Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 01:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det ska tas i beaktan att det förekommit många inbrott och stölder på Kinnekulle.
Det är klart, men det hindrar ju inte att man valt ett olåst utrymme utan något av värde, som man sedan låst.
2015-06-19, 01:36
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lisa hittades död på AJs gård!

Var hittades Lisa död?

Är det AJ´s egendom?

Och nu menar jag inte dina gissningar/trådsanningar utan fakta.
Senast redigerad av psflax 2015-06-19 kl. 01:39.
2015-06-19, 01:36
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Lika ofta som någon bryter sig in när det är olåst?

Svarade på ett inlägg där hen sa att dom låser, så är de inte häromkring...inga stölder eller lik för det som tur är.
2015-06-19, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Vad vi vet är att de blivit förhörda flera gånger och även blivit topsade.
Men det var väl på dagen som man hittade henne?
2015-06-19, 01:39
Medlem
Vet inte hur det är i Blomberg / Götene.

Men i Ör (18km) norr om Växjö så har det varit mycket inbrott från ligor som förmodligen kommer från andra länder. Polaren har landställe där nere och har fått information om stöld av saker från hans far & andra.

Med tanke på allt man läser om dieselstölder & stöld av andra saker runt om på landsbyggden som vi som bor i storstäderna inte har en aning om så är min gissning att människor har börjat låsa byggnader där det finns något av värde i.

I polarens fall stal de en gammal(1978) utombordsmotor från en liten roddbåt/plåtbåt så dessa människor exporterar även sådant vi i Sverige inte tycker är värt ett skit.
2015-06-19, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Men det var väl på dagen som man hittade henne?

Nä, det gjorde de redan tidigare under veckan.
2015-06-19, 01:46
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han tjuvfiskade kanske, att de hade tillträde till stora delar av ägorna är inte det samma som fritt fiske. Om man tjuvfiskar så springer man som fan när markägaren eller tillsynsmannen kommer, och man springer inihelvete om polisen kommer.

Om man ger sig ut för att tjuvfiska när stället kryllar av 1500 missing people-medarbetare och poliser ... ja så förtjänar man fan att bli häktad, fast under rubriken "misstänkt idiot".
2015-06-19, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpenna
Om man sedan dessutom är ensam (vilket ändå får anses troligast) ser man sig nog inte om efter småsaker som ramlar av heller, man har nog ganska fullt upp med att inte tappa bort det "största" beviset...

Du har helt klart en poäng.
Nu blir det rörigt här, men om sakerna skulle ha trillat ut från kärran (fynden ligger längs åkern?),
vilken dygnstimma skulle detta skett? Är det ljust ute om nätterna skulle det väl ses som suspekt att gå dragandes med en kärra (eller hela byn kanske ligger och sover). Fadern + hjälpinstans dök ju upp relativt snabbt på kvällen. Eller, om hon nu inte hon var gömd på plats nr 1 (ladan?), för att nästa dag transporteras dagtid i kärra kamouflerad till plats nr 2. Just nu har jag noll koll på hur dagsprogram för dag nr 2 såg ut så jag ber om ursäkt i sådana fall om någon blir irriterad.
2015-06-19, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Varför tror ni att polisen var så säker att hon kunde leva långt in i sökandet? Kan dom ha hittat något som faktiskt innebär att hon levt rätt länge, eller arbetar dom så och dom utgick efter det enkla faktum att hon inte hade påträffats död än ?

Om man spekulerar fritt och tänker sig att de nu hade hittat något som tydde på att hon var i livet i kombination med att polisen även visste att saker blivit utplanterade i efterhand så leder det åt hållet att i det läget enbart en kidnappare vill åka fast och försöker leda/leka med polisen tills han blir tagen och därför var huvudspåret från polisen att Lisa levde och hölls av en kidnappare som kanske enbart var ute efter uppmärksamhet och inte tänkt mörda henne men som sedan av någon anledning ändå gjorde det eller hade planerat in mordet redan från början. Men man vet ju inget alls om hur det varit och som sagt så är allt bara spekulationer/trådsanningar. Var verkligen polisen så säker på att hon levde t.ex?
2015-06-19, 01:52
Medlem
Popc0rns avatar
Följde tråden mycket i början men tappade lite på senare tid. Vad var det som triggade polisen att ta in de 3 personerna samt att finna liket typ samtidigt?
2015-06-19, 01:56
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Du har helt klart en poäng.
Nu blir det rörigt här, men om sakerna skulle ha trillat ut från kärran (fynden ligger längs åkern?),
vilken dygnstimma skulle detta skett? Är det ljust ute om nätterna skulle det väl ses som suspekt att gå dragandes med en kärra (eller hela byn kanske ligger och sover). Fadern + hjälpinstans dök ju upp relativt snabbt på kvällen. Eller, om hon nu inte hon var gömd på plats nr 1 (ladan?), för att nästa dag transporteras dagtid i kärra kamouflerad till plats nr 2. Just nu har jag noll koll på hur dagsprogram för dag nr 2 såg ut så jag ber om ursäkt i sådana fall om någon blir irriterad.

Nu befinner jag mig längre norr ut än platsen där detta hänt men det är ju riktigt mörkt här iaf några timmar 24-02:30 kanske, då inte vädret inte varit det bästa heller.

Det är ju aningen mörkare söder över, medans väldigt långt norröver är det midnattsol i Kiruna. Såg bilder ifrån Riksgränsen för någon vecka sedan kl.03 på natten där såg det ut som en gnistrande vinterdag med blåhimmel ute till fjälls.

Var det något regn där i området eller var det bara väldigt blåsigt som det pratats om?
2015-06-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Har läst igenom hela tråden och har lite tankar om det hela som jag tycker kan tillföra diskussionen lite av värde.

- Det verkar inte som att brottet är planlagt i förväg utan är en tillfällighet. Hade det planlagts så skulle inte gärningsmannen ha varit så oerhört slarvig att han lämnade kvar moped/tillhörigheter eller spridde offrets saker vind för våg i förhoppningen att de aldrig skulle hittas. Alternativt så gick planen åt skogen i det första skedet.

- Ladan på andra sidan vägen där offrets handske ska ha hittats spelar stor roll i skeendet. Varför gräver polisen där? Vad är det man söker under jord? Någon som vet ifall det kan vara blod som letat sig ner under golvet eller något liknande? Tycker det verkar mest troligt att ladan är mordplatsen och att offret sedan har transporterats därifrån.

- Offret fraktas på något sätt den ganska korta biten till fyndplatsen, troligtvis med bil men det kan ha skett med någon sorts täckt kärra eller liknande som har stått vid byggarbetsplatsen vid ladan, fyrhjulingar har figurerat i tråden en del också. Jag är helt övertygad om att offrets tillhörigheter hamnat där de låg i under gärningsmannens flykt.

- Gärningsmannen har mycket god lokalkännedom, men saknar insikt i hur bl.a. Missing People agerar. Att gärningsmannen skulle ha "planterat" offrets tillhörigheter på utvalda ställen är alldeles för komplicerat och något som i stort sett aldrig sker.

- Tycker det är mycket konstigt att offret hittas där hon hittas då det torde finnas tusentals bättre ställen att gömma kvarlevor på - alternativt så kan det ju tänkas att platsen inte var ämnad som slutstation utan gärningsmannen under stress och panik använde ett ställe han väl kände till.
........

Jag tror att "stallet" var en tillfällig panik-lösning. Gärningsmannen kunde väl inte i sin vildaste fantasi tro att närområdet skulle befolkas av poliser och andra letande personer INOM två timmar efter "kidnappningen"!!!
Tror så här: Hen hade inte ens natten på sig att "fullfölja sin brottsplan - i lugn och ro"- - t ex forsla kroppen vidare - från mellanlagrings-platsen, (som var stallet). Osis för gm. Säkert stor ångest.....

Måtte denna mordgåta lösas, och det snart.
Vi är många som mår dåligt av detta gräsliga dåd. För att inte tala om hennes närstående.
Gm måste fast fortast möjligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in