Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Har sagt det de senaste två dagarna,in med gubbjäveln i häktet,låt han sitta där i 3 dagar tills han tillslut ger upp och börjar prata. Man ser på honom att det är något som är fel.
Det här är intressant.
Kan du möjligen lägga in en bild på dig själv? Gärna i egen tråd, så kan vi diskutera vad som synes vara fel på dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är någon i Sverige som mamman hävdar har sett bröderna 18.15. Då spelar det ingen roll vad klockan är i Litausen.

Hela diskussionen kring detta är befängd, men även där är samtalet med mamman betydligt nedbantad i den versionen vi har tillgång till och det är fullt möjligt att mamman är medveten om och översätter tidsskillnaden. Inget av detta visar på skuld eller oskuld, för övrigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att det är rätt så osannolikt att två icke-kriminella skötsamma individer sitter men kopp kaffe och sen kommer överens om att mörda en ung flicka.

Alla som begår brott gör något dessförinnan. Snabba antaganden av sådana slag undviker utredarna.
För att ett alibi ska vara giltigt ska det helt utesluta möjligheten att man begått brottet.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
http://runeberg.org/vemarvem/gota65/0464.html

Gården M ägs av AJ men drivs helt av en vid namn C på uppdrag av AJ

(Sök på Martorp i artikeln)

http://www.nojesdans.se/marika/gardsarkiv/blomberg.html

Det finns i flera artiklar bekräftat att Martorp hört till Blombergs Säteri under många år. Att det fortfarande är så hittar jag just nu ingen lämplig källa till men för några dagar sedan läste jag att det låg till så när AJ tog över åtminstone.
Så rätt säker källa får man väl säga
[/quote]

Drivs av C, vad mer än C? Bor var?
2015-06-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Grannen hon pratade med bor 15 m från dem. De fock inte ringa själva. Mkt riktigt.

Hur starka band har litauerna till AJ ?
Har tex den misstänkta kvinnan arbetat i " slottets" hushåll ?
2015-06-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det misstänkta i mgm:s beteende kan också vara en överdriven hjälpsamhet i sökandet. Långt tillbaka i tråden berättade Fnatte112 att någon berättat för MP om en nyckel som hängdes i ladan. Alla spekulerade sen om att det var nyckeln till cafeet men det kanske rörde sig om en helt annan nyckel, till ett utrymme på Martorp? Då kan kopplingen mellan den som berättar och FP bli intressant.
Vet vi om MGM haft något med MPS att göra, eller är det en trådsanning?

Som fenomen är det väl inte helt ovanligt, iallafall inte i spektakulära mord, där GM endera söker spänningen att vara med i söket eller försöker skaffa sig någon sorts kontroll eller mental bearbetning eller tror sig kunna minska misstankarna mot sig själv genom att spela angelägen om att "hitta" den mördade.
2015-06-19, 11:34
Medlem
Titianas avatar
Detta med att fyndet hade direkt samband till att man hittade kroppen.

MP har sin agenda... typ "MP: ledde polisen rätt"
Polisen har sin agenda... typ " Den polisiära instinkten avgjorde"

men..

Enligt uppgift för läääänge sen på tråden var det den "polisiära instinkten som gjorde att man började titta på bröderna" och något om "det är svårt att förklara men det är något man lär sig på jobbet" (obs inte citat...)
Jag tolkar inte detta som att det fanns ett direkt blodspår till kroppen.
2015-06-19, 11:35
Medlem
Det skulle vara märkligt om det var litauerna, eftersom dom inte var kända för något liknande tidigare som c:a 35-åringar, dessutom var dom 3 stycken, och frun till den ene var med...dessutom skulle det vara ännu märkligare om det var AJ, precis som han som c:a 80-åring, utan tidigare domar emot sig, helt plötsligt skulle få för sig att överfalla och mörda en 17-årig tjej på sin egen gård...bara "så där"......
Senast redigerad av Trapizo 2015-06-19 kl. 11:40.
2015-06-19, 11:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Om nu litauerna inteär skyldiga, kan man nästan anta att den eller de som genomfört detta mord mycket väl sitter och läser denna tråd, det kan såklart vara så att den skyldige eller dom skyldiga mycket väl även har författat flera inlägg i denna tråd.

Då gäller det bara lista ut vem det är...
Bryt inte mot forumets regel 1.06 bara.
2015-06-19, 11:36
Medlem
Det är ju tre häktade just nu medan polisen söker efter tekniska bevis, etc. för att fälla dessa eller någon för mordet på Lisa Holm.

Min undran är: kommer polisen att nagelfara Godsägarn med son/söner?
Godsägarn är i mina ögon en mycket skum typ.
2015-06-19, 11:39
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Lisa återfanns i en låst byggnad 1 km från där hon försvann.

Vad har du fått detta ifrån?
2015-06-19, 11:39
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Detta med att fyndet hade direkt samband till att man hittade kroppen.

MP har sin agenda... typ "MP: ledde polisen rätt"
Polisen har sin agenda... typ " Den polisiära instinkten avgjorde"

men..

Enligt uppgift för läääänge sen på tråden var det den "polisiära instinkten som gjorde att man började titta på bröderna" och något om "det är svårt att förklara men det är något man lär sig på jobbet" (obs inte citat...)
Jag tolkar inte detta som att det fanns ett direkt blodspår till kroppen.

Mina spekulationer// Kan ju också vara så enkelt att Polisen ville prata med MGM igen och varit till deras hem och letat efter dem.
Där kanske Hustrun sagt "typ": nej de är inte hemma, de har åkt till Skövde eller liknande.
Samtidigt ringer MPS och meddelar att MGM befinner sig på en avsides plats utav gården och uppträder misstänkt. // Mina Spekulationer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in