2015-06-18, 15:58
Medlem
Enligt samtiden.se har Sentio FI på 3.1 procent och PP på 0.4 procent, samtidigt som "Övriga partier" skall ligga på 4.4 procent. Alltså nästan en hel procent som röstar på övriga partier, bortsett från FI eller PP.

Enligt val.se skulle mandatfördelningen med det senaste Sentioresultatet bli:

S: 93
M: 93
SD: 86
V: 27
MP: 26
C: 24

S+MP+V: 146
M+C: 117
S+SD: 179
M+SD: 179
2015-06-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Enligt samtiden.se har Sentio FI på 3.1 procent och PP på 0.4 procent, samtidigt som "Övriga partier" skall ligga på 4.4 procent. Alltså nästan en hel procent som röstar på övriga partier, bortsett från FI eller PP.

Hehe. Jobbigt för KD när ett skämtparti som F! är en hel procent större
2015-06-18, 16:57
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Hehe. Jobbigt för KD när ett skämtparti som F! är en hel procent större

KD är nog det parti som förlorat mest på invandringspolitiken. Reinfeldt blev deras baneman.
2015-06-18, 16:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism

S + MP = 119

Eftersom M och C avsagt sig opositionsrollen skulle nuvarande regering fortsätta vid ett nyval. Att M eller C på något sätt skulle samarbeta med SD är uteslutet.
2015-06-18, 17:25
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
KD är nog det parti som förlorat mest på invandringspolitiken. Reinfeldt blev deras baneman.

Tror också att den svenska kyrkan och andra hjälporganisationer bidragit till kollapsen genom att man satsat på fel häst. Ta till exempel hjälparbetaren som uteslöts:

http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-trots-nio-ars-ideellt-arbete/

Kan tänka mig att en del kristna sagt tack och adjö efter diverse märkliga islamvänliga uttalanden och aktiviteter från den svenska kyrkan.

PK etablissemanget är mer och mer i otakt med verkligheten.
Senast redigerad av FruLibertas 2015-06-18 kl. 17:32.
2015-06-18, 17:32
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Tror också att den svenska kyrkan och andra hjälporganisationer bidragit till kollapsen genom att man satsat på fel häst. Ta till exempel hjälparbetaren som uteslöts:

http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-trots-nio-ars-ideellt-arbete/

Kan tänka mig att en de kristna sagt tack och adjö efter diverse märkliga islamvänliga uttalanden och aktiviteter från den svenska kyrkan.

PK etablissemanget är mer och mer i otakt med verkligheten.

Fast svenska kyrkan är större än KD och KDs väljare återfinns även i frikyrkovärlden.
2015-06-18, 19:05
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang

Vilket är poetiskt rättvist då DÖ ursprungligen var just KD:s.

Snällt spelat av Göran Hägglund, först skapa en sådan självmordspakt och sedan sluta med politiken.
2015-06-18, 19:50
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Men ojdå, var fan fick du luft ifrån då. Jag undrade om uppgifter som ska ha publicerats för några timmar sen.

SD har ökat konstant i typ 15 år och exploderat i år, att då blir förvånad över att SD nu är på 22 % är ju löjligt naivt och okunnigt om svensk debatt.
2015-06-18, 19:54
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
SD har ökat konstant i typ 15 år och exploderat i år, att då blir förvånad över att SD nu är på 22 % är ju löjligt naivt och okunnigt om svensk debatt.

Behöver inte vara otrevlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Nyheter idag är väl en skämtsida? Stämmer verkligen det där?

Sverigedemokraterna snart største parti

Citat:
I den siste målingen til YouGov får partiet 20,1%, mot det konservative partiet Moderaternas 23,6% og regjeringspartiet Socialdemokraternas 24,7%. Og i det Norske meningsmålingsfirmaet Sentios junimåling får SD hele 22,1% kun ett museskritt bak Moderaterna og Socialdemokraterna på henholdsvis 23,8% og 23,9%.

Kan även gå in på den här sidan för att komma till samma artikel:
http://www.sentio.no/se/hem/
Noterade nu att det fanns ännu fler länkar från Sentio.
Sverigedemokraterna rusar inför Almedalen
Chocken: SD över 20 procent i två opinionsmätningar
Senast redigerad av Glaucius 2015-06-18 kl. 20:01.
2015-06-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Undrar var smärtgränsen är för S?
Vid vilken nivå i OU kommer rekordlåga siffror få konsekvenser i ledningen för S.
Juholt fick avgå till stor del beroende på snabbt fallande OU. Nu gör Löfven om samma sak.

Eller kommer S köra ända in i kaklet 2018 med samma besättning?

Fortsätter denna trend tror jag vi kommer få se en ny partiledare och en kraftig regeringsombildning utan extraval tidigare än vad vi anar. För skall nästa S-partiledare regera med förra partiledarens budget?

Får Löfven köra och lägga fram en budget i höst får nästa partiledare bara 2017 och delar av 2018 på sig att visa sin politik. Det kan vara för kort tid för att vända siffrorna inför nästa val.

Problemet för dem är att Löfven antagligen är deras bästa kandidat. Det säger allt.

Frågan är vad en ny partiledare kan göra i det parlamentariska läge vi har. Jag skulle tro att S är litet trötta på att ha MP på halsen........

Jag kan se ett radikalt alternativ...jag tror inte det kommer att hända, men om S ändrar migrationspolitik, och gör upp med SD och något mittenparti, och bildar en majoritetsregering.

Alternativet är misstroendevotum och att alliansen gör upp med SD....sannolikt mer troligt än det ovanstående.
2015-06-18, 20:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag kan se ett radikalt alternativ...jag tror inte det kommer att hända, men om S ändrar migrationspolitik, och gör upp med SD och något mittenparti, och bildar en majoritetsregering.

Allting handlar om självbild. Och precis som när man har en självbild av sig själv som "högpresterande" på personlig nivå så kan man på personlig nivå krascha i sin självbild. Jag tror att S som parti kommer att krascha i sin självbild som "oifrågasatt maktparti".

Precis som när man depressionskraschar på ett personligt plan blir man inte kapabel att göra det allra minsta. Och det är precis det vi ser hos S. Handlingsförlamning drivet av sönderslagen självuppfattning. Trasig självbild.

Socialdemokraterna är ett deprimerat parti, och Imovanen fick dom till att drista sig till att valresultatet 2014 var ett tydligt tecken på att väljarna "efterfrågade en stark socialdemokratisk politik". Bwhahaha....
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-06-18 kl. 20:32.
2015-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Jag har inte sagt att jag är förvånad över att SD ökar din misstolkande jävla fitta. Och vad jag vet om politik och svensk debatt kan du knappast utläsa på min fråga om den specifika uppgiften som presenterades ifrån vad jag hade för mig var en skämtsida.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja det är kanske en skämtsida. Här har du en sida som hänvisar till samma mätningar, som är på riktigt:

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/sverigedemokraterna-rusar-infoer-almedalen-16634
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Sverigedemokraterna snart største parti

Kan även gå in på den här sidan för att komma till samma artikel:
http://www.sentio.no/se/hem/
Noterade nu att det fanns ännu fler länkar från Sentio.
Sverigedemokraterna rusar inför Almedalen
Chocken: SD över 20 procent i två opinionsmätningar
Tackar. Jag var säker på att dom skulle fortsätta öka, men inte att det skulle gå så här fort. Tiggare och invandrare vart man än tittar förstör väl bilden av en svensk sommar mer än vanligt + DÖ, så att folket har fått nog på riktigt. Men det är ju även stort stöd för SD bland invandrarmän har jag hört. Intressant att följa detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in