Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 18:34
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ryms verkligen allt det i den utbyggnaden? Om det är utbyggnaden på gaveln till laden mitt i mot cafét som du menar? (har varit ute m hunden och missat en timme).
Tyckte med att det hade blivit lite väl trångt med allt det där i utbyggnaden, men det var den informationen som stod i pm:et och som jag vidarebefordrar.
2015-06-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja jag ser ju inte det rätta incitamentet för att den äldre brodern ska vara ute och leta offer för att kunna våldta/mörda. Jag menar han bor ju med sin fru 300 meter från cafet.

Däremot verkar det ju som att den yngre broder själv är iväg och fiskar och tar sig ut på egen hand, vem vet vad för tankar som snurrar i hans huvud?

Nu har inte läst på Flashback idag så kanske har någon redan skrivit det jag nu gör. Men det finns väl ingenting i nuläget som talar för att Lisa blev våldtagen. Det finns inte heller någonting som talar för att någon av bröderna skulle ha varit drinkare eller använt narkotika. Också den yngre brodern är gift. Han har till och med ett barn. Det normala är att gästarbetare från länder som ligger nära Sverige inte tar hit sina familjer. De är här för att tjäna pengar och de kan åka hem ofta för att vara med familjen. Det skulle kosta massa pengar för dem att försörja fru och barn här. I alla fall om de inte folkbokför sig här. Som jag förstått det är inte dessa personer folkbokförda i Sverige. Men kanske har jag fel? Men om jag har rätt så förstår jag inte varför den äldre brodern tog sin fru hit. Det har framkommit att hon jobbade lite i kafét förra året, men har hon något jobb nu? Jag tänkte att den äldre broderns fru kanske följde med hit för att hålla sin make i schack, lite som en personlig assistent, om han tidigare visat några några tendenser att spåra ur.

Men, jag förstås ingen aning vem av de två bröderna kan ha mördat Lisa. Om det är så att de är skyldiga. Det kan lika väl ha varit den äldre eller den yngre. Däremot tror jag inte att de gjort det tillsammans utan att den ena har hjälpt den andra att gömma kroppen osv.
2015-06-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Lägg ner nu. Ni tror ju aldrig på fakta.

Det beror på var faktan kommer från såklart. Källkritik.
2015-06-18, 18:39
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Instämmer såtillvida att vi har samlats här i tråden av främst en anledning. Även om vi har våra meningsskiljaktigheter är vi alla berörda av detta och vi brydde oss om, samt önskade, att Lisa skulle påfinnas oskadd. Nu efter vi blivit införstådda med att så inte kommer bli fallet övergår vår fokus på att istället hoppas att den som nu tagit hennes oskuldsfulla liv ska få straffa för det.

Det ovanstående tror jag i vart fall vi alla kan vara överens om. Hoppas jag....

Jaja herr Tingsnotarie alla är vi besjälade av att mördaren/a ska få sitt straff
2015-06-18, 18:40
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ryms verkligen allt det i den utbyggnaden? Om det är utbyggnaden på gaveln till laden mitt i mot cafét som du menar? (har varit ute m hunden och missat en timme).

Det tror jag.

Ett slaktrum behöver inte vara så stort, typ ett garage ungefär. Man gör inte direkt storslakt på ett ställe som detta. Kontor behöver inte vara så stort. Ett mjölkrum är inte heller så stora, men visst de kan variera naturligtvis. Vårat mjölkrum tex. är väl ca 9kvm.
2015-06-18, 18:40
Medlem
gubben är oskyldig för han hittar handsken och lisbet palme är oskyldig till inblandning för hon vart beskjuten när Olof Palme mördas.
2015-06-18, 18:43
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jaja herr Tingsnotarie alla är vi besjälade av att mördaren/a ska få sitt straff

Jo, men många av oss var lika berörda efter det att hon var försvunnit och då menar jag för tiden innan vi ens visste att det fanns en mördare.
2015-06-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Varför kan inte det vara 79-årig?
Vad har du för motiv på litauerna?
Är du på riktig!? Jag har skrivit tydligt i första inlägget att antigen sexuellt _eller ekonomiskt motiv ligger bakom Lisas död. Och jag har skrivit att det är väldigt svårt för en 79-årig för att döda och dumpa en kropp. Sluta med trams och fråga inte de saker som är redan besvarade!
Senast redigerad av matematiker 2015-06-18 kl. 18:54.
2015-06-18, 18:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Konstigt att ingen i tråden reagerat på att den äldre brodern pratar med mamman 19.30 på fredagskvällen, och då säger att den yngre brodern är och fiskar. Inte långt innan det här har de varit vid Martorp och betett sig misstänkt. De grips av polis 19.45 just den fredagskvällen (polis kör iväg med de 20.18). Men påstår att yngre brodern är och fiskar! Han sprang hem för att hinna bli gripen då, eller?

Dessutom "sa" ju den äldre brodern att om det verkar nappa ska han också eventuellt ut och fiska. Alltså var inte den yngre brodern ens på väg hem enligt det samtalet 19.30.

Men alla greps i bostaden 19.45! Och det var rätt många som klockade när de greps i bostaden.

Med andra ord - jag tror knappast han var och fiskade.

Källa: VG.no
vad är det för tider du skriver, är det litauiska eller svenska eller både ock
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Därför att hon samtalat med någon via nätet(chat) en tid innan,hon samtalade även med denna person dagen innan och GM frågar LH vad hon ska göra i morgon? Jobba vid cafeét!, vilken tid börjar och slutar du? Hur kommer du dit? moppe!
GM åker dit en stund innan och gömmer sig vid lämplig plats och slår till när LH är på väg där ifrån.

Ungefär så är känslan att det till.

Varför krångla till det? GM kan väl helt enkelt ha observerat LH när hon kom på mopeden på förmiddagen?
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nu har inte läst på Flashback idag så kanske har någon redan skrivit det jag nu gör. Men det finns väl ingenting i nuläget som talar för att Lisa blev våldtagen. Det finns inte heller någonting som talar för att någon av bröderna skulle ha varit drinkare eller använt narkotika. Också den yngre brodern är gift. Han har till och med ett barn. Det normala är att gästarbetare från länder som ligger nära Sverige inte tar hit sina familjer. De är här för att tjäna pengar och de kan åka hem ofta för att vara med familjen. Det skulle kosta massa pengar för dem att försörja fru och barn här. I alla fall om de inte folkbokför sig här. Som jag förstått det är inte dessa personer folkbokförda i Sverige. Men kanske har jag fel? Men om jag har rätt så förstår jag inte varför den äldre brodern tog sin fru hit. Det har framkommit att hon jobbade lite i kafét förra året, men har hon något jobb nu? Jag tänkte att den äldre broderns fru kanske följde med hit för att hålla sin make i schack, lite som en personlig assistent, om han tidigare visat några några tendenser att spåra ur.

Men, jag förstås ingen aning vem av de två bröderna kan ha mördat Lisa. Om det är så att de är skyldiga. Det kan lika väl ha varit den äldre eller den yngre. Däremot tror jag inte att de gjort det tillsammans utan att den ena har hjälpt den andra att gömma kroppen osv.
Det är inte alla här som bryr sig om vad evidensen pekar på eller hur begränsade allmänhetens vetskap om fallet faktiskt är för tillfället. Många tycks tävla i vem som kan fantisera ihop den mest spektakulära historien, helt utan att ta hänsyn till den lilla fakta som vi faktiskt känner till.

Om du inte har varit inne tidigare idag så har du antagligen missat teorin om att AJ är nekrofil och blev uppringd av GM och erbjuden ett dött flickebarn att kalasa på.
2015-06-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Har Lisas aktivitet på nätet kollats, har hon dejtat nån som hon berättat för vad hon skulle göra på Söndag och att hon skulle köra moppe själv för första gången helt ensam

Om det var planlagt att mörda Lisa så visste gärningsmannen/ kvinnan att Lisa inte skulle hämtas av pappan utan hon skulle åka moppe hem.
Det skulle tyda på att det inte var Litauerna då de inte talar språket och knappast fått den informationen av nån.
Den som är skyldig visste att Lisa skulle åka moped den här söndagen och vilken tid de stänger cafet.
Det är då nån i hennes bekantskapskrets/ eller anknytning till cafet.

Om det skulle varit ett inbrott som hon bevittnade så är det väl lite långsökt. Varför göra inbrott den här tiden, 18.30 då vägen är trafikerad osv....

Nej, jag är inne på linjen att hon kände sin förövare, därför inga spår av våld vid mopeden.

Hon kan ju följt med nån frivilligt i ett fordon. Nån hon litade på. Väskan och nyckeln kan ha satts i låset efteråt. Vi vet helt enkelt inte. Det finns många scenarier.

Men jag skulle bli förvånade om Litauerna gått lös på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in