2015-06-18, 20:08
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skane4ever
Någon som vet varför länkarna till reportagen med AJ är borta, bland annat den här som pungont ursprungligen postade

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fsverigesradio.se%2Fsida%2 Fartikel...rtikel%3D6186601

Hur som helst ville jag lyssna en gång till för att höra om jag hörde rätt... AJ säger där att det finns övergivna gruvor på ägorna, precis som om han försöker vilseleda MP och polisen bort från gården

Folk tror att gruvor alltid är detsamma som gångar i berg. Gruvdrift kan dock ske via dagbrott och det är det normala på Kinnekulle. Förmodligen menas någon plats där man brutit sten eller liknande. Inget konstigt med det.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2015-06-18 kl. 20:21.
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur menar du nu? Kan vi verkligen veta säkert att UFO:n och troll inte existerar? Har någon verkligen bevisat det? Är det inte precis såna här saker man skulle kunna vänta sig att troll skulle ta sig för t ex?

Om 80-åriga godsägare utan andra bevis än nån slags psykoanalys av vad de sagt och gjort under en TV-intervju på 1 minut kan ingå i pedofilringar och samtidigt mörda 17-åringar på sin egen mark så ser jag inget skäl till varför inte troll också skulle vara en "fullt möjlig teori". Verklighets- och faktaunderlaget för hypoteserna är i varje fall detsamma.

Så vitt jag vet så existerar 80-åriga pedofiler. Har dock aldrig sett en dokumentation på utomjordingar eller troll. Eller känner du till något som jag inte vet? Du förstår förhoppningsvis själv hur korkad din jämförelse är. Det är inte heller någon random 80 åring som man kan se som gärningsman. Det är inte Gösta 85 år som bor på Hökarängen utan det är godsägaren som bor och verkar där BO hittades. Att du tycker att det är så fantastiskt som att det är att jämföra med troll och tomtar och andra sagoväsen är lite av en gåta. Jag vet inte men själv hade jag tyckt att det varit lite märkligt att hitta en död 17 årig tjej i mitt låsta garage. Vore det inte befogat då att misstänka den som äger garaget eller iaf kika på möjligheten. Kliv av din Islandshäst. Fötterna dina skrapar i marken.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Titta på kartan, jämför Martops gård med Hovgärde.
Just det, där hittades hon i ett låst utrymme hos grisarna/vid dem.
Skulle inte Hovgärde varit avspärrat någon gång under veckan om Lisa hittats där?
2015-06-18, 20:09
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Det är lustigt. Läste detta igår men nu är den nerlagd.. skumt.
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=5QWDVeyZHYaTsAGmv4PwC w&url=http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/180162/miljoner-i-gardsstod-till-skaraborgs-bonder&ved=0CB4QFjABOAo&usg=AFQjCNGGJXW06fE1XXmjwS mSRqF-uuLb8A

Länken fungerar inte för mig.
2015-06-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag är beredd att hålla med. Inte någonting har man fått veta om Lisa Holm. Verkar vara en tajt kompiskrets. Har dom försatts med munkavle av polisen?

Kanske finns det inte så mycket att veta om Lisa Holm. Hon var väl en normal tonåring uppväxt i en normal familj. Hon var inte vackrare än någon annan flicka i samma ålder. Unga människor är oftast vackra precis kattungarna är gulliga. Till en början trodde jag också att det måste ha varit någon i hennes familj eller bekantskapskrets som bragt henne om livet. Men det finns inte mycket som tyder på det just nu.
2015-06-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Folk tror att gruvor alltid är detsamma som gångar i berg. Gruvdrigt kan dock ske via dagbrott och det är det normala på Kinnekulle. Förmodligen menas någon plats där man brutit sten eller liknande. Inget konstigt med det.

Men konstigt att sr-länkarna och även tv4-länken är döda
2015-06-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det gör vi alla emellanåt. Anledningen till att jag skulle vilja utvidga begreppet till fastigheter beror på att jag inte har kännedom om var kroppen de facto hittades.

Nej, det har man medvetet låtit vara osagt. Och det är väl klokt.
2015-06-18, 20:12
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

Jag ser ingen skillnad.
Är det två olika namn på samma gård?
2015-06-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Jag är beredd att hålla med. Inte någonting har man fått veta om Lisa Holm. Verkar vara en tajt kompiskrets. Har dom försatts med munkavle av polisen?

Träffade en tjej som gått på samma skola som Lisa under gymnasiet. Hon var en glad tjej, som vilken tonåring som helst. Antigen gillade man heller eller inte, men så är det väl med alla.
En helt vanlig tonåring.
2015-06-18, 20:13
Medlem
Stoppa pressarna! En intervju med godsägaren är borttagen och vips, någon sitter och plockar bort material som har med AJ att göra för att han är den skyldige. Skärp er
2015-06-18, 20:14
Medlem
Citat:

Och huru vet du detta? Mig veterligen har inte dödsplatsen blivit offentlig, rätta mig gärna om jag har fel.
2015-06-18, 20:15
Medlem
Mickeavensiss avatar
Ganska enkelt att Litauerna är oskyldiga, jag har levt intimt med en litauer och dom är extremt ärliga, så säger en ärlig litauer nåt så är det absolut så..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in