Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Jag vill inte på något vis förefalla respektlös och jag lider väldigt med familjen. Ett fruktansvärt öde. Dock håller jag inte riktigt med om att det är "helt normalt" beteende med en 17-årig dotter att förvänta sig ett sms innan hemfärd och sedan åka och leta efter henne på momangen. Jag har två döttrar, bor mitt i centrala Sthlm och är tveksam om jag skulle bete mig så. Och då är jag känd som den försiktige pappan…
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?

Det du framför i relation till dina barn, visar bara på hur olika vi alla är. Jag har slitit ut flera bilar på att hämta och lämna barn, upp i mycket högre ålder än 17 år. Det är min oro i kombination med barn som är bekväma.

Som förälder är man alltid orolig, och håller kontakten hela tiden med barnen. Oftast ett kortfattat samtal eller sms för att gilla läget. Barnen är lika ängsliga och vill veta att allt är bra med mig. När ens barn är ute i trafiken eller nöjeslivet sover man extra gott när man vet att de kommit hem.

Det har inte med ålder att göra och det är fullt normalt att vilja ha koll på när en flicka lämnar sitt jobb på en moped för att åka hem. Det är faktiskt normal omsorg, oavsett ålder på en familjemedlem.

Jag tror inte pappan såg just den faran flickan råkade ut för, han var nog mest orolig för att hon åkte moppe. På landsbygden åker barnen moppe och fyrhjulingar och det sker en hel del hemska olyckor.
2015-06-18, 15:31
Medlem
Jag tror med stor sannolikhet ( >95%) att bröderna är skyldiga till Lisas mord. Deras arbetsgivare berättat att bröderna rörde sig i stora ytor och hade tillgång till alla byggnader. De jobbade inte bara som byggarbetare utan de var också som vaktmästare och trädgårdsmästare. Jag vet hur uppmärksamma och nyfikna litauiska arbetare är. De är bästa hundvakter som finns. Det är väldigt osannolikt att någon/några främmande kidnappar Lisa och köra henne eller hennes döda kropp runt i byggnader utan att bli bemärkta av de tre MGM och deras landsmän som bodde granne med dem.

Nej! Jag hittar inget alternativ GM. Bröderna är skyldiga . Jag undrar bara varför det tog så lång tid för att göra husrannsakan hus dem!?
2015-06-18, 15:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Jag vill inte på något vis förefalla respektlös och jag lider väldigt med familjen. Ett fruktansvärt öde. Dock håller jag inte riktigt med om att det är "helt normalt" beteende med en 17-årig dotter att förvänta sig ett sms innan hemfärd och sedan åka och leta efter henne på momangen. Jag har två döttrar, bor mitt i centrala Sthlm och är tveksam om jag skulle bete mig så. Och då är jag känd som den försiktige pappan…
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?
Och jag har fem barn och bor på landsbygd och vill nog hävda att det är ganska vanligt att man meddelar innan man ger sig iväg .. just utifall att något händer, moppen går sönder/cykeln får punka och man inte kan vara säker på att mobilen har täckning överallt på vägen.

Jag anser det också fullt normalt att när barnet inte dyker upp som det skall och inte svarar på mobilen så åker man iväg och ser om barnet blivit stående någonstans på vägen.

Det kanske är skillnad på när folk rör sig i obygden jämfört med i stan där det både finns kommunikation, platser att låna telefon på och saker som kan dyka upp göra att barnet till exempel tittar in i en butik och därför blir försenad etc.

På en landsväg finns inte så mycket som kan dra iväg folk på avvägar liksom.
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det diskuterades i tråden i natt. Mer än så vet jag inte.

Edit: Du får själv läsa tråden. Det kan inte jag göra åt dig.

Jag har läst och kommenterat. Bara för att den inte finns registrerad betyder det inte att den är såld.
Faktum är att den typen av 4-hjulingar sällan är registrerad öht.
Den typen av 4-hjuling är mer att betrakta som leksak.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Endast att man beter sig konstigt och är i närheten av offret ska inte räcka för sannolika skäl så åklagaren bör ha en del som inte vi vet om ja.
Ja,visserligen,men en sak vet vi,alla tre nekar.
Tre personer som inte har några grova kriminella gärningar i bagaget ska alltså lyckats hålla tyst i en förhörsgrillning?
Och lägg där till att det rapporterades att kvinnan såg ut som ett vrak vid häktningsförhandlingen vilket tyder på en psykisk obalans,för vad?
Är hon bedrövad för den situationen som hon befinner sig trots att hon är oskyldig eller att hon är det för gärningen?
Var det sistnämnda så hade förmodligen lättat sitt samvete med att berätta.
Min övertygelse är att hade det varit en person som häktades då hade jag köpt att denne är tyst,men tre personer med ett icke kriminellt förflutet?
Nej.
2015-06-18, 15:35
Märkligt! Alla är så inne på att förklara sina teorier att man inte ens är intressrade av var brottsoffret hittades WAKE UP!!! Är det ett svinstall eller inte är det i bruk eller inte?
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Ja beskrivning av den finns och är känd av polis
Och bilen har ingen koppling till bröderna eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Lisa ringde direkt till Rebecka efter att mamman hade hört av sig. Och orsaken till att Rebecka och lowa säger att Lisa ringde 21 och 21.30 kan va för att Lisa ringde igen, när Lisa stod utanför caféet dör att få mer info osv..även berätta att hon är försvunnen..

Rebecka och Lowa svarade 21.30 respektive 21 tiden när reportern frågade vilken tid de fick höra om Lisas försvinnande.

Lena(ägare och chef) ringde 18 tiden och frågade om allt var ok. De svarade att de skulle stänga och börja åka hemåt. Så när Lisas mamma ringer 20.15 till Lena och frågar om lisa så hade det väl varit naturligt att hon kastat sig över telefonen och ringt både Lowa och Rebecka genast!

Lowa och Rebecka talade även om en fjärde person som slutat och gått 10 minuter innan, vem är den personen?

Jag tycker det är flera frågetecken och både anställda och chefen beter sig konstigt. Utöver ett normalt beteende när någon försvunnit från arbetsplatsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Varför nämns det inget om päronen i princip? Ingen har dykt upp i media. Syskon? Pojkvän? Vart är alla..

Varför skulle man inte redan vid försvinnandet vilja gå ut i media? Är det inte så det "brukar" gå till? Man ser en bedrövad mamma eller pappa tala ut?

Tycker det är så mycket skumt med detta fall. Gillar det inte alls. Orkar inte ens spekulera så mycket, är bara inne på forumet för att se om det någon gång får ett slut.

Tror att päronen och alla anhöriga framförallt vill få en så gedigen och robust förundersökning som möjligt i syfte att kunna döma rätt person/er för mordet på Lisa. Dom anhöriga beter sig helt korrekt!
2015-06-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
För att slå fast vad lokalen använs till eller har använts till.
Du ser ju att det är hö där inne genom springan, alltså är det för djurhållning.
2015-06-18, 15:36
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Varför nämns det inget om päronen i princip? Ingen har dykt upp i media. Syskon? Pojkvän? Vart är alla..

Varför skulle man inte redan vid försvinnandet vilja gå ut i media? Är det inte så det "brukar" gå till? Man ser en bedrövad mamma eller pappa tala ut?

Tycker det är så mycket skumt med detta fall. Gillar det inte alls. Orkar inte ens spekulera så mycket, är bara inne på forumet för att se om det någon gång får ett slut.

Dom lämnade ju snabbt ut en bild och lät Pressen skriva ut namn på den försvunna flickan rätt fort för att det skulle hjälpa då dom trodde hon var bortförd.

Nu är det väl ytterst NORMALT att dom inte vill figurera i tidningar etc och bara vara hemma och sörja när flickan är hittad död.

Förstår faktiskt inte hur någon av arbetskamraterna eller godsägaren kan vilja ställa upp på bild eller i ljudklipp. Skulle något ha hänt en närstående eller arbetskollega till mig och media kom och "störde" så skulle jag nog be dom dra åt helvete och att polisen informerar dom den info som dom bör veta.
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-06-18 kl. 15:40.
2015-06-18, 15:37
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Var bara medveten om att tidigare motivdrivna spekulationer i tidigare intensiva krimtrådar här på forumet aldrig har träffat rätt, och alltid slutat med att några av de motivdrivna spekulationernas företrädare har spårat ut i bittra, rättshaveristiska och förtalande påståenden om att en annan än den dömd är den skyldige, och att det enbart är pga prestige/tunnelseende/tryck från media/politiska konspirationer som fel man sitter.

Men räcker inte det hyfsat bra som motiv, dock? Det är ju inte himla ovanligt med sexualmord.
Eftersom det är höga straff för våldtäkt och mycket lätt att bli fälld för våldtäkt.Så kan det väl hända att GM mördar offret efter våldtäkt för att komma undan och undgå straff mm.Det är betydligt svårare att bli fälld för mord än våldtäkt.Dessutom om offret försvinner kan troligen GM aldrig bli fälld någonsin.
Är det inte det mest vanliga att mörda för att slippa stå till svars för våldtäkt?
Eller finns andra mer troliga orsaker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in