Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 23:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom är häktade på sannolika skäl - om än dom överklagat det - så säger det något om åklagarens bedömning av bevisbördan.

Det är inte "kattskit" - ursäkta uttrycket.

Vad har ditt svar med mitt inlägg att göra?

Var ska de fly?

Vilken brottslig gärning kan det befaras att de fortsätter med?
2015-06-18, 23:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Ja eller hur, det måste ju finnas en anledning till att de är häktade och polisen har väl antagligen bevis nog för att de ska kunna häktas, bröderna har ju liksom kommit lite längre nu än att bara vara misstänkta.
Jag misstänker att de bevisen kan appliceras på någon annan gm också så länge det inte finns vittne till mordet eller starka tekniska bevis som helt utesluter alternativ gm.
2015-06-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raceragda
En polis som ev försäger sig i direkttv att dom har hittat flickan(s) ena, sedan böjer huvudet o grimaserar sig som han försagt sig, poliser som kalvar, gråter skakandes osv som säkert varit med om groteaska trafikolyckor o diverse lik ger mig bara ett svar, att hon antingen är styckad mer lr mindre lr åtminstone j*vligt sargad o brutalt misshandlad. Tror inte för 5 öre att hon typ bara blivit strypt o ligger med lite blåmärken utan med största sannolikhet väldigt sargad.
Sen får jag känslan av att dom placerat ut de mesta av hennes saker vid ladan o åkern för att hålla sakområdet ifrån stallet där hon förvaras för att kunna slutföra arbetet med henne o antingen gräva ner kroppen/delarna lr forsla bort dom iaf men när dom märker att MP närmar sig platsen så får dom panik o konfronterar dom varför dom går däråt men istället drar dom åt sig uppmärksamhet vilket till slut leder till att dom anhålls.
Tror det antagligen handlar om en våldtäkt som misslyckats lr att dom/den mördar henne för att bli av med enda vittne men återstår att se, bara tröttsamt att höra alla teorier om påkörningsolyckor o va det är, isf hade det funnits bromsspår, nån bucklig bil plus att polisen märkt det tidigt o säkert gått ut med det.

Inte för att jag är övertygad om det själv - men det kan ju vara ett örhänge eller en sko till exempel.
2015-06-18, 23:44
Medlem
Är det bara jag som nappar på det där med SAAB-festivalen med åkning runt Kinnekulle? En massa okända män i området på söndag eftermiddag ju. Prisutdelning vid 16 - hemfärd runt 17-18?

http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/136449-Saabfestivalen-2015-5-7-e-juni
2015-06-18, 23:44
Medlem
rubin22s avatar
Jag har försökt skriva i tråden, men inte lätt att bli sedd då det skrivs om samma, samma hela tiden.Varför inte läsa istället för att dubbelposta en massa, onödigt till råga på allt, " min åsikt".
Så lätt att intressanta inlägg försvinner i mängden.

Jag skrev tidigare om varför inte polisen, använde hundar i sökandet efter Lisa? Då det var väldigt tidigt i försvinnandet, tal om brott? Och varför spärrades inte området av direkt, utan alla fick springa runt och plocka upp misstänkta föremål, som vidrörts, inte smart! Vi får väl verkligen hoppas att hon redan var död då och inte bara varit inlåst, då hade ju en hunds starka luktsinne kunnat rädda henne liv.

Och nej, jag tycker verkligen inte polisen gjort ett bra jobb i detta fall, men vad mer kan vi vänta av svenska poliser!
Senast redigerad av rubin22 2015-06-18 kl. 23:47.
2015-06-18, 23:45
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Kanske hans vän Åslun* då.

Han har eget lantbruk tillsamman med sin son. Jag har kollat upp honom och det finns inget som tyder på att han har med fallet att göra mer än att han var med när de hittade handsken.
2015-06-18, 23:46
Medlem
iklops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuschpenna
Är det bara jag som nappar på det där med SAAB-festivalen med åkning runt Kinnekulle? En massa okända män i området på söndag eftermiddag ju. Prisutdelning vid 16 - hemfärd runt 17-18?

http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/136449-Saabfestivalen-2015-5-7-e-juni

All körning på kinnekulle skedde under lördagen. På söndagen var all aktivitet runt saabfestivalen i Trollhättan.
2015-06-18, 23:46
Medlem
lmgcs avatar
Citat:

Tror inte på det, visst allt kan hända.
2015-06-18, 23:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är förmodligen lika lätt då allmänheten inte har någon insyn, man kan i princip göra vad fan som helst så länge ingen utomstående kan kontrollera vad som sker och på vilka grunder, de häktade och deras försvarare har i praktiken inget annat att göra än att ta emot den skit de utsätts för, vad ska de göra tycker du, bryta mot tystnadsplikten?
Kan vara så att de är oskyldiga, men att bevisen pekar mot någon form av inblandning. I nuläget framstår då de tre som enda alternativ som GM.

MGM vill av nån anledning inte säga vad de vet och man sätter då press på dem genom hålla dem kvar. Samtidigt hindrar man dem då också från att berätta för någon annan (som skulle kunna vara inblandad) vad som sagts under förhören och vilka indicier man har.
2015-06-18, 23:47
Medlem
f839444s avatar
När kommer vi få reda på något nytt från officellt håll (polisen/åklagare/advokat)?

Blir det först när den eventuella rättegången drar igång?

Vill veta om det bara kommer att ryktas och spekuleras i tråden fram tills dess.
2015-06-18, 23:48
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:

Personen som har utfört brottet måste ha lokal kännedom, det är inget random brott utfört av någon Sabb tomte som bara råkade åka förbi.
2015-06-18, 23:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har försökt skriva i tråden, men inte lätt att bli sedd då det skrivs om samma, samma hela tiden.Varför inte läsa istället för att dubbelposta en massa, onödigt till råga på allt, " min åsikt".
Så lätt att intressanta inlägg försvinner i mängden.

Jag skrev tidigare om varför inte polisen, använde hundar i sökandet efter Lisa? Då det var väldigt tidigt i försvinnandet, tal om brott? Och varför spärrades inte området av direkt, utan alla fick springa runt och plocka upp misstänkta föremål, som vidrörts, inte smart! Vi får väl verkligen hoppas att hon redan var död då och inte bara varit inlåst, då hade ju en hund starka luktsinne kunnat rädda henne liv.

Och nej, jag tycker verkligen inte polisen gjort ett bra jobb i detta fall, men vad mer kan vi vänta av svenska poliser!

Vadå inte använde hundar, ursäkta men har du sovit i fjorton dygn eller har du alzheimers? Klart att polisen har sökt med hundar där det har varit befogat. Ingen mening med att använda en vanlig spårhund där det kan ha gått en massa andra människor. Kriminalsökhundar har använts, helt säkert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in