Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Nu skall vi inte prata om mig i denna tråd men eftersom:

1. Jag är ovanlig.
2. Jag är ingen tonåring

så pratar jag uppenbarligen inte om mig själv. Jag har uppfattat henne som töntig och därmed inte så inne på det kriminella livet. Sommarjobbar, kör moped, trevlig, har varit ihop med en stabil kille. Låter för mig som en tönt och ingen vanlig tonåring. Är det någon som känner till henne som kan klargöra vilket liv hon levde?

En helt vanlig skötsam tjej är enligt dig definitionen på tönt. OK.
2015-06-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Grannar? Finns ju inga på minst 0,5 km avstånd såvida det inte finns fler Litauer på Blombergs Säteri. Hur kan man då avgöra om de drack kaffe eller inte?

Intressant. Man får väl utgå från att de promenerade förbi eller annat. Annars är det mindre troligt att de hade en bra kikare och spanade på bröderna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0ll3123
Har inte hunnit läsa tråden på några dagar.
Vem är denna AJ ni spekulerar om?
Mvh

Godsherre och patron samt ägare till all mark och byggnader navet i byn alla ser upp till. Anställer Balrer till diverse sysslor från snickerier till mord om man ska tro tråden
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0ll3123
Har inte hunnit läsa tråden på några dagar.
Vem är denna AJ ni spekulerar om?
Mvh
Mannen som äger marken där kafét, ladan mitt emot kafét, gården där litauern bodde, gården där kroppen hittades ligger på. Finns inget som indikerar på att han är inblandad för övrigt mer än att några vill ha en saftig Midsomerhistoria med grevar, slott och mord.
2015-06-18, 21:00
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Nej.

Vad menar du? I så fall är det inte mord. Då är det "vållande till annans död".
2015-06-18, 21:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEYTAN
Denna teori kanske redan diskuterats, men om kroppen gömts i ett trångt utrymme kan det röra sig om en kyl/frys? Kan detta påverka problemet med att fastställa tidpunkten för döden? Bara en tanke.

Ja, de tankarna har funnits tidigare i tråden apropå obduktionen. Och det kan ju vara en anledning till att liklukten inte var så stark att andra märkt den. En människa som ligger död i nästan en vecka på sommaren, om än inomhus, luktar nog en hel del utan att jag behöver säga mer...

Jag hoppas obducenten. om hen känner sig osäker, kan få hjälp av (internationell) expertis att utröna när Lisa dog.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-18 kl. 21:05.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Mannen som äger marken där kafét, ladan mitt emot kafét, gården där litauern bodde, gården där kroppen hittades ligger på. Finns inget som indikerar på att han är inblandad för övrigt mer än att några vill ha en saftig Midsomerhistoria med grevar, slott och mord.

Tack! Då är det absolut så att ägaren till Blombergs Säteri också äger Martorps Gård? Vill gärna få det bekräftat!
Medlem
Citat:
Grannar? Finns ju inga på minst 0,5 km avstånd såvida det inte finns fler Litauer på Blombergs Säteri. Hur kan man då avgöra om de drack kaffe eller inte?

Skitsnack!! Det bor ju nån granne i samma hus, som polisen knackade på hos först och sa att de kommit fel. Kvinnan MGM sa till grannen att ringa AJ. Visst finns det grannar.
2015-06-18, 21:03
Medlem
Citat:

Grannarna. Boende i samma huskropp. Tror jag.
2015-06-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad menar du? I så fall är det inte mord. Då är det "vållande till annans död".

Vad menar DU?. Mord för mig är om de haft uppsåt att döda och då faller teorin för mig att Lisa inte tålde deras starka brännvin. Lisa skulle antagligen inte heller skicka sms till pappan om att hon är på väg att åka hem om hon istället tänkt supa med litauerna.

Skulle hon mot förmodan vilja dricka med litauerna så bör man inte lämna tillhörigheter och nyckeln i mopeden.
2015-06-18, 21:05
Bannlyst
Det här med Lisas liv som skötsam hon måste ju ha druckit hb på helgerna ? Eller varför är det så knäpp tyst om henne?
2015-06-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det här med Lisas liv som skötsam hon måste ju ha druckit hb på helgerna ? Eller varför är det så knäpp tyst om henne?

Dricker man verkligen HB i dagens samhälle? En tjej i den åldern har nog inga problem att få vin,öl,cider och alkoläsk utköpt av någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in