Citat:
Nu är vi ju faktiskt ganska många som följer krimtrådarna och skriver en hel del inlägg i dem UTAN att ha något behov av att sitta och fylla dem med våra egna fantasier och spekulationer på ingen grund alls. Så det går ju om man vill.
Men visst begriper jag att folk har olika agendor. En del av de som skriver de värsta dumheterna är säkert troll. Men jag vet från tidigare trådar att det finns personer som är korkade bortom alla gränser och samtidigt är övertygade om att de är stora och skarpa tänkare. Det är just dessa personer som fastnar för de "alternativa teorierna". Här i tråden har jag återknutit bekantskapen med den tror jag största dårfinken av dom alla i tråden om mordet på Vatchareeya Bangsuan. Han (eller hon jag är lite osäker på vilket) anser sig vara expert på gärningsmannaprofilering. Endast på basis av det som skrev i tidningarna och en massa rykten så bestämde han sig långt innan förundersökningen kom att den misstänkte och senare dömde mördaren var "fel typ" och därför inte kunde vara skyldig. Sen höll han fast vid det, samtidigt som han tillbringade oändliga mängder tid med att sitta och surfa runt på folks facebooksprofiler och liknande och hänga ut dem i inlägg som gick ut på att de verkade "mystiska" och misstänkta. Om någon bodde i samma bostadsområde som mördaren i lilla Boden så var det in-te-re-sant (h*n stavar faktiskt så).
Föga förvånande var han en av de ivrigaste förespråkarna för teorin att blodfynden från mordoffret i mördarens bil var "planterade" dit av den verklige mördaren. Och nu sitter han här och verkar ha riktat in sig på "godsägaren" och verkar vara väldigt intresserad av den där handsken. Samt surfar på facebookprofiler igen och letar efter "samband"
Du får ursäkta om man blir lite trött när dessa knäppgökar fyller trådarna med sina idéer och ofta omöjliggör en sansad diskussion runt de saker man faktiskt vet.