2015-06-18, 20:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasilisacat
Sluta vara så dömande.

Look who's talking

Men du slapp ju åtminstone en örfil
Citera
2015-06-18, 21:00
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Look who's talking

Men du slapp ju åtminstone en örfil
Herregud så farligt var det inte hon ramla på golvet bara inte så att jag däcka henne?
Citera
2015-06-18, 21:01
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Snälla allihopa kan ni sluta klaga på mig och hjälpa mig istället med att bidra med tips och liknande?

Men det var ju det du fick Nisse! Jag skrev ju vad jag trodde att ditt problem var och att du behöver överväga lång terapi för du beter dig inte på ett moraliskt eller omsorgsfullt sätt och du respekterar inte när det går emot din vilja för du sätts i en lidande sits då - och det enda du vet är att slå dig ur den.

Det är ju fan inte konstigare än att ett korsband går av. Då går du till läkaren för ngt är trasigt. Du börjar arbetsterapi, tränar upp benet igen etc etc. Skillnaden nu är att du har samma jobb framför dig men att det är en psykolog istället för en ortoped. Fattar du? Du måste gå dit. Det funkar inte att gå till Ica eller att vänta och inte göra något.
Citera
2015-06-18, 21:02
Medlem
Citat:
Detta är sjukare än vad jag va innan psykhemmet min flickvän hade visst hittat min tråd då hennes bekant hade visat mig den. Helt ovetande om detta kom jag hem till henne då hon sa att vi skulle ses snabbt.
Då trodde jag självfallet att vi kunde lösa detta problemet utan våld och andra bravader. När jag kom in i lägenheten bad hon mig sätta sig i köket och satte sig ner mitt emot mig och kollade på mig med en stadig blick och sa - varför har du lagt ut en tråd som handlar om mig på flashback?

Då kände jag mig plötsligt illa hotad och illa till mods så jag ställde mig upp och börja springa då hennes hund plötsligt dyker upp framför dörren så jag snubblade på djuret och ramlade och slog i huvudet och blev medvetslös.
Nu börjar jag känna lite skuldkänslor och ångest eftersom min flickvän lyckades släpa mig till sängs och tog hand om mig väldigt bra. Men hon kände sig tyvärr inte säker nog att får flytta in hos henne igen inte för tillfället iaf.

Hur gick det med hunden? Är den OK?
Citera
2015-06-18, 21:03
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hur gick det med hunden?
Vad jag vet så mår hunden bra. Jag hoppas det iallafall
Citera
2015-06-18, 21:03
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Herregud så farligt var det inte hon ramla på golvet bara inte så att jag däcka henne?

Men du, var bor du? Jag har annorlunda åsikter än dig och jag tänker komma till dig nu och ge dig en fet box för det.

Har jag rätt att göra det? Är det försvarbart att jag gör det?

Motivera varför du säger ja eller nej.
Citera
2015-06-18, 21:06
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Men du, var bor du? Jag har annorlunda åsikter än dig och jag tänker komma till dig nu och ge dig en fet box för det.

Har jag rätt att göra det? Är det försvarbart att jag gör det?

Motivera varför du säger ja eller nej.
Självklart får du slå mig om du vill jag kan inte hindra dig. Folk dödar ju varandra för man har olika åsikter så en box är ju inget större fara.
Citera
2015-06-18, 21:25
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Självklart får du slå mig om du vill jag kan inte hindra dig. Folk dödar ju varandra för man har olika åsikter så en box är ju inget större fara.

NEJ! Jag får inte slå dig! Det är inte MIN RÄTT att slå dig såvida du inte anfaller mig först. Våld startas av den som initierar våldet. Försvar initieras av den som blir anfallen. Det är två olika saker: Anfall är en sak. Försvar är en annan.

Får du slita av byxorna på en riktig het brud som har riktigt tajta jeans på sig på stan en sen kväll? Svaret är nej! Du får inte gör det eftersom tjejen har rätt till att själv välja vem hon har sex med. Om du har sex med henne mot hennes vilja för att du är fysiskt starkare så är det våldtäkt.

I det fallet tjejen blir överfallen och inser att en våldtäkt är på väg att äga rum så får hon ta fram en pistol och skjuta (i en frisk värld). Men världen är inte frisk på grund av demokrati och/eller diktatur. I dessa samhällsformer så får man inte försvara sig eftersom man måste vara psykiskt svag så att en övre klass ska få erhålla och behålla sin plats.

Nu har du lärt dig lite om sann skillnad mellan rätt och fel.
Citera
2015-06-18, 21:34
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
NEJ! Jag får inte slå dig! Det är inte MIN RÄTT att slå dig såvida du inte anfaller mig först. Våld startas av den som initierar våldet. Försvar initieras av den som blir anfallen. Det är två olika saker: Anfall är en sak. Försvar är en annan.

Får du slita av byxorna på en riktig het brud som har riktigt tajta jeans på sig på stan en sen kväll? Svaret är nej! Du får inte gör det eftersom tjejen har rätt till att själv välja vem hon har sex med. Om du har sex med henne mot hennes vilja för att du är fysiskt starkare så är det våldtäkt.

I det fallet tjejen blir överfallen och inser att en våldtäkt är på väg att äga rum så får hon ta fram en pistol och skjuta (i en frisk värld). Men världen är inte frisk på grund av demokrati och/eller diktatur. I dessa samhällsformer så får man inte försvara sig eftersom man måste vara psykiskt svag så att en övre klass ska få erhålla och behålla sin plats.

Nu har du lärt dig lite om sann skillnad mellan rätt och fel.
Jag gör vad jag vill. Du får göra som du vill och följa dina regler som du skrev här uppe. Jag följer mina regler.
Citera
2015-06-18, 21:41
Medlem
05.30s avatar
Citat:
Jag gör vad jag vill. Du får göra som du vill och följa dina regler som du skrev här uppe. Jag följer mina regler.

Vilka är dina regler?
Citera
2015-06-18, 21:44
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Jag vill ju ha kvar henne.. Men hon måste ändra på sina åsikter.

Det är fritt land, alla får tycka och tänka vad de vill. Sen kanske alla inte gillar varandras åsikter och det verkar störa dig för mycket. Jag förstår verkligen att agressionsproblem kan göra att det är svårt att stå imot ilskan. Men hon borde väl berättat för dig att hon var feminist, dock tycker jag inte att 1,5 månad är så himla lång tid ändå. Vill hon ha kvar dig då?
Citera
2015-06-18, 21:48
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Det är fritt land, alla får tycka och tänka vad de vill. Sen kanske alla inte gillar varandras åsikter och det verkar störa dig för mycket. Jag förstår verkligen att agressionsproblem kan göra att det är svårt att stå imot ilskan. Men hon borde väl berättat för dig att hon var feminist, dock tycker jag inte att 1,5 månad är så himla lång tid ändå. Vill hon ha kvar dig då?
Det hade inte behövt bli så jävla eskalerat men grejen är att jag har köpt så mycket till henne samt betalat alla räkningar så jag har lagt ner så jävla mycket pengar på henne. Jag borde kanske berättat detta innan men jag gör det nu istället. Hade det inte varit enbart för pengarna då hade jag inte blivit så arg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in