Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 13:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag var i affänen i Hällekis och handlade. Det är inuti ett svinstall hon hittades. Männen som pratade utvecklade sina åsikter på ett sätt som fått mig att må väldigt dåligt.

Ville inte bara osmaklig men funderade på om kroppen kastats till grisar.
2015-06-18, 13:06
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Hur långsökt tycker ni det är att Gärningsman skulle kunna vara AJ eller hans söner?
Inte jättelångsökt.
Jag tror inte det var meningen att Lisa skulle hittas, så de måste väl tillhöra de misstänkta skara, likväl som någon annan.
Så insyltade som de blivit måste väl polisen åtminstone avfärda dom, allt annat känns som grovt tjänstefel?
2015-06-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag var i affänen i Hällekis och handlade. Det är inuti ett svinstall hon hittades. Männen som pratade utvecklade sina åsikter på ett sätt som fått mig att må väldigt dåligt.

Åsikter om vad?
2015-06-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Kollar man på kartan om man nu ska försöka lista ut var vinterbilden är tagen så borde det vara någon av bryggorna som ligger rakt västerut från fiket. Såg inga bryggor längre norrut. Har inte fått klart för mig åt vilket håll PC bor från kafét.

Karta bläddra ner för att komma åt den.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab

Han bor på Prästgården, det er hans adress
2015-06-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är i så fall en höst intressant iakttagelse som du gjorde där.
Ja det tycker jag med, det är därför jag tog upp det. Ifall nån annab såg samma och reagerade på det också.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är väääldigt låg sannolikhet för det. Sannolikheten att fel MGM sitter häktade är liten, men långt ifrån obefintlig. Däremot, att fel MGM skulle fortsatt vara häktade i ljuset av all teknisk bevisning som säkert redan börjat rulla in i viss mån och fortsatt kommer göra det i veckor framöver, kanske månader, är betydligt mindre. Och att det skulle gå till åtal och fällande dom är väldigt otroligt. Om GM fortfarande är på fri fot så kommer med största sannolikhet polisen snart vara denne på spåren. Jag tror vi kan utgå från att bevisläget kommer vara rätt solklart bu eller bä.

Bra inlägg, men jag är tyvärr inte lika säker som du är på att det inte kan landa i ett mål som i allt väsentligt bygger på indicier. I så fall lär det bli ännu mer livat här i tråden och det kommer att vävas konspirationsteorier runt flera personer som trådens Kalle Blomkvist-maffia kommer tycka är "alternativa GM"
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Medans Expressen stod vid MGMs bostad så spärrade de av Martorp ungefär samtidigt.

22.30 så började de söka igenom martorp.. Tyckte jag läste att MGM togs in kl 20.18, men den tidningen kan ju ha lite fel också..
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
klart de är glada för att verksamheten får en massa uppmärksamhet, fanns väl ingen förutom de lokalt boende i byn som hört talas om detta ställe tidigare.
gratis PR över hela landet, sedan kan de ju vara deppiga för att de blivit av med en personal och ledsna för att en de känner har mördats

Det är möjligt, dom ligger inte lågt precis. Eldar massorna medans detta är hög aktuellt. Rätt eller fel, kan diskuteras.
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jävligt långsökt eftersom det inte finns någon enda känd omständighet som pekar mot dem. Om man nu inte ska räkna in den våldsamt uppförstorade "handskincidenten". Det ska till en rejält uppskruvad fantasi för att göra någon till huvudmisstänkt samtidigt som andra personer sitter häktade på omständigheter man själv i princip inte har någon information om.

Vad jag vet vet man inte ens om någon av dem befann sig i trakten när hon försvann. Att en 80-åring från nån slags övre medelklass skulle vara mördare... Tja det är ju i varje fall betydligt mindre sannolikt än att två gästarbetare i 30-årsåldern skulle vara det.

Oki, men om låt säga Bröderna var först på handsken, och sedan arne borde inte det ge bröderna ett sorts alibi? Är du helt inne på att dem har rätt gärningsmän?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Ingen aning. Just dessa hundskall och kalabaliken som uppstod, hänger envist kvar i mitt minne.
VAD reagerade hundarna på?
delar av ett meddelande:
därför är jag rätt säker om att hunden fick sin belöning och därför skallade den som den gjorde. Sökskallet är ihållande och mer att hunden matar fram skallen regelbundet tills föraren är framme och då tystar hunden pappas tjänstehund skäller så där när vi leker med den och när pappa ger belöningen som är lek med fjongen som han har i fickan
2015-06-18, 13:09
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Japp:
http://www.saabturboclub.com/event/bantraff-kinnekulle-ring2015/

Inte samma dag, men samma helg i vilket fall, och det är inte ovanligt att långväga gäster spenderar hela helgen i trakterna kring detta evenemang.

Men detta är inte relevant alls, så jag ursäktar offtopic.
Det kan däremot vara en förklaring till varför det rört sig mer folk än vanligt i trakten. Det är ett ganska stort evenemang i bilkretsarna, speciellt i samband med tillåtande väder.

Ja det förklarar verkligen det som en annan användare sa om att det rört sig en massa obekant folk i området. Men då var alltså saab-mässan över på lördagens kväll. Alltså var inte PC på någon mässa på söndagen. En motorintresserad hade nog varit på mässan och inte spökat runt ett kafé.

Ingen som identifierat platsen där vinterbilden med PCs fyrhjuling är tagen?
2015-06-18, 13:11
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Inte jättelångsökt.
Jag tror inte det var meningen att Lisa skulle hittas, så de måste väl tillhöra de misstänkta skara, likväl som någon annan.
Så insyltade som de blivit måste väl polisen åtminstone avfärda dom, allt annat känns som grovt tjänstefel?

Jag tycker man borde rikta sig in mer på förhör med denna AJ. Jag tycker de är för mycke konstigheter kring han som pekar mot hans riktning. och ja tror han vet mer än han säger

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in