2015-06-12, 15:39
Medlem
Allt hon gör är att rida på hatvågor från båda sidor av debatten till fördel för sin egen karriär. Hon lägger vedträn på elden för sin egen karriärs vinning. En splittrare, förgörare av samhällen. Genomskåda henne!
Senast redigerad av happyfestivus 2015-06-12 kl. 15:46.
Citera
2015-06-12, 16:50
Bannlyst
Varför kritiserar inte Wikingsson invandrarna som anser att Somar är ute på tunn is? Eller Skyttedal? Billström är en svensk man och kan inte givetvis inte ställa krav, trots att han (och vi andra skattebetalare) utgör hela fundamentet till en fungerande välfärdsstat. Dessutom struntar han helt i ursäkten hon kräver, som mer eller mindre är hela upprinnelsen till drevet. Helt jävla otroligt.

Det är sjukt att man småmyser av allt hat som florerar ute på internet, Sverige mår NOG bra. Så, vad har Fredrik lyckats åstadkomma med sitt uttalande? Inte ett skit - varför skulle folk som inte redan "var frälsta" av pk-dumheter, helt plötsligt ändra sig? Varför tror folk att Ni gör skillnad? Eller ja, ni gör skillnad, nationen splittras, sakta men säkert för varje gång en pk-jöns tar ton.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Edit: Vad är "vänstermänniskor"? Moderaterna har suttit vid makten i 8 år och uppmanade folket att öppna sina hjärtan. Vi har DÖ och ingen demokrati längre. Kan ni sluta med tugget om vänstern, alla utom SD är ju "vänster".

Och allt som inte är till vänster om Somars politiska åskådning, är nazistiskt.

Kan du inte be dom lägga av också?
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-06-12 kl. 16:55.
Citera
2015-06-12, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar

Och allt som inte är till vänster om Somars politiska åskådning, är nazistiskt.

Kan du inte be dom lägga av också?

Det kan jag. Och gör.
Men det gäller ju både moderater och socialdemokrater idag. Det finns inget höger och vänster längre, det såg regnfelt till, och som synes regnar sommaren bort och inget blir som tänkt trots öppna hjärtan.

Min far och jag röstade SD och är högutbildade, han VD och jag olurad högskoleutbildad socionom.
Fick MVG på mina första uppsatser, men när jag smög in samhällskritik blev de G eller omgöra.

Så kan det gå, när inte haspen är på.
Citera
2015-06-12, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det kan jag. Och gör.
Men det gäller ju både moderater och socialdemokrater idag. Det finns inget höger och vänster längre, det såg regnfelt till, och som synes regnar sommaren bort och inget blir som tänkt trots öppna hjärtan.

Min far och jag röstade SD och är högutbildade, han VD och jag olurad högskoleutbildad socionom.
Fick MVG på mina första uppsatser, men när jag smög in samhällskritik blev de G eller omgöra.

Så kan det gå, när inte haspen är på.

Synd bara att hela Sverige är i en enda stor masspsykos. Turligt nog så håller svensken på att vakna till liv, om än så ser vi fortfarande att en oroväckande stor majoritet av folkvalda politiker har precis samma synsätt som Somar. Hur ska det leda debatten framåt när SD framstår som ett gosedjurs-parti av övrig Europa?

Varför inte blicka framåt? Politikerna fortsätter referera till historien som om den vore relevant på något jävla sätt. Ingen bryr sig om några nazistflaggor för 50 år sen. Hur många här levde då? Ingen bryr sig, vilket alla med en hjärna borde förstå, förutom de redan pk-frälsta då.

Vi är här nu för att ta tag i problemen som finns NU, inte dom som fanns för 50 år sen.
Citera
2015-06-12, 18:20
Medlem
En ursäkt av staten ?

De är väl vi Svenskar som ska ha en ursäkt av staten för att de har tagit vårt iland ifrån oss och släppt in en massa djur från Afrika o Mellanöstern.

I staden jag bor i nu går de inte att få tag i en lägenhet, för socialen har köpt upp alla så nyanlända Ahmed o Ahmedina samt deras 12 ungar har någonstans o bo.

Sverige känns nu mera som Swedistan för mej.
Citera
2015-06-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Problemet är att majoriteten av vänstermänniskor faktiskt verkar inbilla sig att det är en rättighet att få asyl, och att det är reglerat i en FN konvention.

Vad de har missat är att de har rätt att söka, inte få.

Jag har små förhoppningar om att det går att förändra deras feltänk, känns som att de har någon form av hjärnskada.

Dessutom missar de ju det lilla enkla faktum att asylrätten, mänskliga rättigheter och liknande konventioner inte är något som Gud (eller Allah) i sin godhet sänkt ner till jorden utan något som anständiga, hyggliga och fungerande stater kommit överens om och dessutom försöker leva upp till.

Om hon och hennes familj nu verkligen hade rätt till asyl enligt konventionerna så är det fortfarande Sveriges förtjänst att det blev så. Vi levde upp till konventionerna. Hon skall inte kröka rygg, vi svenskar står för vad vi lovar (det vi lovat FN i det här fallet), men varför kräver hon en ursäkt? Det visar på att hon inte tycker att vi gjort en uppoffring och det är fullständigt oacceptabelt. Man känner ju bara, skit ner dig och dra om vår ansträngning inte passar!

Men utöver detta så finns det ju en del analyser här som tyder på att hon och hennes familj inte ens uppfyllde kraven för flyktingstatus utan att hon fick stanna för att vi helt enkelt var hyggliga. Vi tyckte att det var lite taskigt att kasta ut dem eftersom de väntat så länge. Om det är så så vete f-n om inte tacksamhet och krökt rygg är på sin plats.
Citera
2015-06-18, 07:19
Medlem
Hennes inlägg gjorde mig mycket förbannad! Vi tar ju in massor med folk, dom flesta är ju redan på semester i sitt hemland, månaden efter de blivit svenska medborgare, har alltså inget skäl att få asyl i detta land. Att vara arg på ett land som gett henne allt man kan önska sig, allt är gratis, massor med bidrag, hög standard på lägenheter, gratis skola + universitet. Jag blir GALEN!! Vi borde verkligen göra ett uppehåll i att ta in invandrare, vi har inga lägenheter, vi har inga jobb, vi måste få in dom vi har i samhället innan vi fortsätter och sen får vi höra om en person som är otacksam!!
Citera
2015-06-18, 19:08
Medlem
sueco2s avatar
En viss tacksamhet kan jag känna till denna invandrare.
Hon har stärkt min övertygelse om att integration inte är något eftersträvansvärt.
Citera
2015-06-18, 22:20
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Hennes inlägg gjorde mig mycket förbannad! Vi tar ju in massor med folk, dom flesta är ju redan på semester i sitt hemland, månaden efter de blivit svenska medborgare, har alltså inget skäl att få asyl i detta land. Att vara arg på ett land som gett henne allt man kan önska sig, allt är gratis, massor med bidrag, hög standard på lägenheter, gratis skola + universitet. Jag blir GALEN!! Vi borde verkligen göra ett uppehåll i att ta in invandrare, vi har inga lägenheter, vi har inga jobb, vi måste få in dom vi har i samhället innan vi fortsätter och sen får vi höra om en person som är otacksam!!
Det är bara att du vänjer dig, för så här tycker uppenbarligen många invandrare. Få är inläggen av andra invandrare som fördömer hennes åsikter.

Imorgon är det midsommarafton, och du kan därför förvänta dig ett antal artiklar som kritiserar eller iallafall förminskar denna svenska tradition - en av få vi faktiskt har kvar idag - på något sätt.
Citera
2015-06-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
[...]

Imorgon är det midsommarafton, och du kan därför förvänta dig ett antal artiklar som kritiserar eller iallafall förminskar denna svenska tradition - en av få vi faktiskt har kvar idag - på något sätt.

Man kan låta bli att konsumera media.
Låt dem avskaffa sig själva och fira midsommar istället.
Skit i elitens svenskhat. Gör som de gör (de hycklarna): fira midsommar!

Ullenhag firar Ramadan och det skall vi vara glada för.
SD peakar.

Fira midsommar!
Citera
2015-06-19, 01:01
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Man kan låta bli att konsumera media.
Låt dem avskaffa sig själva och fira midsommar istället.
Skit i elitens svenskhat. Gör som de gör (de hycklarna): fira midsommar!

Ullenhag firar Ramadan och det skall vi vara glada för.
SD peakar.

Fira midsommar!
Absolut, jag skall fira midsommar med största stolthet, med god mat, god dryck och gott sällskap, och ingen jävla pseudo-kulturnisse på Aftonbladet eller Expressen skall få förstöra den upplevelsen för mig, och förhoppningsvis inte för någon annan heller. Imorgon (idag) är en svensk högtid ingen kan ta ifrån oss. Det är vackert som fan, det handlar om att släkt och vänner samlas och äter några av de rätter tillsammans med några av de drycker Sverige har att erbjuda, gärna ackompanjerat av någon av våra snapsvisor som är en blandning av humoristiska små verser författade av vemsomhelst, till ren svensk poesi av några av våra största författare, diktare, poeter och musiker som upphovsmän. Där har du svensk kultur som ett kvitto i handen efter inköp - oavsett vad vissa moraliskt förtappade politiker säger.

Ingen svensk kultur? Så fan heller!

Önskar alla som väljer att fira midsommar en trevlig sådan senare idag!
Citera
2015-06-29, 13:04
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/patriklundberg/article21038349.ab

"Du kan inte begära att en person du älskar ska älska dig tillbaka. Du kan inte få någon att öppna sitt hjärta genom att böna och be.

Lika lite kan du kräva någon* på tacksamhet. Dels är det känslomässig utpressning. Framför allt är det omöjligt.

Hur jag känner?

Jag är kåt som en stridshingst och glad som en talman.

Men jag är inte tacksam."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in