iallafall. Jag tror därför att det här ramadan-twittrandet varken gör till eller från i verkligheten, utan S kommer att föra en allt mer tynande tillvaro medan svensk medelklass och uppåt flyr till SD.

Hårda bandage. Men det kan S gott ha tycker jag.
Med stor sannolikhet så kommer vi att se ett renodlat muslimskt parti ställa upp i riksdagsvalet. Inte speciellt många muslimer som lockas av sossarnas genustrams & bögvurmande.
2015-06-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tittar man på val.se efter valdeltagandet i blattekolonier ser man att valdeltagandet ligger på 50-55 procent i riksdagsval.

Så tappar S 50.000 medelklasssvennar som lessnar ur på tiggarna och börjar rösta SD istället, så behöver S då ragga på 100.000 IS-jihadistbruschor och deras kompisar med HBQT-certifierad S-propaganda om varför S är ett så bra parti. De blattar som oftast röstar ändå, typ sekulära kurder och såna har ju redan S.

En ganska stor uppgift. Klart större än dom i nuvarande skick klarar av iallafall. Jag tror därför att det här ramadan-twittrandet varken gör till eller från i verkligheten, utan S kommer att föra en allt mer tynande tillvaro medan svensk medelklass och uppåt flyr till SD.

Hårda bandage. Men det kan S gott ha tycker jag.

Snart borde ju första avhopp från S till SD komma i riksdagen(från M också visserligen).
2015-06-19, 14:26
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Helt fel är väl att ta i.. Jag tolkade frågan i en mer "vardaglig" mening, alltså om det fanns en rimlig sannolikhet för att SD är störst, inte i en strikt matematisk mening.

Bara för att vara jag tvungen att kolla sannolikheten för SD>M && SD>S (enligt min modell). Den var ca 3*10^-24 %.

Du kommer inte bort från det faktum att SD skulle kunna ha störst väljarstöd.
Ditt uttalande nedan är således felaktigt, eller hur?
Citat:
Jag skulle vilja säga definitivt nej. Ska man tro min modell är det faktiskt inte ens nära.

För övrigt är jag imponerad av dina modeller
Jag hoppas på en fortsättning.
Senast redigerad av Vadaadaa 2015-06-19 kl. 14:32.
2015-06-19, 14:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Helt fel är väl att ta i.. Jag tolkade frågan i en mer "vardaglig" mening, alltså om det fanns en rimlig sannolikhet för att SD är störst, inte i en strikt matematisk mening.

Bara för att vara jag tvungen att kolla sannolikheten för SD>M && SD>S (enligt min modell). Den var ca 3*10^-24 %.

Visst, sannolikheten är säkert mycket låg och din modell är som jag tidigare sagt enligt mig det bästa vi har att utgå ifrån.

Samtidigt är den som jag uppfattar den endast en statisk bedömning som utgår från att alla OU från respektive OI är deras bedömning om läget idag. Men läget är att SD har en extremt starkt trend nu så bara sedan majmätningarna kan SD ha gått fram kraftigt. Det är inte strikt matematik vi pratar om här utan förändringar i väljarsympatier.

Lägg därtill att flera av oss är av den uppfattningen att flera OI har tydliga viljor att påverka opinionen och därför inte kan anses tillförlitliga eller seriösa. Då har vi en betydligt större osäkerhet och högre sannolikhet än vad statiska matematiska metoder säger.
2015-06-19, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Snart borde ju första avhopp från S till SD komma i riksdagen(från M också visserligen).
Nja. Dessa väldresserade partirobotar har nog hela sin identitet inom partiet. Man har drillats inom SSU & MUF där man fått genomgå ett otal lojalitetstester genom åren.

De enda "lösa kanonerna" är väl ett antal inkvoterade blattar som åkt in på en räkmacka för att fylla den mångkulturella kvoten.
2015-06-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Dessa väldresserade partirobotar har nog hela sin identitet inom partiet. Man har drillats inom SSU & MUF där man fått genomgå ett otal lojalitetstester genom åren.

I takt med att Sd växer och S minskar kommer också ett större antal välavlönade politiska tjänster och poster att hamna hos Sd istället för hos S. Det är bland dessa arbetslösa socialdemokratiska politiker och politruker man kan förvänta sig en vilja att gå över till Sd för att göra karriär där istället. Sd bör säga nej till sådana övergångar.
2015-06-19, 14:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Med stor sannolikhet så kommer vi att se ett renodlat muslimskt parti ställa upp i riksdagsvalet. Inte speciellt många muslimer som lockas av sossarnas genustrams & bögvurmande.

Finns redan.

http://hizb-ut-tahrir.se/

Hizb-ut-Tahrir pratar om kalifat, sharialagar och upprättandet av islamiska staten och grejer. Hyggliga killar som det verkar - man får hoppas att dom står under SÄPO-bevakning. Den dagen dom här killarna ställer upp "med islam som ideologi" - vad händer då med våra homosexförespråkande värdegrundsdemokrater i dom andra partierna?

SDs "bruna förflutna" och "odemokratiska värdegrund och människosyn" kommer då att likna mest en helsvensk sommaridyllisk Astrid Lindgren-saga i jämförelse.

Ondskedifferensen kommer att vara som att jämföra Madicken med Pol Pot ungefär. Det kommer att kortsluta våra politiker helt om vi får in hardcore-islamister i vårt politiska system.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-06-19 kl. 14:42.
2015-06-19, 14:44
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Visst, sannolikheten är säkert mycket låg och din modell är som jag tidigare sagt enligt mig det bästa vi har att utgå ifrån.

Samtidigt är den som jag uppfattar den endast en statisk bedömning som utgår från att alla OU från respektive OI är deras bedömning om läget idag. Men läget är att SD har en extremt starkt trend nu så bara sedan majmätningarna kan SD ha gått fram kraftigt. Det är inte strikt matematik vi pratar om här utan förändringar i väljarsympatier.

Lägg därtill att flera av oss är av den uppfattningen att flera OI har tydliga viljor att påverka opinionen och därför inte kan anses tillförlitliga eller seriösa. Då har vi en betydligt större osäkerhet och högre sannolikhet än vad statiska matematiska metoder säger.

Jag håller helt med om det mesta du säger. För skojs skull testade jag att lägga på lite extra osäkerhet "ovanpå" modellens osäkerhet, för att i någon mån ta med sånt du beskriver i beräkningen. Om jag utgår från 2 respektive 4 gånger så stor osäkerhet som modellen kommit fram till blir sannolikheten att SD är störst ca 3*10^-6 % respektive ca 0.2 %.
2015-06-19, 14:46
Medlem
Citat:

Frågan är om muslimerna är så eniga. Men ja...skulle vi få typiska minoritetspartier, typ muslimska eller arabiska, somaliska partier är det parlamentariska systemet mycket illa ute.
2015-06-19, 14:50
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Du kommer inte bort från det faktum att SD skulle kunna ha störst väljarstöd.
Ditt uttalande nedan är således felaktigt, eller hur?

Ja, i en strikt matematisk mening är det såklart felaktigt. Men "definitivt nej" tycker jag är en bra språklig benämning på 3*10^-24 %.

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
För övrigt är jag imponerad av dina modeller
Jag hoppas på en fortsättning.

Tack, tack!
2015-06-19, 14:57
Medlem
Johan.Rheborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Frågan är om muslimerna är så eniga. Men ja...skulle vi få typiska minoritetspartier, typ muslimska eller arabiska, somaliska partier är det parlamentariska systemet mycket illa ute.

Jag tycker det är konstigt att det inte har hänt än. Men när det väl blir aktuellt är jag säkert på att ett sånt parti kommer explodera och mycke väl ta sig in i riksdagen. Tror dock inte det är till någon fördel för muslimerna då föraktet bara kommer växa hos svenskarna när dom ser det.
2015-06-19, 15:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I takt med att Sd växer och S minskar kommer också ett större antal välavlönade politiska tjänster och poster att hamna hos Sd istället för hos S. Det är bland dessa arbetslösa socialdemokratiska politiker och politruker man kan förvänta sig en vilja att gå över till Sd för att göra karriär där istället. Sd bör säga nej till sådana övergångar.

Personligen tycker jag att SD ska ta emot dem med öppna armar om det är dugliga personer som har åsikter som passar väl inom SD, och dugliga personer finns det säkert en del av även om partierna är odugliga.

Citat:
Jag håller helt med om det mesta du säger. För skojs skull testade jag att lägga på lite extra osäkerhet "ovanpå" modellens osäkerhet, för att i någon mån ta med sånt du beskriver i beräkningen. Om jag utgår från 2 respektive 4 gånger så stor osäkerhet som modellen kommit fram till blir sannolikheten att SD är störst ca 3*10^-6 % respektive ca 0.2 %.

Istället för att lägga på större osäkerhet skulle man kunna använda trenden och förlänga den i tid. Flera OI har har nu en senaste undersökning där folk började tillfrågas för ca en månad sedan eller möjligen längre och sedan dess kan vi på goda grunder säga att trenden har varit fortsatt stark. Sentio +2,7% på en månad och de håller jag som enskilt OI högst även om jag gissar att det finns en del brus i den kraftiga ökningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in