Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 00:48
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller att Arne vill sätta åt litauerna. Säger goda saker om dom, hans ännu okända bandinspelning försöker säkert fria arbetarna också, förutom att han planterat det avgörande beviset hos dom, till att slutligen kunna bli.... besviken....
Jag har för mig att Oisín Cantwell nämde något om kloacksajter, jag tror nu att det måste vara FB han menar.
2015-06-19, 00:49
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
I ladan? Men polisen fick ju bryta sig in?
Jag tror inte den uppgiften är tillförlitlig.
2015-06-19, 00:49
Moderator
OYs avatar
[quote=T34Panzer|53753273][quote=lmgc|53753128]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja det är inte omöjligt - MEN det ger oss i nuläget inte svar på hur de fick veta eller gjorde kopplingen VAR de skulle leta efter kroppen, då den hittades relativt snart efter dessa tagits in på förhör...

Någon kan ju ha tipsat om var polisen bör söka, eller så gjorde polisen fynd i stenhuset som direkt talade för den plats där Lisa hittades, fotografi eller något annat, en märkt nyckel kanske?
2015-06-19, 00:50
Bannlyst
[quote=AREA-51|53753221][quote=lmgc|53753128]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur tänker du då?
Ah, här har vi blodfläck...hon måste ligga på Mantorp?
Det går rimligtvis inte dra någon slutsats av en blodfläck innan analys.
Det måste vara något annat, något som knyter fyndet till säteriet.
En jacka med företagets namn på, och eftersom de redan hade uppträtt konstigt så kanske man drog slutsatsen att leta där.

Vad jag förstod så var det en hund som markerade ganska kraftfullt, hördes expressens el
om det var aftonbladets livesändning
2015-06-19, 00:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
I ladan? Men polisen fick ju bryta sig in?
De var ju i ladan mitt emot caféet, Martorp och Blomberg (gm's bostad) samtidigt, så var det inte vid caféet?
2015-06-19, 00:51
Medlem
AREA-51s avatar
[quote=lmgc|53753278][quote=AREA-51|53753221]
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc

Ett fynd från Lisa med blod på och dom förstår att hon är död, behövs nog ingen analys i det läget, det gäller att handla snabbt. 1+1 ä 2.
Jag förstår, men hur drar man kopplingen mellan en flodfläck och säteriet?
Även om hon är ihjälslagen så finns det väl inget som säger att hon ligger vid säteriet.
Kopplingen måste ju rimligen vara något som har med säteriet att göra.
2015-06-19, 00:52
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Kan det möjligtvis inte va såhär?

orsaken till det underliga beteendet är att MGM blev irriterad, pga av att polisen och mp är överallt och dom får inte ens vara ifred när dom fiskar( då dom fiskade i närheten av martorp) .. Där av det underliga beteendet.

Polisen säger ju även att mps hade hittat något som dom var tvungen att beskriva genom telefonen, och som gjorde att polisen slog 1+1, han sa även att detta tillhörde MGM men som visade sig senare ha koppling till BO.
Kanske det helt enkelt är de MGM? Det kan ju mycket väl va samma MP gäng som stötte på dom vid fiskestället som även berättade om det där "fyndet" som mp hade hittat för polisen.
Mp beskrev hur fyndet såg ut dvs, hur MGM såg ut!!
När mp beskrev hur MGM såg ut, så visste han vilka de va och kunde på så sätt åka till mgms hus.
polisen kunde även dra kopplingar till martorp då de visste sedan tidigare att AJs arbetare får röra sig fritt på hans ägor, och eftersom MGM var i närheten av martorp så slog det honom att de måste ha varit där eller känner till martorp, och åker dit.

Åt det hållet kan det ju vara. Är synd bara att det säkert kommer att ta väldig tid innan vi får veta.
Men polisen och MP skall ju ha beröm för insatsen.
2015-06-19, 00:52
Moderator
OYs avatar
[quote=ballabananen|53753316][quote=AREA-51|53753221]
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc

Vad jag förstod så var det en hund som markerade ganska kraftfullt, hördes expressens el
om det var aftonbladets livesändning

Kanske som så att någon i trion har klafsat runt i kroppsvätskor, inte så svårt att följa det spåret om man är en hund.
2015-06-19, 00:53
Medlem
Har sagt det de senaste två dagarna,in med gubbjäveln i häktet,låt han sitta där i 3 dagar tills han tillslut ger upp och börjar prata. Man ser på honom att det är något som är fel.
2015-06-19, 00:54
Medlem
Har det kommit fram någon ny information som gör Arne och hans son intressanta för utredningen utöver det här med hittandet av handsken? Läser inte varje dag i tråden längre och det är svårt att hänga med när man väl läser. Någon som vill vara vänlig och göra en sammanfattning på ovanstående fråga?
2015-06-19, 00:55
Medlem
lmgcs avatar
[quote=AREA-51|53753323][quote=lmgc|53753278]
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Jag förstår, men hur drar man kopplingen mellan en flodfläck och säteriet?
Även om hon är ihjälslagen så finns det väl inget som säger att hon ligger vid säteriet.
Kopplingen måste ju rimligen vara något som har med säteriet att göra.

Ja det är ju det som är den pusselbiten vi inte fått reda på, 1+1 ä 2.
2015-06-19, 00:56
Bannlyst
Det var en likhund som markerade ganska kraftfullt, följde livesändningen på expressen
el om det var aftonbladet, alltså, ledtråd efter Lisa, sen genomsök med likhund som markerade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in