Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Om så är fallet så,kan man ju undra varför hon kastar ut sin enda livlina mobiltelefonen? Sen kan man undra varför inte föraren märker det?

Då är det mer troligt att hon blivit transporterad på ett öppet fordon avtuppad och prylarna har ramlat av/ur fickorna. Tex en 4-hjuling. Det förklarar också varför man hittar mobilen i delar då den åkte ur fickan och under hjulet förmodligen.

I artikeln du hänvisar till så är GW, Sarnecki och nån till säkra på att hon lämnat området i en bil.
2015-06-19, 11:14
Medlem
Vet itne hur man söker är rätt ny, när tror ni vi får mer information/fup osv?😐
2015-06-19, 11:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Det går nog inte att säga med säkerhet förrän FUP:en är klar, som du(?) skrev.
Men rubriken "Fyndet som ledde till Lisa Holm, 17" antyder ju att det fanns en direkt koppling tolkar jag det som. Sedan är det högst troligt att polisen arbetade på flera fronter sas. Men i och med polisens prat om att man kunde lägga ihop 1+1 osv så tror jag det fanns ett direkt samband. Svaret om exakt vad detta bestod i får vi dock vänta på.

Rubriker kan man ju inte helt lita på. Det är många gånger rubriker säger en sak och artiklar en annan sak - allt för att locka en att läsa. Tiden får visa hur det ligger till precis som du säger.
2015-06-19, 11:18
Medlem
Har någon tänkt på om AJ och hans kollega som det nämts så lite om, både plockade upp handsken.
Varför fingra på handsken? Varför inte kalla på polisen och låta bevismaterial vara. Förmodligen därför att nån av de kanske drog av henne handskarna i stundens hetta och visste att genom att ge handsken till polisen så skulle de senare kunna säga att DNA kommer ifrån att jag gav er handsken.

Tycker man bör kolla upp AJ:s vän. Kanske är de en duo, trio.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avduki

FUP kommer när/om åtal väcks, dvs framemot Juletid.

Om vi får veta något mer står skrivet i skyn, då det är yppandeförbud, dock händer det att någon läcker ut saker från utredningen.
Medlem
DIdes avatar
Mycket tyder på att det andra spåret med dem övriga tre anställda, speciellt de med bil, borde lyftas.
2015-06-19, 11:20
Medlem
Mamman refererar till någon på en tidning till ett samtal hon haft med någon annan för oss okänd litauer som bor där. Många led blir det innan det blir text i tidningen. Använder tidningen tolk när de gör vad jag förmodar är en telefonintervju, då blir det ytterligare ett led. Här finns många möjligheter till missförstånd.
Uppgiften är förstås sensationell, varför har inte journalister jagat rätt på den ursprunglige uppgiftslämnaren och fått förstahandsuppgifter?
2015-06-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Glädjande att se att polisen inte läcker någonting i detta ärende. Bönderna visar mycket oväntat lite klass.

Respekt!

Bondepolisen kanske har lite mer självrespekt och ger inte ut information efter första bästa avsugning av en reporter
2015-06-19, 11:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avduki

Först måste de gripna bli åtalade. Om detta kommer att ske vet vi inte. Men ifall de gripna blir åtalade blir det många månader av väntan på FUP. Det kan så klart vara så att polisen väljer att lämna ut mer information längre fram, men ingen garanti för att det ska hända.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mat och sovklockan på slottet kanske ringer 18:15, AJ eller frun såg bröderna dricka kaffe utanför bostaden, de är ju trots allt grannar, är det en möjlig förklaring?

Dessa grannar som uppges verkar bo väldigt nära.."hon sprang över till grannen och bad dem att ringa AJ". Hon kan visserligen vara väldigt bra på att springa men bilden av henne ge inte det intrycket av hennes fysik.
Varför hade inte litauerna något telefonnummer till AJ? om de var så duktiga och anställda år efter år av honom...
Det skulle vara intressant att veta vilken typ av "förhållande" litauerna hade med AJ. Han är ett "praktsvin" enligt vissa och uppenbarligen inte gett sitt nummer till litauerna...han ger enligt mig ett annat intryck i media.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Det misstänkta i mgm:s beteende kan också vara en överdriven hjälpsamhet i sökandet. Långt tillbaka i tråden berättade Fnatte112 att någon berättat för MP om en nyckel som hängdes i ladan. Alla spekulerade sen om att det var nyckeln till cafeet men det kanske rörde sig om en helt annan nyckel, till ett utrymme på Martorp? Då kan kopplingen mellan den som berättar och FP bli intressant.
2015-06-19, 11:22
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Absolut inget konstigt med det. Jag är 31 och mina föräldrar hade förmodligen gjort i princip samma sak även idag, om jag hade sagt att jag skulle komma, och dessutom köra moped längs små landsvägar.

Mina barn och till och med min fru meddelar mig när de är på väg hem. Om det är på kvällen och de går själva. Skulle det ta för lång tid är jag ute och möter. Skulle de inte svara är det polisen som gäller direkt.

Det är inte konstigt beteende idag. De gör så i USA och de har haft der så här i betydligt fler år än våra senaste 10-15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in