Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 18:47
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jo, men många av oss var lika berörda efter det att hon var försvunnit och då menar jag för tiden innan vi ens visste att det fanns en mördare.

Ja naturligtvis men då är man orolig/bestört över ett försvinnande nu jagar vi mördaren eller mördarna och tror dom/han känner flåset i nacken..
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag ser att jag skulle läst ikapp några sidor (!) innan jag svarade dig. Men jag förstår dig också, min formulering såg kanske ut som att allt borde prövas, jämt. Jag är fortfarande helt kvar i tråden om Lisa...
Ingen har något HR-utslag ännu, men det är just överklagandet som kommer ge oss ett sådant utslag.

*Det är ett överklagande i ett fall där, vad vi vet, teknisk bevisning saknas.

*Det är ett överklagande för hittils ena brodern, i ett fall där, vad vi vet, rådmannen tabbade sig med formuleringen och satte "delaktighet" för bröderna, samt sänkte misstankegraden för kvinnan.

*Detta är ett överklagande i ett fall, där vad vi vet, "sannolika skäl" höll.

*Det är ett överklagande i ett fall där försvarsadvokaterna till bägge bröder inte anser att deras klienter bör hållas häktade.

Dessa faktorer gör att jag faktiskt kan tycka att det är bra om ytterligare en rättsinstans gör en bedömning. Jag är glad för det, för det är precis vad rättssystemet behöver, avseende just detta fallet.
Ett utslag i ett fall där osäkerhet verkar råda är helt enkelt på sin väldigt rätta plats.

Ingen större skada skedd. Det gläder mig att vi förstår varandra.

Jag håller med dig - det är av yttersta vikt att en högre instans prövar TR:ns beslut eftersom osäkerhet verkar råda.
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Letar o letar men hittar inte, kan nån länka så jag kan se foton på de misstänkta

Hur svårt kan det vara....

http://www.exponerat.net/namn-och-bild-pa-lisa-holms-misstankta-mordare/
2015-06-18, 18:49
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar47
Om det var planlagt att mörda Lisa så visste gärningsmannen/ kvinnan att Lisa inte skulle hämtas av pappan utan hon skulle åka moppe hem.
Det skulle tyda på att det inte var Litauerna då de inte talar språket och knappast fått den informationen av nån.
Den som är skyldig visste att Lisa skulle åka moped den här söndagen och vilken tid de stänger cafet.
Det är då nån i hennes bekantskapskrets/ eller anknytning till cafet.

Om det skulle varit ett inbrott som hon bevittnade så är det väl lite långsökt. Varför göra inbrott den här tiden, 18.30 då vägen är trafikerad osv....

Nej, jag är inne på linjen att hon kände sin förövare, därför inga spår av våld vid mopeden.

Hon kan ju följt med nån frivilligt i ett fordon. Nån hon litade på. Väskan och nyckeln kan ha satts i låset efteråt. Vi vet helt enkelt inte. Det finns många scenarier.

Men jag skulle bli förvånade om Litauerna gått lös på henne.

Än en gång, då måste det enligt din teori vara en bekant till BO som också har tillgång till byggnaderna där BO hittades.
2015-06-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Tyckte med att det hade blivit lite väl trångt med allt det där i utbyggnaden, men det var den informationen som stod i pm:et och som jag vidarebefordrar.

Nu verkar ju djurbesättningen inte bestå av mjölkkor direkt så någon mjölkkarusell behövs ju inte.

Låter som att det möjligen kan ha innehaft alla dessa funktioner långt tillbaka i tiden när det var ett litet lantbruk med självförsörjning.

Ladan är ju en långt senare byggnation.
2015-06-18, 18:50
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Vi har en gård på Kinnekulle, på andra sidan från Blomberg sett.
Jag har inte hunnit med att läsa allt, det går för snabbt.

Nu påstås det att MGM lagt henne inne i en grisladugård! ?

Jag tror folk svamlar och överdriver om allt.

Vet du mer om var hon hittades.....
2015-06-18, 18:52
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Hon vart aldrig beskjuten det är bara skitsnack finns inga bevis för det.

Okej, min point var att alla som rört sig i området kring en mordplats är misstänkta. Så även Lisbet i Palme-mordet. Men denna tråden gäller inte Palme-mordet.
2015-06-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Okej, min point var att alla som rört sig i området kring en mordplats är misstänkta. Så även Lisbet i Palme-mordet. Men denna tråden gäller inte Palme-mordet.

Gubben är starkt misstänkt i mina ögon.
Vore jag flickans farsa skulle jag elda upp hela gården om lisa hittades där.
2015-06-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Än en gång, då måste det enligt din teori vara en bekant till BO som också har tillgång till byggnaderna där BO hittades.

Det är lite grann "knuten" i det hela. Allt bygger på denna fria tillgång till i stort sett alla byggnader. Kreti och Pleti har inte det.
2015-06-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ja, det var något utöver det vanliga. Enligt en polis på plats var hon kraftigt misshandlad för att få plats i det trånga utrymmet hon hittades i. Vad det innebär är jag inte säker på, men det torde innebära brutna ben och annat för att helt enkelt få in henne i utrymmet.

Ett kassaskåp??!
2015-06-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Problemet är att OM det inte är de som är MGM i nuläget så måste det vara någon med lokalkännedom och tillgång till byggnaderna där BO hittades.

Litauerna kanske hade vänner med öststatsdialekt på besök som inte visade sig vara så trevliga. Litauerna har lokalkännedom.
Vill påpeka att det bara är spekulation, vet lika mycket som ni vet.
2015-06-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Hur svårt kan det vara....

http://www.exponerat.net/namn-och-bild-pa-lisa-holms-misstankta-mordare/

Vad är en aktbilaga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem