Citat:
Ursprungligen postat av
ConcreteRose
sluta nu sura och fråga mig saker jag har inte tid med er sen så är det irrelevant vad jag tycker.
NI HAR ALDRIG OCH KOMMER ALDRIG KUNNA MOTBEVISA SANNINGEN OCH SET ÄR FAKTA VAD NI ÄN PÅSTÅR.
ni ser bara dumma ut när ni försöker säga emot någonting ni inte ens vet något om. i synnerlighet när ni gör det med småsaker. hahahah speciellt Israel fantasterna i tråden. hej då
Du har visst förirrat dig i fel forum. ÄR du religionsfanatiskt radikaliserad , kommer du ju sällan med sämre chans in i det resonabla läget.
Jag har t.ex inget emot att folk gillar att uppodla en gudstro, vilket inte är detsamma som fanatisk förväxlan med att införa teokratiska spelregler i t.ex skolvärlden, där om någonstans behövs fredlig mer neutral ledig input och inte blind dogmatisk fanatik att dominera dem under utveckling...
Mitt brott är endast att ej hysa gudstro, vilket vi i en normalt fungerande demokrati, kan yppa utan att kallas för rasister. Tills det kommer andra/nya stjärnor att hjälpa till, att börja "förklara" demokratisk grundval, där religionsfrihetslagen ju är inskriven...
Det är också i skolvärlden som bråken varit ohyggligt destabiliserande, för itne alltför längesedan, hur det är idag, vet ej. Men ska du babbla israelpolitik , har du antagligen förirrat dig å det dråpligaste, finns dorum politik för israel-ovänner.
Dessutom , att det finns israelvänner, är ingen som helst synd och kan inte ses som direkt handikappande, judendomen har många anor och många vänner, (nuförtiden om inte förr, Allah är som bekant varken judars eller kristnas "gud" utan en mångud som påkräver helt andra regelverk.. ha förståelse för att den guden inte är av naturen given, den heller) oavsett vad dina fördomar och politiska propaganda gastar om.
Mellanöstern är öht en konfliktdrabbad zon i världen, inget fel i att hysa medkänsla för de drabbade alls, oavsett härkomst. Det finns t.ex ateism, som inte dömer ut folk på förhand och låter fördomen spela i händerna på suspekta grupperingar, av diffus fundamental "lära" .
Mig veterligen är den genmsnittlige "juden" en helt vanlig svensson och världsmedborgare som inte skriker ut sitt behov av gudslydnad.