Citat:
Ursprungligen postat av
Juggernawt
Har läst igenom hela tråden och har lite tankar om det hela som jag tycker kan tillföra diskussionen lite av värde.
- Det verkar inte som att brottet är planlagt i förväg utan är en tillfällighet. Hade det planlagts så skulle inte gärningsmannen ha varit så oerhört slarvig att han lämnade kvar moped/tillhörigheter eller spridde offrets saker vind för våg i förhoppningen att de aldrig skulle hittas. Alternativt så gick planen åt skogen i det första skedet.
- Ladan på andra sidan vägen där offrets handske ska ha hittats spelar stor roll i skeendet. Varför gräver polisen där? Vad är det man söker under jord? Någon som vet ifall det kan vara blod som letat sig ner under golvet eller något liknande? Tycker det verkar mest troligt att ladan är mordplatsen och att offret sedan har transporterats därifrån.
- Offret fraktas på något sätt den ganska korta biten till fyndplatsen, troligtvis med bil men det kan ha skett med någon sorts täckt kärra eller liknande som har stått vid byggarbetsplatsen vid ladan, fyrhjulingar har figurerat i tråden en del också. Jag är helt övertygad om att offrets tillhörigheter hamnat där de låg i under gärningsmannens flykt.
- Gärningsmannen har mycket god lokalkännedom, men saknar insikt i hur bl.a. Missing People agerar. Att gärningsmannen skulle ha "planterat" offrets tillhörigheter på utvalda ställen är alldeles för komplicerat och något som i stort sett aldrig sker.
- Tycker det är mycket konstigt att offret hittas där hon hittas då det torde finnas tusentals bättre ställen att gömma kvarlevor på - alternativt så kan det ju tänkas att platsen inte var ämnad som slutstation utan gärningsmannen under stress och panik använde ett ställe han väl kände till.
........
Jag tror att "stallet" var en tillfällig panik-lösning. Gärningsmannen kunde väl inte i sin vildaste fantasi tro att närområdet skulle befolkas av poliser och andra letande personer INOM två timmar efter "kidnappningen"!!!
Tror så här: Hen hade inte ens natten på sig att "fullfölja sin brottsplan - i lugn och ro"- - t ex forsla kroppen vidare - från mellanlagrings-platsen, (som var stallet). Osis för gm. Säkert stor ångest.....
Måtte denna mordgåta lösas, och det snart.
Vi är många som mår dåligt av detta gräsliga dåd. För att inte tala om hennes närstående.
Gm måste fast fortast möjligt...