2015-06-19, 10:05
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag funderar dels på att jag tror att dessa litauer nog talar svenska i viss mån. De har varit här länge och bara för att de tilldelas tolk i en förhandling...detta är för att säkerställa att det verkligen blir så rättssäkert som det går.

Läste någonstans att Lisa drömde om att bli bonde...kan hon ha varit på gården och hälsat på?

Lisa pappas snabba agerade/misstanke på kvällen hon försvann. Hade det hänt något tidigare på dagen/veckan som Lisa berättat som gjorde honom orolig? Hans agerande går inte ihop annars...

Om dessa litauer varit och jobbat i ladan mittemot och kanske fikat på caféet flertalet gånger...men de var inte de enda så vitt jag förstår från tråden. De tre andra som uppges inte återvända till platsen för att inte bli misstänkta...bara det är misstänkt nog.

Dessa tre andra, hade de tillgång till de utrymmen som är aktuella? Nu vet vi ju inte än vilka utrymmen som är aktuella men i vart fall tillgång till det som finns på AJ:s marker?

Balterna vet inte fömodlign vad MP är för något. Vem mer kan du tänka dig ha tillgång till alla byggnaderna i området? AJ kanske? Vem hade varit nere på fiket och träffat LH samma morgon som hon försvann? Jo AJ. Det finns en anledning till att AJ berättar det nu i pressen och det är för att kaféägarinnan hade kunnat sagt det istället för att AJ kläckt ur sig det. AJ hittar och plockar upp handsken. Bara det är ju för jävla idiotiskt gjort. Enligt intervjuer så hade npgon av balterna först hittat handsken sen plockade AJ upp den. Skulle inte förvåna mig om AJ tappat eller droppat handsken där inne och balten som plockade upp den såg detta oxh skulle räcka över den till AJ i tron att det var hans. AJ vägrar ta emot och handsken tappas på marken igen. AJ inser att han nu måste plocka upp handsken för att det inte ska verka misstänksamt.
2015-06-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ja tyvärr lyssnar folk alldeles för mycket på vad en person säger och hur man ser ut istället för att se till vad personen gör eller beter sig mot andra. Jag kan dagligen slå folk på käften men ändå framstå som en bra kille bara jagvär välklädd och säger rätt saker.
Menar du att inte lyssna på rykten eller menar du att folk lyssnar på bonden?
2015-06-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Glädjande att se att polisen inte läcker någonting i detta ärende. Bönderna visar mycket oväntat lite klass.

Respekt!

Fint uttryckt om bygdens folk.
Kan ju vara så att ingen vill ha en mgm fri mitt bland sig. Att alla är inställda på att rätt person ska gripas.
2015-06-19, 10:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzad82
Menade mest på att enligt media så kontaktade han alla sina specialutbildade militärkompisar direkt vilket låter lite väl drastiskt.

Hade varit lika hysterisk själv om mina barn försvann, men hade nog eftersökt dem bland deras närmaste komispar innan jag ringde in hemvärnet för skallgång.
Men hade du gjort det om ditt barn hade befunnit sig på liknande plats som där Lisa var när hon försvann? Det var ju inte så att hon försvann i ett område nära där hennes kompisar bodde eller kunde tänkas befinna sig.
2015-06-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Intervjun med AJ var gjord i förrgår(?). Det har funnits gott om tid för honom att läsa i medierna om att det var första gången Lisa åkte hem ensam. Det han säger betyder inte alls att han blev tilldelad information på caféet. Man kan givetvis tolka det hur man vill.

Ja. Det var märkligt gjort av honom. Han verkar inte korkad på något sätt så han borde veta hur man beter sig om man hittar ett misstänkt föremål.

Beteendet är väldigt beskrivande för AJ
2015-06-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Haha! Jag skrev ju rakt upp och ned att jag inte försöker anklaga Arne.

Du insinuerade det.
2015-06-19, 10:10
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Tre helt andra personer sitter häktade genom beslut av en domstol som har tillgång till mer detaljerad information än vad du har. Likaväl som att du anklagar den gamle mannen kan du likaväl anklaga vem som helst i halva Europa. Om du åtminstone hade haft vett nog att hålla käften, så hade ingen upptäckt att du är ett komplett dumhuvud.
Du får det att låta som att de redan är dömda vilket de absolut inte är. Om de är skyldiga eller inte kommer att visa sig längre fram. Tycker att du ska vara lite försiktig med att kalla andra för dumhuvud. Både för din egen skull och för att tråden inte ska spåra ur igen.
2015-06-19, 10:13
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbarbie
Menar du att inte lyssna på rykten eller menar du att folk lyssnar på bonden?

Jag menar att man kan itne bara lyssna på och tittat på hur gubbfan beter sig i radio och tv. Man bör även höra med folk som vet vem han är hur han är som person och det har ju visat sig att han int verkar vara en sån helylle person som han vill framställa sig som.

Han har blåst en egenföretagare så hårt att hans företag nästan gick omkull. Han har blåst en annan bonde på EU-stöd. Han bekymrar sig mer om att polisen gräver gropar på hans mark än att man ska hitta LH. Någon nämnde mycket tidigt i tråden om att "den sura rikgubben viftade bort folk som letade på hans mark". AJ insin första intervju vill att man ska leta i hus och gruvor åt motsatt håll istället för att öppna upp sina jävla lador.
2015-06-19, 10:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De skriver att polisen fick bryta sig in och att kroppen hittades. Ja. Men bildena är de allmänna från platsen och behöver inte betyda att de beskriver exakt den meningen iom var hon fanns i artikeln.

Det är en väldigt korrekt uppfattning i min mening. Därtill är det onödigt, för att inte säga obehagligt att spekulera i var kroppen återfanns. Polisen gick in/bröt sig in i samtliga byggnader inom avspärrningen och media-bilder skildrar alla och ingen av dessa byggnader.
Det är fortfarande "det aktuella sökområdet" som gäller på den punkten.
Dom enda media-bilder som avslöjar någonting i viss mån, är bilder från veckan där fynd gjorts.
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag funderar dels på att jag tror att dessa litauer nog talar svenska i viss mån. De har varit här länge och bara för att de tilldelas tolk i en förhandling...detta är för att säkerställa att det verkligen blir så rättssäkert som det går.

Läste någonstans att Lisa drömde om att bli bonde...kan hon ha varit på gården och hälsat på?

Lisa pappas snabba agerade/misstanke på kvällen hon försvann. Hade det hänt något tidigare på dagen/veckan som Lisa berättat som gjorde honom orolig? Hans agerande går inte ihop annars...

Om dessa litauer varit och jobbat i ladan mittemot och kanske fikat på caféet flertalet gånger...men de var inte de enda så vitt jag förstår från tråden. De tre andra som uppges inte återvända till platsen för att inte bli misstänkta...bara det är misstänkt nog.

Dessa tre andra, hade de tillgång till de utrymmen som är aktuella? Nu vet vi ju inte än vilka utrymmen som är aktuella men i vart fall tillgång till det som finns på AJ:s marker?

Pappans agerande är inte konstigt.Det är första ggn hon åker de 4-5 milen på mopeden till jobbet,vägen går det mesta genom skog över Billingen.Hon SMS:ar när hon åker och när hon inte dyker upp så ringer pappan och får till svar"abbonenten kan inte nås för tillfället,försök senare" vilket indikera att telefonen inte är påslagen och då agerar pappan som blir orolig.Konstigare än så behöver det inte vara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men hade du gjort det om ditt barn hade befunnit sig på liknande plats som där Lisa var när hon försvann? Det var ju inte så att hon försvann i ett område nära där hennes kompisar bodde eller kunde tänkas befinna sig.

Tycker bara att det är lite märkligt agerande ifrån fadern, samt att Interpol kopplas in dygnet efter.

Kan inte minnas att Interpol kopplas in dygnet efter i andra fall där barn under 18 försvinner.

Fallet Engla t.ex
Medlem
Hela fallet känns skumt,och litauerna är inget annat än syndabockar..
lägger min peng på godsägaren är inblandad mer än sagts..

Men om vi ska spekulera vilt..
Nån som har synat Lisas Holms kille?Vad är han för typ?
Nåt svartsjukedrama som gått överstyr...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in