Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo. Det är så omfattande mordutredningar går till. Eller hur tror du?
Jämför Palmeutredningen. Eller Anna Lindh.

gör dig inte dummare än vad du redan är. Misstag kan begås, oavsett om det är en mordutredning eller nåt annat.

Sedan tror jag att palmemordet var av en annan dignitet än detta.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Då kunde man väl efterlyst Engla hos Interpol? Av det skälet du angav
Förutom att jag inte tror att Engla kunde rest utomlands av egen maskin eller med pojkvän, utan endast blivit bortförd, så naturligtvis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ok så någon har blivit blåst av AJ uppenbarligen. Han är fömodligen inte ensam heller. Företaget ska alltså ha inrett AJs slott på något sätt och sen inte fått betalt. Så tolkar jag det.

Vill inte uttala mig för mycket. Men ett tips. Kronofogdemyndigheten lyder under offentlighetsprincipen.
2015-06-18, 22:26
Medlem
Tingsnotariens avatar
Mycket spekulationer idag. Förhoppningsvis kommer nästa vecka bringa oss lite mer klarhet då vi dels får hovrättens beslut, dels då viss (införstådd med att det kommer ta ännu längre tid innan allt är analyserat) teknisk bevisning möjligen har analyserats färdigt (inte för att vi kommer få veta exakt vad men det ska bli intressant att se hur åklagaren och polisen agerar m.m.).

Jag tror som sagt att nästa vecka kommer vi kunna ha lite mer substans i våra spekulationer. Jag säger inte för den skull att jag avfärdar alla spekulationer eller inte läser vissa av dem med intresse men vi gagnas av att få lite mer underlag, vilket vi kommer få nästa vecka tror jag, inte uttryckligen men indirekt.

Ha en trevlig midsommar alla och ägna Lisa en tanke under ert firande, vilket ni säkerligen kommer göra det vet jag.

/Tingsnotarien
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-06-18 kl. 22:36.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jag tror man hade span på bröderna redan, och ville kolla upp dom, genom Interpol , men det kan man iof göra utan att anmäla

Jo,men nu var det en efterlysning av Lisa via Interpol...Vilken jag tror kan bero på pappans yrke.
Medlem
Entourags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Hon frågade "grannarna" om vad dom gjorde vid 18.15, grannarna sa att dom drack kaffe, varför skulle det vara litauisk tid? tror du grannarna översätter svenska tiden?

Nej, sorry var lite otydlig. Jag syftade på där mamman nämnt till media att hon Skypade med bröderna vid 18 tiden på söndagen. Inte själva kaffedrickandet.
2015-06-18, 22:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Spåren går till deras bostad

Du skriver att spåren går till deras bostad. Du menar alltså just bostad och ej specifika personer i bostaden - tolkar jag ditt inlägg rätt?
2015-06-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Förutom att jag inte tror att Engla kunde rest utomlands av egen maskin eller med pojkvän, utan endast blivit bortförd, så naturligtvis.

Förvisso men INGENTING tyder på att Lisa skulle vilja lämna allt och fly Sverige så frågan om Interpols inblandning kvarstår.
2015-06-18, 22:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
När kommer ny information till allmänheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Jo fasst problemet du och jag och alla i denna tråd här är att vi i princip inte vet nåongting om vad polisen har på bröderna.

Självklart går folk ut och undrar om det är dem när ingenting nytt kommer.

Du har så rätt i detta. Alla vi som diskuterar här i denna tråd vet så otroligt litet. Vi känner bara ytterst litet till i denna stora och komplicerade utredning. Vi skall inte heller känna till för mycket vilket inte är bra vare sig för utredningen eller de inblandade personerna.

När något nytt framkommer vet vi inte heller när det gäller allmänheten. Polis, åklagare, häktade och advokater kommer ju förstås att få ta del av vad som framkommer som t. ex. teknisk bevisning.

Det vi får inrikta oss på i första hand är hovrättens beslut. Det kommer i a f fram en hel del information när de ev. huvudförhandlingarna börjar.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-18 kl. 22:32.
2015-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
FÖR ATT snuten läser FB..och redan tidigt så fanns de smarta personer på FB som misstänkte "gästarbetare" i närområdet o deras delaktighet, då speciellt i trafficking syfte.. Snuten läste detta o iom man började toppsa o hittade Litauiska gästarbetare i området så tog man oxå detta i beaktning.

Så dum är ingen att man slänger ut ledtrådar dag efter dag på redan genomsökta ställen och som leder till sig själv, man gör sig av med kroppen och grejerna på samma gång, varför slänga grejer när man ändå har kvar kroppen, det är någon som vill sätta dit dom helt enkelt
2015-06-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bror vet jag inte, men minns jag rätt så uttalade sig en syster till bröderna i någon artikel.

De är tre.
En syster o två bröder. Dock är inte alla helsyskon
2015-06-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Osannolikt att de håller bröderna häktade på order från Interpol eftersom de aldrig dömts för något brott. En kommissarie som har med brottsutredningen sa helt nyligen (jag länkade t artikeln i mitt förra inlägg) att ingenting tyder på att de begått brott internationellt sett.
Nu vill man gärna se vad för bevis de har. Om de verkligen har några bevis.

För det skulle kunna vara så här:

- Polisen var ju uppenbart skakad, grät o.s.v., (se polisens Facebook): de höll alltså inte huvudet kallt. Upprördheten kan ha lett till att de klantade sig, att de inte såg klart. De ville ta fast några snabbt.
- Missing People uppgav att de sett att bröderna betedde sig underligt. Exakt på vilket sätt har inte framkommit. Kanske handlade det om att de verkade arga och nervösa. Inte vet jag. Det, och bara det, ledde till beslutet att anhålla bröderna och göra husrannsakan. Åtminstone är det vad jag kunnat läsa mig till: polisen gick bara på vad Missing People hade sett. Det kan hända att det handlade om andra uppgifter också, men det har hittills inte framgått.
- Under husrannsakan hittade de något som med stor fantasi skulle kunna gå att koppla till mordet.
- Nu hoppas de att bröderna har begått något brott utomlands, eftersom de är osannolika som gärningsmän och eftersom bevisningen i sig inte räcker långt.

OBS det här är självklart en spekulation. OM det är någon av bröderna, gissar jag på ett "kärleksdrama". Lisa H kanske var ihop med den ene, han ville att hon skulle följa med när han flyttade tillbaks till Litauen, ville gifta sig o.s.v. Den kvällen gjorde hon slut, han fick spel, kanske var påverkad av alkohol; de grälar, han slår till henne och hon ramlar och slår i huvudet så att hon avlider.
Men det här är också bara en spekulation. Och det är lite smaklöst egentligen, att sitta och spekulera.

Stämmer inte riktigt med tiden eller? Interpolefterlysningen gick väl ut flera dagar innan bröderna "uppträdde aggressivt".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in