Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Han tänker på alla byggnader och ställen,men inte sina egna hus,märkligt!

Får vibbar av honom taget från en känd svensk trilogi. Där underrättelsefolke uppe i den stora våningen styr och ställer precis som dom vill..
Medlem
Varningar kommer att delas ut till de som sitter och använder tråden som en Chat, denna tråden skall inte spammas med chatmeddelanden, är ni uttråkade så ser ni på TV istället
//moderator
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ja och alla dom är borttagna samt tidningsartiklar som inte har med LH att göra utan bara med AJ att göra. Det skedde idag. Frågan är varför AJ har meddelat google att dessa ska tas bort.

Dom är inte borttagna, kolla min post lite längre upp.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag har funderat mycket på det här fallet ett tag. Det som gör mig fundersam är att dom har kommit och arbetat flera år i rad, dom är inte dömda tidigare och dom är bröder. Finns det en risk att bröderna är oskyldiga?

Jag var själv en av dom som var helt säker på att bröderna var 100 procent skyldiga, men efter dom senaste dagarna så har jag blivit allt mer osäker. Tänk om dom är oskyldiga och det är någon annan som ligger bakom.

Förhoppningsvis så har dom tagit rätt personer så där inte går en mördare fri, men självklart verkar allt väldigt konstigt när man summerar det lilla vi har att gå på. Spår som leder mer eller mindre till deras bostad? Visst, man kanske inte är så smart men det är sjukt märkligt.
2015-06-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donmetz
Ett senario kan vara? Att AJ's son blev kär i LH efter varit och fikat hos henne? Han går och möter henne när hon slutat. Försöker ha sex med henne? Men slutar med att han våldtar henne och sedan dräper henne? I panik så ber han AJ om hjälp. AJ mutar eller ber Litauerna att stycka henne och göra sig av med kroppen?
Bara en teori så god som någon annan.
Nä så enkelt är det inte, kan vara kaffeägarinnan som har ett förhållande med fadern (de var ju bekanta), LH kommer på detta och hotar att avslöja det för modern. Kaffeägarinnan rådfrågar AJ, som hon vet är en skrupulös typ, om han kan hjälpa till att eliminera LH och om han har något bra ställe att gömma kroppen på. En helt vanlig dag på Kinnekulle i Sverige nådens år 2015.
Medlem
Citat:
Ok. Jag skummade tyvärr bara ogenom texten igår så kommer inte ihåg ett skit av vad det stod. Men då måste det vara det den nyligen borttagna artikeln behandlar. Är det någon form av missnöje mellan AJ och den andre bonden? Har den andre bonden ersatt de häktade balterna med nya balter som arbetskraft?

Ursäkta, hänger inte med. Förstår inte vilken text du syftar på? Har kanske missat något...
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Som sommarjobbare tror jag inte att Lisa hade tillgång till nycklarna och det var ju hon som skulle lämna stället sist då alla andra hade åkt.
Nu gör du ett antagande eller hur? Vi vet ju inte om Lisa hade nycklar den här dagen till kafeet. Lisa lämnade stället sist, Hon kan ha åkt en bit och kommit på något hon glömt och vänt om. Väl framme lämnat nycklarna kvar i moppen medan hon gick in i kafeet igen och där mött någon som inte ville bli sedd.
2015-06-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
En anledning kan vara att hon inte fyllt 18, och därmed står under föräldraansvar.

Då kunde man väl efterlyst Engla hos Interpol? Av det skälet du angav
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Dom är inte borttagna, kolla min post lite längre upp.
Tycker han känns som en typ JR från Dallas, byns store ledare, man gör som AJ tycker....
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ja och alla dom är borttagna samt tidningsartiklar som inte har med LH att göra utan bara med AJ att göra. Det skedde idag. Frågan är varför AJ har meddelat google att dessa ska tas bort.

Prova detta, för mig fungerar länkarna om jag kopierar dem in i ett "Text dokument" och där klickar på dem länkarna. Nu då jag provade klicka på länkarna från flaschback så funkar dem inte. testa vettja
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Men varför efterlyste man Lisa via Interpol? Finns flera försvinnanden som slutat med mord där Interpol inte varit inblandade.

Jag tror det har med pappan att göra
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var Blombergs facebook
https://m.facebook.com/pages/Blombergs-S%C3%A4teri/505949946105573?sk=info

Ok så någon har blivit blåst av AJ uppenbarligen. Han är fömodligen inte ensam heller. Företaget ska alltså ha inrett AJs slott på något sätt och sen inte fått betalt. Så tolkar jag det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in