Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 19:12
Medlem
Klart det är godsägaren som är misstänkt i detta det är ju uppenbart av allt jag läst... Kanske skulle ringa polisen och tipsa ?? Han borde sitta inne vid detta laget enligt mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det verkar ju inte så om han träffade Lisa under dagen, och var senare med och hittade handsken?

Han blev väl "sjuk" och for till Stockholm vid häktningen av hans gästarbetare, har jag för mig ...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det verkar ju inte så om han träffade Lisa under dagen, och var senare med och hittade handsken?

Ok, tyckte jag läst att han var bortrest under helgen men då hade jag fel. Så han träffar Lisa på Söndagen och hittar handsken på Måndagen.
2015-06-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Ok, tyckte jag läst att han var bortrest under helgen men då hade jag fel. Så han träffar Lisa på Söndagen och hittar handsken på Måndagen.

Jag tror han var bortrest helgen efter Lisa försvann.
2015-06-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men till skillnad från rubriceringen mord så lämnar det öppet för fler gärningsmän eller till och med en helt annan gärningsman när det gäller "mord", dvs vem som tog livet av henne.

Åklagaren och vissa i tråden verkade dock inte förstå att när tingsrätten ändrar rubricering så handlar det om att de inte tycker åklagaren har på fötterna för det han valt.
Vissa i tråden lever fortfarande i villfarelsen att någon ändring av rubriceringen ö.h.t. ägt rum. Något som är demonstrativt falskt.

Vidare, "misstänkt för mord" är givetvis öppet för andra GM. Har du hört någon häktats på "misstänkt för mord och inga som helst andra är inblandade"? Vad tror du? Att förundersökningen ej får leta alternativa GM baserat på rubriceringen?
2015-06-18, 19:15
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Klart det är godsägaren som är misstänkt i detta det är ju uppenbart av allt jag läst... Kanske skulle ringa polisen och tipsa ?? Han borde sitta inne vid detta laget enligt mig.

Ja hade jag varit polis hade jag kollat upp hans alibi en extra gång, nån han kände som gjort detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31

Vad fan ska du tipsa om?

Jag blir så trött...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror med stor sannolikhet ( >95%) att bröderna är skyldiga till Lisas mord. Deras arbetsgivare berättat att bröderna rörde sig i stora ytor och hade tillgång till alla byggnader. De jobbade inte bara som byggarbetare utan de var också som vaktmästare och trädgårdsmästare. Jag vet hur uppmärksamma och nyfikna litauiska arbetare är. De är bästa hundvakter som finns. Det är väldigt osannolikt att någon/några främmande kidnappar Lisa och köra henne eller hennes döda kropp runt i byggnader utan att bli bemärkta av de tre MGM och deras landsmän som bodde granne med dem.

Nej! Jag hittar inget alternativ GM. Bröderna är skyldiga . Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?
Jag håller med dig att det är stor sannolikhet, men det ser illa ut när någon som kallar sig "matematiker" använder siffror där inga finnes. Till skillnad från media och jurister så borde en person som vet något om matte att siffror är kvantitativa och äger bara relevans efter en kvantitativ analys...
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Som jag förstått väckte han misstankar på sättet smset skrevs är ju inte säkert de var LH som skrev de.

Ja då har du nog förstått fel, det är mer vanligt än ovanligt att man ber sina döttrar messa var dom är.... (kanske söner oxå ) fast det har jag mindre uppfattning om
2015-06-18, 19:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så, med det senaste fyndet kallat "grisladugård" så har offret alltså påträffats på dessa platser:
Lada
"Grisladugård"
Åker
Dike
Nedgrävd
Garderob
Kassaskåp
Olika ställen/byggnader

Det tycks inte råda någon hejd på GM i att sprida ut kvarlevorna. Alternativt är källorna mer bristfälliga än den omåttliga fantasin hos dem som skriver här.
Varför gjorde du tillägget "kassaskåp" efter mitt inlägg? Jag kan inte läsa det i min egen text serru.
2015-06-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja hade jag varit polis hade jag kollat upp hans alibi en extra gång, nån han kände som gjort detta?

Precis men folk här verkar inte kunna lägga ihop ett och ett och se ett samband..
2015-06-18, 19:21
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Håller med dig i mycket.
Det är även oerhört tyst om detaljer och information om familjen (inkl Lisa) privatliv osv. HÄR INNE, här brukar man få reda på det mesta. Aldrig läst en tråd där det varit så oerhört lite info. om BO och dennes liv och allt omkring BO.

Jag är beredd att hålla med. Inte någonting har man fått veta om Lisa Holm. Verkar vara en tajt kompiskrets. Har dom försatts med munkavle av polisen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in