Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 22:30
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Självklart är det ett antagande, men det är ju mest troligt att hon inte hade tillgång till nycklarna som sommarjobbare.
Om flickan inte blivit våldtagen är det troligaste scenariot att hon kommit på någon oegentlighet.

Lisa kan ju ha åkt iväg på moppen. Den tilltänkta förövaren,kan ha iakttagit att alla anställda gett sig iväg och därefter tagit sig in i kafeet. Det har ju varit många stölder och inbrott i området.
Lisa kommer tillbaka för att hon glömt något på jobbet. Väl inne i lokalen överaskar hon inbrottstjuven, som tillika är någon hon känner/känner igen till utseende.
En teori som inte alls är otänkbar, snart får vi förhoppningsvis veta
2015-06-18, 22:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Om ni googlar arn* jöns*on blombergs säteri så får ni även texten i nedekant att man tagit bort viss information i enlighet med någon EU-regel.

Ge dig. Det står precis samma sak längst ner om du googlar på Kalle Kanin eller Berra Bandy. Vänligen testa.
2015-06-18, 22:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Om ni googlar arn* jöns*on blombergs säteri så får ni även texten i nedekant att man tagit bort viss information i enlighet med någon EU-regel.

Jag sökte på mitt namn och fick samma besked om EU-regeln, trots att jag inte bett om att något ska tas bort. Det där är förmodligen något som står automatiskt när man t ex skriver in personnamn.
2015-06-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Förvisso men INGENTING tyder på att Lisa skulle vilja lämna allt och fly Sverige så frågan om Interpols inblandning kvarstår.

Tror pappan insisterade på att alla åtgärder skulle vidtas.
2015-06-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ja och alla dom är borttagna samt tidningsartiklar som inte har med LH att göra utan bara med AJ att göra. Det skedde idag. Frågan är varför AJ har meddelat google att dessa ska tas bort.

Hans advokat kanske har bett media att ta bort diverse klipp och artiklar för att undvika åtal om t.ex. förtal. Han förekommer ju frekvent, visserligen som oskyldig, i anknytning till en mordutredning. Vilket kan se illa ut.

Eller är det polisen som agerar.
2015-06-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lägg ner. Du missar poängen.

Vad är poängen? Man är gravt efterbliven om man på allvar tror att polisen över en fika, GISSAR sig fram till en GM i varje brott som begås som dessutom leder till fällande dom.

Så snälla, vad är poängen, framför allt KÄLLAN på att polisen gissar sig fram?
2015-06-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Det är typ samma sak, Hovsgärde ligger väl 50m norrut om man ska lita på Eniro's kartor. Typ det lilla huset norr om Martorp.

HÄR ÄR DET UTMARKERAT!
http://www.hitta.se/kartan!~58.54040,13.37104,17z/tr!i=aMFpqRba/search!q=Hovsg%C3%A4rde!b=58.53888:13.36271,58.541 91:13.37936!sg=true!t=combined/tileLayer!l=1
2015-06-18, 22:35
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag sökte på mitt namn och fick samma besked om EU-regeln, trots att jag inte bett om att något ska tas bort. Det där är förmodligen något som står automatiskt när man t ex skriver in personnamn.

Det är det säkert... Men artiklarna är borttagna. Vad ä r det du inte förstår? Ska jag länka de borttagna aetiklarna för att du ska förstå?

Läs vidare om EU-reglerna... Så förstår du bättre.

Edit: länk som fungerade igår men inte idag http://www.skaraborgslanstidning.se/article/miljoner-i-gardsstod-till-skaraborgs-bonder
Senast redigerad av missmone 2015-06-18 kl. 22:38.
2015-06-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror pappan insisterade på att alla åtgärder skulle vidtas.
Eftersom pappan drog igång jungeltrumman direkt vid ankomst till cafét så lutar det åt att de fanns en hotbild emot han.

Någon som har uppgifter på hans senaste uppdrag inom yrket ?
2015-06-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan det vara så fruktansvärt att hon varit i liv hela tiden och när bröderna såg MP närma sig ladan så begav de sig dit för att döda henne?
(Är medveten om att det låter långsökt men denna teori har inte direkt pratats om.)

Mycket möjligt..
2015-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I samma artikel kan vi läsa att polisen intresserar sig för en utbyggnad på en lada, innanför fönstret syns en kaklad vägg samt en arbetsbänk i metall. Ska vi gissa på att det är där veterinären undersöker djur?

Hur som helst, när jag läser kaklad vägg tänker jag våtutrymme, förvåna er inte om gärningspersonen har styckat kroppen.

Mjölkrum
2015-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
HÄR ÄR DET UTMARKERAT!
http://www.hitta.se/kartan!~58.54040,13.37104,17z/tr!i=aMFpqRba/search!q=Hovsg%C3%A4rde!b=58.53888:13.36271,58.541 91:13.37936!sg=true!t=combined/tileLayer!l=1

Tack. Är det bebott eller helt öde?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in