2015-06-18, 20:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Undisputed
Jag håller med dig om att landet utvecklas åt fel håll, med bland annat anpassning till främmande kulturer och att det knappt ställs några krav på nyinflyttade till landet.

Bara en hövlig förfrågan: Har du tänkt dig att bidra med motBEVIS mot islam?
Citera
2015-06-18, 20:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jag håller med dig om att landet utvecklas åt fel håll, med bland annat anpassning till främmande kulturer och att det knappt ställs några krav på nyinflyttade till landet.

Det är multikulti-utopin som spökar... politikerna är så ängsliga att framstå som rasister.

Man förstår helt enkelt inte hur fort en hårdför grundmurad fundamentalism, kan få tentaklerna att gripa fast i demokratiska grundvalen, för att kanske aldrig släppa... och börja kräva och mana för mycket... långt utöver religiös patos... , då många fundamentalister inte ser skillnad på samhälle och religiös TRO.
Citera
2015-06-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tror den här tråden gör tillräckligt bra ifrån sig men om den, enligt dess anhängare går att motbevisa? det är en annan sak.
Citera
2015-06-18, 21:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Tror den här tråden gör tillräckligt bra ifrån sig?

Nu ÄR det islam-kritikerna som har bevisbördan här, och det kan gå så långt som till att "vi" (islam-kritiker) åtar oss en bevisbörda om bevisbörda-konceptet. Det kan tyvärr bli lite komplicerat inblant.

Vilket är fair enough, det räcker inte med bara att stoppa sin metafysik (~ung. "världsbild") ner i halsen på en opponent och säga sånt som: "Det är vetenskapligt bevisat" eller "deduktiv logik är det enda acceptabla filosofiska verktyget".

Citat:
men om den, enligt dess anhängare går att motbevisa, det är en annan sak.

Det är där nödvändigheten av en gemensam kommunikationsplatform blir aktuell. Som t.ex. när jag i koranens vattendelningsfråga föreslår koran-zombier* att göra ett experiment hemma i köket med några glas, vatten och salt.

Det går knappast att fuska (semantisk eller "vetenskapligt") med något så enkelt.

* Blint troende.
Citera
2015-06-19, 01:40
Medlem
ConcreteRoses avatar
sluta nu sura och fråga mig saker jag har inte tid med er sen så är det irrelevant vad jag tycker.

NI HAR ALDRIG OCH KOMMER ALDRIG KUNNA MOTBEVISA SANNINGEN OCH SET ÄR FAKTA VAD NI ÄN PÅSTÅR.

ni ser bara dumma ut när ni försöker säga emot någonting ni inte ens vet något om. i synnerlighet när ni gör det med småsaker. hahahah speciellt Israel fantasterna i tråden. hej då
Citera
2015-06-19, 01:46
Medlem
ConcreteRoses avatar
Setta är den löjligaste tråden på hela flashback där islamofober försöker med sina egna åsikter motbevisa Islam och tror att dom lyckas hahahaha

ja ni önskar ni kunde

förstår bara inte varför moderator inte rensar ut förolämpningarna och åsikterna som är helt off topic.

men det är som med allt annat i sverige bara massa HYCKLERI :-)

Jag har faktiskt inte tid med er men ni kan inte och kommer aldrig kunna motbevisa Koranen :-) Det är fakta!
Citera
2015-06-19, 01:49
Medlem
ConcreteRoses avatar
Citat:
Att du är en snuttefiltist med ett behov av "mening" till varje pris (t.ex. anti-logik) är helt irrelevant i allmäna argument om "sanning" och "verklighet".

en vägledd människa som söker sig till kunskap på alla plan i livet kommer ni aldrig kunna påverka hur mycket ni än försöker :-) kärlek ich sanning segrar alltid till slut :-)
Citera
2015-06-19, 01:52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
sluta nu sura och fråga mig saker jag har inte tid med er sen så är det irrelevant vad jag tycker.

NI HAR ALDRIG OCH KOMMER ALDRIG KUNNA MOTBEVISA SANNINGEN OCH SET ÄR FAKTA VAD NI ÄN PÅSTÅR.

ni ser bara dumma ut när ni försöker säga emot någonting ni inte ens vet något om. i synnerlighet när ni gör det med småsaker. hahahah speciellt Israel fantasterna i tråden. hej då
Du har visst förirrat dig i fel forum. ÄR du religionsfanatiskt radikaliserad , kommer du ju sällan med sämre chans in i det resonabla läget.

Jag har t.ex inget emot att folk gillar att uppodla en gudstro, vilket inte är detsamma som fanatisk förväxlan med att införa teokratiska spelregler i t.ex skolvärlden, där om någonstans behövs fredlig mer neutral ledig input och inte blind dogmatisk fanatik att dominera dem under utveckling...

Mitt brott är endast att ej hysa gudstro, vilket vi i en normalt fungerande demokrati, kan yppa utan att kallas för rasister. Tills det kommer andra/nya stjärnor att hjälpa till, att börja "förklara" demokratisk grundval, där religionsfrihetslagen ju är inskriven...

Det är också i skolvärlden som bråken varit ohyggligt destabiliserande, för itne alltför längesedan, hur det är idag, vet ej. Men ska du babbla israelpolitik , har du antagligen förirrat dig å det dråpligaste, finns dorum politik för israel-ovänner.

Dessutom , att det finns israelvänner, är ingen som helst synd och kan inte ses som direkt handikappande, judendomen har många anor och många vänner, (nuförtiden om inte förr, Allah är som bekant varken judars eller kristnas "gud" utan en mångud som påkräver helt andra regelverk.. ha förståelse för att den guden inte är av naturen given, den heller) oavsett vad dina fördomar och politiska propaganda gastar om.

Mellanöstern är öht en konfliktdrabbad zon i världen, inget fel i att hysa medkänsla för de drabbade alls, oavsett härkomst. Det finns t.ex ateism, som inte dömer ut folk på förhand och låter fördomen spela i händerna på suspekta grupperingar, av diffus fundamental "lära" .

Mig veterligen är den genmsnittlige "juden" en helt vanlig svensson och världsmedborgare som inte skriker ut sitt behov av gudslydnad.
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-06-19 kl. 01:59.
Citera
Bannlyst
Citat:

Du vinner inte argumentsbollande igenom att skriva med stora bokstäver som om du skriker eller dina motståndare verkar vara korkade. Väx upp och tänk logiskt och du kanske blir tagen på allvar. Sluta upp med "sticka huvudet i sanden"-attityden och projicera saker ditt minne har fastnat vid efter blivit förolämpad över någon random elak användare skrivit om eller till dig tidigare i någon annan orelevant tråd. Alla härinne är inte oseriösa eller allmäna rövhål... så du vet alt. påminns om just nu medans du läser mitt inlägg
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Men du har ingen kommentar till köks-experimentet om vattendelning?
Citera
2015-06-19, 01:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Setta är den löjligaste tråden på hela flashback där islamofober försöker med sina egna åsikter motbevisa Islam och tror att dom lyckas hahahaha

ja ni önskar ni kunde

förstår bara inte varför moderator inte rensar ut förolämpningarna och åsikterna som är helt off topic.

men det är som med allt annat i sverige bara massa HYCKLERI :-)

Jag har faktiskt inte tid med er men ni kan inte och kommer aldrig kunna motbevisa Koranen :-) Det är fakta!

Så vad med att du genomförde köks-experimentet omkring vattendelning?
Citera
2015-06-19, 01:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
en vägledd människa som söker sig till kunskap på alla plan i livet kommer ni aldrig kunna påverka hur mycket ni än försöker :-) kärlek ich sanning segrar alltid till slut :-)

Vilken "sanning"? Och vad avser du egentligen med "sanning"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in