Citat:
Jag funderar dels på att jag tror att dessa litauer nog talar svenska i viss mån. De har varit här länge och bara för att de tilldelas tolk i en förhandling...detta är för att säkerställa att det verkligen blir så rättssäkert som det går.
Läste någonstans att Lisa drömde om att bli bonde...kan hon ha varit på gården och hälsat på?
Lisa pappas snabba agerade/misstanke på kvällen hon försvann. Hade det hänt något tidigare på dagen/veckan som Lisa berättat som gjorde honom orolig? Hans agerande går inte ihop annars...
Om dessa litauer varit och jobbat i ladan mittemot och kanske fikat på caféet flertalet gånger...men de var inte de enda så vitt jag förstår från tråden. De tre andra som uppges inte återvända till platsen för att inte bli misstänkta...bara det är misstänkt nog.
Dessa tre andra, hade de tillgång till de utrymmen som är aktuella? Nu vet vi ju inte än vilka utrymmen som är aktuella men i vart fall tillgång till det som finns på AJ:s marker?
Läste någonstans att Lisa drömde om att bli bonde...kan hon ha varit på gården och hälsat på?
Lisa pappas snabba agerade/misstanke på kvällen hon försvann. Hade det hänt något tidigare på dagen/veckan som Lisa berättat som gjorde honom orolig? Hans agerande går inte ihop annars...
Om dessa litauer varit och jobbat i ladan mittemot och kanske fikat på caféet flertalet gånger...men de var inte de enda så vitt jag förstår från tråden. De tre andra som uppges inte återvända till platsen för att inte bli misstänkta...bara det är misstänkt nog.
Dessa tre andra, hade de tillgång till de utrymmen som är aktuella? Nu vet vi ju inte än vilka utrymmen som är aktuella men i vart fall tillgång till det som finns på AJ:s marker?
Balterna vet inte fömodlign vad MP är för något. Vem mer kan du tänka dig ha tillgång till alla byggnaderna i området? AJ kanske? Vem hade varit nere på fiket och träffat LH samma morgon som hon försvann? Jo AJ. Det finns en anledning till att AJ berättar det nu i pressen och det är för att kaféägarinnan hade kunnat sagt det istället för att AJ kläckt ur sig det. AJ hittar och plockar upp handsken. Bara det är ju för jävla idiotiskt gjort. Enligt intervjuer så hade npgon av balterna först hittat handsken sen plockade AJ upp den. Skulle inte förvåna mig om AJ tappat eller droppat handsken där inne och balten som plockade upp den såg detta oxh skulle räcka över den till AJ i tron att det var hans. AJ vägrar ta emot och handsken tappas på marken igen. AJ inser att han nu måste plocka upp handsken för att det inte ska verka misstänksamt.