Citat:
Ursprungligen postat av
Dizzad82
Känns mer och mer som polisen har klantat sig och behöver en skuldfågel.
Eftersom Interpol kopplades väldigt snabbt så tror jag att de finns en hund begraven.
De håller bröderna häktade på order ifrån Interpol ?
Hela undersökningen och information angående anklagelser är skumt.
Vanliga fall öppnar någon underbetald konstapel käften till pressen för lite semesterpengar
Tråkigt att säga de, men tror vi får ett nytt fall liknande Palme som aldrig kommer att lösas
Osannolikt att de håller bröderna häktade på order från Interpol eftersom de aldrig dömts för något brott. En kommissarie som har med brottsutredningen sa helt nyligen (jag länkade t artikeln i mitt förra inlägg) att ingenting tyder på att de begått brott internationellt sett.
Nu vill man gärna se vad för bevis de har. Om de verkligen har några bevis.
För det skulle kunna vara så här:
- Polisen var ju uppenbart skakad, grät o.s.v., (se polisens Facebook): de höll alltså inte huvudet kallt. Upprördheten kan ha lett till att de klantade sig, att de inte såg klart. De ville ta fast några snabbt.
- Missing People uppgav att de sett att bröderna betedde sig underligt. Exakt på vilket sätt har inte framkommit. Kanske handlade det om att de verkade arga och nervösa. Inte vet jag. Det, och
bara det, ledde till beslutet att anhålla bröderna och göra husrannsakan. Åtminstone är det vad jag kunnat läsa mig till: polisen gick bara på vad Missing People hade sett. Det kan hända att det handlade om andra uppgifter också, men det har hittills inte framgått.
- Under husrannsakan hittade de något som med stor fantasi skulle kunna gå att koppla till mordet.
- Nu hoppas de att bröderna har begått något brott utomlands, eftersom de är osannolika som gärningsmän och eftersom bevisningen i sig inte räcker långt.
OBS det här är självklart en spekulation. OM det är någon av bröderna, gissar jag på ett "kärleksdrama". Lisa H kanske var ihop med den ene, han ville att hon skulle följa med när han flyttade tillbaks till Litauen, ville gifta sig o.s.v. Den kvällen gjorde hon slut, han fick spel, kanske var påverkad av alkohol; de grälar, han slår till henne och hon ramlar och slår i huvudet så att hon avlider.
Men det här är också bara en spekulation. Och det är lite smaklöst egentligen, att sitta och spekulera.