Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vet du hur Boden kommer in i bilden?

Det boden som många här tror att hon hittades, mest från tidningarnas bilder där man arbetade intensivt i skyddsdräkter.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=153104&size=full
2015-06-18, 23:21
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att få någon häktad i Sverige lär vara lättare gjort än sagt, det är min uppfattning. Att trion är häktade säger minsann inte ett jävla skit om vad polisen har på dem eller inte, alla andra tolkningar av häktningen är rena rama koskiten för att hålla sig till ämnet, det är min åsikt.

Det är kanske lätt att häkta som Skäligen misstänkt eller för att dom riskerar att fly, men inte Sannolika skäl.
2015-06-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Återigen till alla som tror litauerna är oskyldiga och AJ är misstänkt, finns det någon möjlighet att polisen vet något som ni inte vet? Att det faktiskt finns bevis som pekar på litauernas inblandning? De är nu häktade på sannolika skäl misstänkta för mord, utan att resultat från den tekniska analysen kommit in. Varför sitta och tycka det är märkligt och förundras över att AJ inte är häktad när man inte har en aning om vilken information polis och åklagare sitter på?

En sak som är viktig i det hela är det faktum att så fort de har ''pusselbiten'' som gör att de faktiskt misstänker MGM verkar allting falla på plats och de hittar LH som se har letat efter i fem dagar
2015-06-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmgc
Ursprungligen postat av missmone
Märkligt att man inte häktar AJ. Man häktar balterna som rör sig överallt på gården men det gör ju även AJ. AJ räcker dessutom över en handske till polisen som tillhört LH. AJ träffar LH för första gångne samma dag som hon försvinner. AJ verkar blåsa folk på pengar. Man hittar LHs prylar på AJs mark samt att man hittar kvarlevorna av LH på AJs mark i AJs lada. AJ erbjudr inte polisen att söka igenom hans hus och marker till slut får polisen bryta sig in. AJ passar på att åka över hela landet medans en mordutredning pågår på hans marker. Nu ska han fira midsommar i dalarna och samma dag så rensas information om AJ bort på googlesökningar. AJ äger byggnaden där kafét ligger tror jag. AJ har inte rent mjöl i påsen.

Frågan är ju om AJ är så dum att han skulle mörda på sin egen gård, dessutom en som arbetar i bygden, tror inte på det......möjligen någon i hans bekantskapskrets i så fall.

Kanske hans vän Åslun* då.
2015-06-18, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Ni som håller på med spekulationer lägg av

Tro fan polisen har ngt på de misstänkta, då de är häktade på den högre graden

Vänta å se bara.....

Vi väntar tålmodigt och tills dess att facit ligger på bordet så spekulerar vi hur vi vill, vad säger ni om snuff, kan bröderna ha spelat in en film med Lisa. Nej, inget talar för det, men kan de ha gjort det?
2015-06-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Jo, plus minus några få minuter.

Och om de få minuterna var viktiga, vad hände då enligt dig?
2015-06-18, 23:25
Medlem
AREA-51s avatar
En liten sak man undrar bara.
Caféverksamheten är väl endast på bottenplan i den där byggnaden.
Och på baksidan av huset där mopeden stod finns det ju en trappa som går upp till våning 2, till en vit dörr.
Vem har tillgång till den delen av huset?
2015-06-18, 23:25
Medlem
AJ har fått strosa omkring i frihet allt för länge, tror tyvärr att han hunnit göra sig av med alla bevis så som han har rest denna vecka.
2015-06-18, 23:26
Medlem
Citat:
Jo, plus minus några få minuter.

Så han sprang från fisket till gården när mp närmade sig?
Brorsan såg mp och ringde lillebrorsan och båda rusade för att göra sig av med ngt / extra låsa ladan innan mp hann dit? Denna hast är ju väldigt misstänksam i så fall.
2015-06-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag sökte på mitt namn och fick samma besked om EU-regeln, trots att jag inte bett om att något ska tas bort. Det där är förmodligen något som står automatiskt när man t ex skriver in personnamn.

Europeiska servrar/sökmotorer måste skriva så, eftersom de lyder under EU:s data privacy act där privatpersoner har rätt att blockera information om sig själva. Utomeuropeiska servrar/sökmotorer gör lite som de vill.
2015-06-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
frågan är varför AJ inte vill ha kvar artiekln där han nämndes tillsammans med miljonstödet. Jag vet han nämndes tillsammans med en annan gubbe. Fan att jag inte kan komma ihåg. Kan ha varit att dom på något finurligt sätt hade sett till att miljonerna hamnade hos skaraborgsbönder.

paranoida konspirationsteoretiker,
tidningen har ju gjort om sin site..

sidan finns att läsa i cachad version här:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:hFnv0vltc2sJ:www.skaraborgslanstidn ing.se/artikel/180162/miljoner-i-gardsstod-till-skaraborgs-bonder&hl=sv&gl=se&strip=1&vwsrc=0
2015-06-18, 23:27
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
De är tre.
En syster o två bröder. Dock är inte alla helsyskon

Nu trollar du igen, ett tag trodde jag att du hade koll på fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in