Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Du skrev lite fel där Fp menar du. Jo roligt att se folkpartiets jättekadrer i kommunerna. Snart består partiet enbart av partimedlemmar och funktionärer. Sympatisörer i gemen har flytt.
Det är så den politisk korrekta eliten kokkar ihop till en klick utan stöd från "verklighetens folk" som flytt till Sd. Intressanta blir när yrkespolitikerna som är beroende av ett stort parti inte längre kan försörja sig på politiska jobb, inom EU eller olika nationella och internationella organ.
Jag tror att Fp kommer att försöka med trixet sparka Björklund sätt in Ohlsson med påföljd att det går ännu sämre. Jag säger adjö, adjö, adjö Fp 2% i valet 2018.
Ja precis jag ändrade det.
Jo politiker på det individuella planet är många gånger kloka och ser vartåt det barkar. Det är inte konstigare än att företagsledare lämnar sjunkande skepp för att låta sig rekryteras av mer framgångsrika företag.
Flera politiker når nu en ökande insikt om att de inte kommer kunna fortsätta som politiker i FP eller KD och inser att de måste byta till SD om de vill vara kvar inom politiken. Många av dem tycker garanterat också att deras partis hållning i invandringsfrågan är ohållbar.
Det här har vi kunnat se länge men för många blev det en chock när SD fick 12,9% i valet och nästa chock som nu kom är att SD är jämnstora med S och M. När de går om och blir största parti kommer läget bli ett helt annat, då är det rumsrent även för de att byta.