2015-06-18, 20:40
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6193891

Misstänkta kvinnan överklagar inte.

- Hon har det bättre i häktet än i arresten, miljön är bättre, men hon mår såklart dåligt. Hon förstår allvaret i det hon anklagas för.

Vad är det för skillnad mellan häkte och arrest? Visste inte att det fanns arrester i Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Kanske, men jag tänker mig en full och naiv person som tror att ingen kommer att hitta grejerna på åkern. Det faktum att GM missade den ena handsken, tyder på ett okoncentrerat beteende.

Det är kanske vad som någon vill få oss att tro. Men kombinationen full och naiv som samtidigt leder till ett så kristallklart Hans o Greta spår är en svårsmält kombination.
Medlem
De misstänkta brödernas Mamma sa att Lituaiska bekanta sett bröderna dricka kaffe 18:15 på Söndagen. Varför just denna exakta tidsangivelse? Varför inte "vid tiden för bortförandet"," "runt halv sju" "strax efter 18:00". Hon pratade med sina söner på Onsdagen då tidningar skrivit om fallet och tidsangivelser.
2015-06-18, 20:41
Medlem
Wildsomes avatar
Alla som spekulerar i att litauerna var fulla borde dra något gammalt över sig. Utgå inte från så mycket som ni inte har en aning om, Ockhams rakblad är det bästa.
2015-06-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Öhhh, alla tonåringar d.v.s. personer mellan 13 till 19 år. Vilken tonåring idag håller inte på med droger? Vilken tonåring idag idkar inte könsumgänge flera gånger i veckan? Vilken tonåring idag sysslar inte med kriminalitet? Så antingen är hon en normal tonåring och då finns det många som kan vara tänkbara gärningsmän, eller så är hon en skötsam, laglydig, snäll tonåring med ett gott hjärta och då är hon en ytterst, ytterst ovanlig tonåring.

Öhhh, är du dum eller larvar du dig bara?
2015-06-18, 20:43
Medlem
Att dessa artiklar om AJ "försvunnit" kan möjligen förklaras genom att de är väldigt välbesökta de senaste dagarna. Därför har tidningarna lagt dessa artiklar som betaltjänst för att tjäna en hacka. Om inte så är det en smula märkligt att de bara är väck.

Edit

Såg att alla tidningar som har artikeln om detta hör ihop och då är det kanske ett problem med deras server eller dyl.
Synd för jag vill gärna läsa en artikel om
en 18 åring som ljög om sitt namn och en grisplågare.
Senast redigerad av candysaurius 2015-06-18 kl. 20:53.
2015-06-18, 20:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är kanske vad som någon vill få oss att tro. Men kombinationen full och naiv som samtidigt leder till ett så kristallklart Hans o Greta spår är en svårsmält kombination.
Men frågan är om GM verkligen fattat hur noggrant man söker i dylika ärenden i Sverige. Det krävs ju rätt många som söker och troligtvis är Missing People ett okänt begrepp för en litauer.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-18 kl. 20:48.
2015-06-18, 20:45
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
En fråga: skulle bröderna arbeta dagen efter då mordet tros ha begåtts?

I sådana fall bör man kunna utesluta att de var totalfulla och utförde det, tror inte de hade velat försova sig till arbetet för det sägs att de var skötsamma. Personligen hade jag inte varit helt kry iaf dagen efter en brakfylla.

Om de nu gjorde det nyktra så har de gett dumheten ett ansikte med tanke på hur de i nyktert tillstånd, stressade eller ej, lagt ett hans och greta-spår till sin bostad. Obs: ren spekulation

De var på arbetsplatsen på måndagen tillsammans med AJ och Åsl'nd. Det var då de hittade handsken som en broder, AJ och Ås'und tog i innan den lämnades till polisen.
2015-06-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så du utgår från dig själv?

Nu skall vi inte prata om mig i denna tråd men eftersom:

1. Jag är ovanlig.
2. Jag är ingen tonåring

så pratar jag uppenbarligen inte om mig själv. Jag har uppfattat henne som töntig och därmed inte så inne på det kriminella livet. Sommarjobbar, kör moped, trevlig, har varit ihop med en stabil kille. Låter för mig som en tönt och ingen vanlig tonåring. Är det någon som känner till henne som kan klargöra vilket liv hon levde?
2015-06-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
De misstänkta brödernas Mamma sa att Lituaiska bekanta sett bröderna dricka kaffe 18:15 på Söndagen. Varför just denna exakta tidsangivelse? Varför inte "vid tiden för bortförandet"," "runt halv sju" "strax efter 18:00". Hon pratade med sina söner på Onsdagen då tidningar skrivit om fallet och tidsangivelser.

För att det kanske var det hon hört. Hon hörde det av en annan person efter att de gripits. Personen kan ha sagt nåt i stil med "Men herregud, det kan ju inte vara dom, jag såg ju dom med mina egna ögon, runt 18.15 satt de där och drack kaffe". Typ...
2015-06-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound

Grannarna till bröderna var visst också från samma land. Antar att mamman inte kunde annat än hemspråket.
2015-06-18, 20:49
Medlem
SEYTANs avatar
Denna teori kanske redan diskuterats, men om kroppen gömts i ett trångt utrymme kan det röra sig om en kyl/frys? Kan detta påverka problemet med att fastställa tidpunkten för döden? Bara en tanke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in