2015-06-12, 01:21
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Vad Fredrik missar är att nationalstater är intressegemenskaper som konkurrerar om begränsade resurser på en global arena. Ett gäng i en laglös värld om man så vill.

Att då få komma in ett annat gäng än det man föds in i, att bli accepterad däri, bör resultera i en känsla av tacksamhet mot det nya gänget.

Man kan ju tycka att svenska staten är jävla dålig på att "försöka göra sig av med människor" med tanke på hur många som får stanna.

Jag förstår ärligt talat inte när tacksamhet blev ett tecken på svaghet. Jag är tacksam när sjukvården hjälper mig för någon krämpa; jag är tacksam för de möjligheter Sverige gett mig. Betyder det att jag är underlägsen?

Skillnaden Mellan Billström och invandrarfittan är att den förstnämnde inte skulle skita på det land som gett honom alla de möjligheter han fått. Inte att hon är en andra klassens medborgare som "måste" känna tacksamhet.
Citera
2015-06-12, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivhund
Skrev jag att Syrien bombades 1989?

Hade dom inte varit ekonomiska "flyktingar" hade dom väl förmodligen blivit kvar och alldeles oavsett blivit bombade förr eller senare. Vilket iofs hade varit lika bra.

Då missförstod jag dig, ber om ursäkt för det. Helt enig i sista meningen, så sjukt otacksam som även Sara Skyttendal (KD) poängterat!
Citera
2015-06-12, 12:11
Medlem
undra hur troligt det skulle vara att man fick en offentlig ursäkt av de andra typ 200 länderna på jorden utom i Sverige, En sak är väl rätt klar, inte något annat land skulle detta ha någotsomhelt utrymme i media!
Citera
2015-06-12, 12:27
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacer1000
undra hur troligt det skulle vara att man fick en offentlig ursäkt av de andra typ 200 länderna på jorden utom i Sverige, En sak är väl rätt klar, inte något annat land skulle detta ha någotsomhelt utrymme i media!
Glöm inte att ta alla mörka invandrare du möter på gatan i hand och be om ursäkt för att du är svensk.
Kan komma att bli lag på detta kring 2020. Det är dit vi är på väg.
Citera
2015-06-12, 12:48
Medlem
Maken till bortskämd jävla otacksamhet.

Nej, Naher, det är du som skall be Sverige om ursäkt. Vi tog emot dig när du behövde oss. Var det många andra länder som erbjöd sig hjälpa dig och din familj? Om Sverige är så vedervärdigt, varför valde ni i så fall inte att av alla de andra länderna? Sverige kan ju inte ha varit det land som låg närmast det ni stack ifrån.

Det är människor med din bortskämda inställning som får svenskar att bli invandrarfientliga. Du vill inte vara en del av vårt land, för då blir du vad du jämför med det som kallades husnigger - vilket fruktansvärt förakt för de invandrare som faktiskt vill vara, och är, en del av vårt samhälle! Man kan misstänka att du bara är här för att suga åt dig grädden och glufsa i dig de saftigaste köttbitarna - och snabbt ska det serveras, annars begär du en ursäkt från hela nationen.

Jag skäms över att det finns invandrare som du, jag skäms å alla anständiga, hederliga människors vägnar.
Citera
2015-06-12, 14:10
Medlem
Flashbackrassarna och Billström gör exakt vad Somar var ute efter. Struntar helt i kritiken i sig och säger bara "Var tacksam, åk hem annars!".

Hon har inte rätt att kritisera något i Sverige helt enkelt.
Citera
2015-06-12, 14:14
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Flashbackrassarna och Billström gör exakt vad Somar var ute efter. Struntar helt i kritiken i sig och säger bara "Var tacksam, åk hem annars!".

Det börjar bli jävligt tröttsamt att få höra "rasse" om man kritiserar någon med invandrarbakgrund. Du får gärna förklara vari det rasistiska ligger.
Citera
2015-06-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helter

Du tycker inte inte att Somar är onödigt raljerande? Sveriges invandring kostar, och det kostar ordentligt. Den här kostnaden står beskattad arbetstid för, inte någon outtömlig guldkälla kallad staten. Det är endast skattebetalares välvilja som möjliggör Sveriges massiva mottagande, ingenting annat. En välvilja som helt och hållet håller på att försvinna på grund av människor som Somar, tillsammans med andra tydliga trender i samhället. Orsak och verkan, kom ihåg det. Det har också att göra med en försämrad världsekonomi, brist på naturresurser och insikten om att inte bara mottagandet är omöjligt, utan också att välfärdsstaten som sådan är omöjlig. Kaoset som kommer att uppstå när välfärdsstaten inte längre kan uppfylla sina åtaganden kan vi bara spekulera om, men uppenbarligen är detta något som gemene "rasist" känner oro över. Sedan kan vi också diskutera "bang for the buck". I dagsläget tas det från biståndet för att ge ett fåtal "evig försörjning" i Sverige (många tror ju att det är möjligt, den ekonomiska realiteten är en helt annan). Man kan ju fråga sig hur rimligt det är.
Senast redigerad av happyfestivus 2015-06-12 kl. 14:45.
Citera
2015-06-12, 14:36
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Det är en väldigt extrem text.

Tyvärr kommer hon nog få en del mordhot pga. den, vilket är väldigt trist. Även fast hon har extrema åsikter så måste hon få yttre dem.

Jag tycker det är trist att det antagligen bara kommer stanna vid hot. I många andra länder hade hon blivit lynchad för motsvarande uttalanden.
Citera
2015-06-12, 14:41
Avslutad
När jag var liten så uppfostrades vi, min generation, med att säga tack, om man fick något.
Nu, i det nya mångkulturella Sverige, så kanske vi ska lära oss att be om ursäkt när vi får en gåva?

Fast det är klart, vad är en gåva?

http://www.synonymer.se/?query=g%E5va

Det kan tydligen vara ett offer, donation, present, allmosa .....

Oavsett, någon avstår något för någon annan. Vilket man, om man är väluppfostrad, bör vara tacksam för.

Sedan förväntar jag mig givetvis inte att varje invandrare tackar mig varje dag jag går förbi dem eller träffar dem.

Vissa säger att tacksamhet är en känsla, men det hör väl kristendomen till?
I islam finns väl inget sådant? De är väl bara tacksamma mot allah (alla )?
Citera
2015-06-12, 15:17
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
När jag var liten så uppfostrades vi, min generation, med att säga tack, om man fick något.
Nu, i det nya mångkulturella Sverige, så kanske vi ska lära oss att be om ursäkt när vi får en gåva?

Fast det är klart, vad är en gåva?

http://www.synonymer.se/?query=g%E5va

Det kan tydligen vara ett offer, donation, present, allmosa .....

Oavsett, någon avstår något för någon annan. Vilket man, om man är väluppfostrad, bör vara tacksam för.

Sedan förväntar jag mig givetvis inte att varje invandrare tackar mig varje dag jag går förbi dem eller träffar dem.

Vissa säger att tacksamhet är en känsla, men det hör väl kristendomen till?
I islam finns väl inget sådant? De är väl bara tacksamma mot allah (alla )?

Problemet är att majoriteten av vänstermänniskor faktiskt verkar inbilla sig att det är en rättighet att få asyl, och att det är reglerat i en FN konvention.

Vad de har missat är att de har rätt att söka, inte få.

Jag har små förhoppningar om att det går att förändra deras feltänk, känns som att de har någon form av hjärnskada.
Citera
2015-06-12, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Problemet är att majoriteten av vänstermänniskor faktiskt verkar inbilla sig att det är en rättighet att få asyl, och att det är reglerat i en FN konvention.

Vad de har missat är att de har rätt att söka, inte få.

Jag har små förhoppningar om att det går att förändra deras feltänk, känns som att de har någon form av hjärnskada.

När det gäller den här Naher, har familjen inte uppehållit sig här olagligt om de väntat så länge? Dvs. att de fått avslag och sedan sökt igen på andra grunder?

Antagligen avhandlat redan, men jag var sent in i tråden och ber om ursäkt för att jag inte orkat läsa hela.

Edit: Vad är "vänstermänniskor"? Moderaterna har suttit vid makten i 8 år och uppmanade folket att öppna sina hjärtan. Vi har DÖ och ingen demokrati längre. Kan ni sluta med tugget om vänstern, alla utom SD är ju "vänster".
Senast redigerad av Pripps3.5 2015-06-12 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in