Citat:
Jag vill inte på något vis förefalla respektlös och jag lider väldigt med familjen. Ett fruktansvärt öde. Dock håller jag inte riktigt med om att det är "helt normalt" beteende med en 17-årig dotter att förvänta sig ett sms innan hemfärd och sedan åka och leta efter henne på momangen. Jag har två döttrar, bor mitt i centrala Sthlm och är tveksam om jag skulle bete mig så. Och då är jag känd som den försiktige pappan…
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?
Det du framför i relation till dina barn, visar bara på hur olika vi alla är. Jag har slitit ut flera bilar på att hämta och lämna barn, upp i mycket högre ålder än 17 år. Det är min oro i kombination med barn som är bekväma.
Som förälder är man alltid orolig, och håller kontakten hela tiden med barnen. Oftast ett kortfattat samtal eller sms för att gilla läget. Barnen är lika ängsliga och vill veta att allt är bra med mig. När ens barn är ute i trafiken eller nöjeslivet sover man extra gott när man vet att de kommit hem.
Det har inte med ålder att göra och det är fullt normalt att vilja ha koll på när en flicka lämnar sitt jobb på en moped för att åka hem. Det är faktiskt normal omsorg, oavsett ålder på en familjemedlem.
Jag tror inte pappan såg just den faran flickan råkade ut för, han var nog mest orolig för att hon åkte moppe. På landsbygden åker barnen moppe och fyrhjulingar och det sker en hel del hemska olyckor.
. Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?