Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 01:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Kan bara spekulera som sagt men att han har ett öga för småtjejer skulle inte förvåna mig han ser ju sliskig ut typiskt ett pedofil utseende.. Sen om han utfört själva mordet vågar jag inte säga jag tror inte det men han vet vem det är som ligger bakom.. troligen hans son eller den där Åslund som nämnts tidigare.. Hur gammal är den här Åslund förresten någon som har koll på det ??

Det där är ju hur löjligt som helst !
Utseende kan ju ALDRIG NÅGONSIN avslöja om en person är pedofil !

Men frånset det så tycker jag, som de flesta nog vet, att AJ och hans familj + medarbetare och kompanjoner ska undersökas ordentligt.
2015-06-19, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Nu befinner jag mig längre norr ut än platsen där detta hänt men det är ju riktigt mörkt här iaf några timmar 24-03 kanske, då inte vädret inte varit det bästa heller.

Det är ju aningen mörkare söder över, medans väldigt långt norröver är det midnattsol i Kiruna. Såg bilder ifrån Riksgränsen för någon vecka sedan kl.03 på natten där såg det ut som en gnistrande vinterdag med blåhimmel ute till fjälls.

Var det något regn där i området eller var det bara väldigt blåsigt som det pratats om?

Tack för att du svarade Tydligen massa blåst. Någon boende här som vill svara korrekt?
2015-06-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Har läst igenom hela tråden och har lite tankar om det hela som jag tycker kan tillföra diskussionen lite av värde.

- Det verkar inte som att brottet är planlagt i förväg utan är en tillfällighet. Hade det planlagts så skulle inte gärningsmannen ha varit så oerhört slarvig att han lämnade kvar moped/tillhörigheter eller spridde offrets saker vind för våg i förhoppningen att de aldrig skulle hittas. Alternativt så gick planen åt skogen i det första skedet.

- Ladan på andra sidan vägen där offrets handske ska ha hittats spelar stor roll i skeendet. Varför gräver polisen där? Vad är det man söker under jord? Någon som vet ifall det kan vara blod som letat sig ner under golvet eller något liknande? Tycker det verkar mest troligt att ladan är mordplatsen och att offret sedan har transporterats därifrån.

- Offret fraktas på något sätt den ganska korta biten till fyndplatsen, troligtvis med bil men det kan ha skett med någon sorts täckt kärra eller liknande som har stått vid byggarbetsplatsen vid ladan, fyrhjulingar har figurerat i tråden en del också. Jag är helt övertygad om att offrets tillhörigheter hamnat där de låg i under gärningsmannens flykt.

- Gärningsmannen har mycket god lokalkännedom, men saknar insikt i hur bl.a. Missing People agerar. Att gärningsmannen skulle ha "planterat" offrets tillhörigheter på utvalda ställen är alldeles för komplicerat och något som i stort sett aldrig sker.

- Tycker det är mycket konstigt att offret hittas där hon hittas då det torde finnas tusentals bättre ställen att gömma kvarlevor på - alternativt så kan det ju tänkas att platsen inte var ämnad som slutstation utan gärningsmannen under stress och panik använde ett ställe han väl kände till.
Är det verkligen polisen som gräver? Det pågår arbete där med att lägga rör i marken, troligen något med att ladan skall byggas om till spannmålstork.
2015-06-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Följde tråden mycket i början men tappade lite på senare tid. Vad var det som triggade polisen att ta in de 3 personerna samt att finna liket typ samtidigt?

MP(Missing people) hittade ett fynd som var väldigt intressant.

Samtidigt var någon eller alla tre av de misstänkta i närheten av fyndet, vissa människor nämner att bröderna uppträdde på ett konstigt sätt och att det var någon typ av konfrontation mellan MP & bröderna.

Efter detta ringde MP till polisen och berättade vad de hade hittat & hur konfrontation med dessa människor hade skett. Då säger polisen att en av deras poliser på plats lade ihop 1+1 och det blev uppenbart att plocka in dessa bröder till förhör.

Lisas kropp hittades förmodligen inom 1-3 timmar efter polisen plockade in(ca 20.15 fredagkväll) dessa bröder & frun.
Senast redigerad av Azimut68 2015-06-19 kl. 02:04.
2015-06-19, 02:06
Medlem
Jag är väldigt intresserad av det där youtubeklippet ( antar att det diskuterats i tråden tidigare), vad tror folk angående det? Är det bara någon random person som trollar eller har klippet en mening?
om jag har förstått det rätt så lades klippet upp hela 2 veckor innan hon försvann, då MÅSTE det vara en som var medveten om allting, eller?
2015-06-19, 02:07
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Är det verkligen polisen som gräver? Det pågår arbete där med att lägga rör i marken, troligen något med att ladan skall byggas om till spannmålstork.
Det finns t o m en bild på en polis som gräver inne i ladan, något på marken.

Undrar om det här är boden där man hittade kroppen?
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
2015-06-19, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
MP(Missing people) hittade ett fynd som var väldigt intressant.

Samtidigt var någon eller alla tre av de misstänkta i närheten av fyndet, vissa människor nämner att bröderna uppträdde på ett konstigt sätt och att det var någon typ av konfrontation mellan MP & bröderna.

Efter detta ringde MP till polisen och sade vad de hade hittat & hur konfrontation med dessa människor hade skett. Då säger polisen att en av deras poliser på plats lade ihop 1+1 och det blev uppenbart att plocka in dessa bröder till förhör.

Lisas kropp hittades förmodligen inom 1-3 timmar efter polisen plockade in(ca 20.15 fredagkväll) dessa bröder & frun.

1-3 timmar efter att bröderna och frun togs in för förhör av polisen så hittar de henne ?, vad säger du !!??

Ja menar, är det en tillfällighet eller .... ?
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-06-19 kl. 02:11.
2015-06-19, 02:10
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Jag är väldigt intresserad av det där youtubeklippet ( antar att det diskuterats i tråden tidigare), vad tror folk angående det? Är det bara någon random person som trollar eller har klippet en mening?
om jag har förstått det rätt så lades klippet upp hela 2 veckor innan hon försvann, då MÅSTE det vara en som var medveten om allting, eller?

Tippar på att det var troll. Justerar du något på din kanal framkommer det att det var 2 veckor sedan. Den uppfattningen har jag fått. (Kolla tidigare inlägg om detta i tråden)
2015-06-19, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64

Det har väl mer eller mindre konstaterats här att man byta namn på youtube-klippen i efterhand, men kan man inte det, eller om man vet helt säkert att så aldrig skett så är det såklart väldigt stor sannolikhet där finns ett samband med GM.
2015-06-19, 02:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vem äger den byggnaden där BO hittades, hade MGM tillgång till den?

AJ äger bygnaden.
2015-06-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det har väl mer eller mindre konstaterats här att man byta namn på youtube-klippen i efterhand, men kan man inte det, eller om man vet helt säkert att så aldrig skett så är det såklart väldigt stor sannolikhet där finns ett samband med GM.

Hur kan du tro det?
2015-06-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
1-3 timmar efter att bröderna och frun togs in för förhör av polisen så hittar de henne ?, vad säger du ??

Ja menar, är det en tillfällighet eller .... ?

Nu vet jag inte i vilket sökområde MP hittade detta fynd som kopplades snabbt att det vara Lisas.

Men jag gissar på att antingen var det väldigt nära brödernas bostad eller så var det i riktningen mellan brödernas bostad & Martorp gården. Vilket gjorde att poliserna sökte & spärrade av Martorp väldigt tidigt efter det att bröderna blev intagna.

Area51
Jag gissar på att denna bod är där hon hittades eller att andra viktiga fynd har gjorts där.
4-5 tekniker i fullt ställ på så kort tid = något viktigt var det som låg i boden.
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/...6x9/645@70.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in