2015-06-18, 18:27
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Enligt vem då?

Jag förstår inte varför mitt inlägg hamnade i ditt svar till någon annan, men ifall du även undrar över mitt inlägg så torde skälen för överklagan framgå av densamma. Mig veterligen åsyftar överklagan TR:ns beslut om häktning på sannolika skäl.
2015-06-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Jag fick ett pm av en person om att det i den utbyggnad som polisen har intresserat sig av finns mjölkrum, kontor och slaktrum.

Ryms verkligen allt det i den utbyggnaden? Om det är utbyggnaden på gaveln till laden mitt i mot cafét som du menar? (har varit ute m hunden och missat en timme).
2015-06-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Hon, Lisa hade inte en aning om att hon skulle bli överfallen, finns inget som tyder på att hon stämt träff med sin baneman eller annan, hon skulle hem från jobbet helt enkelt och skrev det till sin familj innan hon skulle påbörja sin resa hemåt, nån har då under denna korta tidsrymd attackerat henne, tyder på planläggning eller en ren slump, men slump är ovanligt, planläggning vanligt, alltså känns det trovärdigare att nån gömde sig och väntade på henne..

Har Lisas aktivitet på nätet kollats, har hon dejtat nån som hon berättat för vad hon skulle göra på Söndag och att hon skulle köra moppe själv för första gången helt ensam
2015-06-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag iakttog stället, gatan och ladan och samt där GM bor.
I Det området är det bara bönder som bor och ingen är dum att åka ut och mörda Lisa när alla känner alla därborta.
Någon har iakttagit henne. Och det är bilister som åker mellan cafet och ladan. Ingen kan släpa med henne och skulle hon skrika hade grannen/grannarna kommit ut.
Ngn har sett henne och fört henne till ladan där hon troligtvis har blivit våldtagen och drf är stället fortfarande spärrad
"Sherlock Holmes" på fältet. Du åkte ditt och gjorde egna iaktagelser alltså? Har du pratat med bönderna?
2015-06-18, 18:29
Medlem
Med ödmjukhet vill jag påstå att det är väldig mycket fokus på de personer som plockats in.
Finns det möjlighet att ni kan fundera på om det kan finnas övriga GM förutom de som förhörts/sitter i säkert förvar? Person/er som kanske befinner sig långt härifrån? Ja, det är gripna halmstrån, men ändå.
Bara för att det finns folk inplockade behöver det inte betyda att polisen har dem skyldiga, som så påpekats.

Ex. en av dessa "konstiga människor" som nämnts;
"Skåpbil, kille med öststatsdialekt, stannar och frågar om vägen till minst en tjej längs vägen som tycker han är mycket obehaglig. Sitter med karta och vill veta exakt vägbeskriving bara någon mil bort, gärna få in henne i bilen. "

(Citerat från LatexJossan)
Medlem
Mickeavensiss avatar
Ingen VET vad som hänt, varken polis, åklagare eller vi här, vi luskar har våra teorier, GW efter sina erfarenheter, men det vi vet är att en oskyldigt söt fin tjej har blivit mördad och tror nog att alla vill ta fast de/dom skyldiga, så sluta tjafsa på varann och försök visa lite respekt för varann, den ena galna analysen kanske är sann, så openmind är bäst då vi söker den verkliga mördaren och nej det är inte Litauerna, garanterat
Senast redigerad av Mickeavensis 2015-06-18 kl. 18:32.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Varför nämns det inget om päronen i princip? Ingen har dykt upp i media. Syskon? Pojkvän? Vart är alla..

Varför skulle man inte redan vid försvinnandet vilja gå ut i media? Är det inte så det "brukar" gå till? Man ser en bedrövad mamma eller pappa tala ut?

Tycker det är så mycket skumt med detta fall. Gillar det inte alls. Orkar inte ens spekulera så mycket, är bara inne på forumet för att se om det någon gång får ett slut.

Håller med dig i mycket.
Det är även oerhört tyst om detaljer och information om familjen (inkl Lisa) privatliv osv. HÄR INNE, här brukar man få reda på det mesta. Aldrig läst en tråd där det varit så oerhört lite info. om BO och dennes liv och allt omkring BO.
2015-06-18, 18:30
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Instämmer. Jag misstänker att åklagarens häktningspromemoria i ett fall som detta inte endast är ett fåtal sidor lång. Kan ta en halv arbetsdag att gå igenom bara det.

Det kan säkerligen stämma. Min bedömning är att HovR:n bör ta god tid på sig, för att säkerställa att ett korrekt beslut fattas.
2015-06-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Lägg ner nu. Ni tror ju aldrig på fakta.
Ska jag nu bevisa till dig och andra att jag har varit där.
Det enda don jag kan säga är att vänta och se så kommer allting snart fram.
Fallet med LH är så illa att man vet inte ens hur man ska gå ut med allt som har hänt.
Ni svenskar blir ju vettskrämda för minsta lilla grej som händer.
Ni kan inte ens acceptera att GW har haft en teori om att flickan förmodligen skall blivit sexuellt överfallen.
Swedish ppl so naive...SMH

Om Lisa nu blivit sexuellt utnyttjad varför hittas inga spår i form av sperma?
kan det vara så att förövaren är så gammal och inte fick upp kuken därav så finns det inga spår heller och dom som sitter häktade är oskyldiga alltså är det som GW säger en gärningsman men kanske flera för att sopa igen spåren.
2015-06-18, 18:33
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ingen VET vad som hänt, varken polis, åklagare eller vi här, vi luskar har våra teorier, GW efter sina efter sina erfarenheter, men det vi vet är att en oskyldigt söt fin tjej har blivit mördad och tror nog att alla vill ta fast de/dom skyldiga, så sluta tjafsa på varann och försök visa lite respekt för varann, den ena galna analysen kanske är sann, så openmind är bäst då vi söker den verkliga mördaren och nej det är inte Litauerna, garanterat

Instämmer såtillvida att vi har samlats här i tråden av främst en anledning. Även om vi har våra meningsskiljaktigheter är vi alla berörda av detta och vi brydde oss om, samt önskade, att Lisa skulle påfinnas oskadd. Nu efter vi blivit införstådda med att så inte kommer bli fallet övergår vår fokus på att istället hoppas att den som nu tagit hennes oskuldsfulla liv ska få straffa för det.

Det ovanstående tror jag i vart fall vi alla kan vara överens om. Hoppas jag....
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ingen VET vad som hänt, varken polis, åklagare eller vi här, vi luskar har våra teorier, GW efter sina efter sina erfarenheter, men det vi vet är att en oskyldigt söt fin tjej har blivit mördad och tror nog att alla vill ta fast de/dom skyldiga, så sluta tjafsa på varann och försök visa lite respekt för varann, den ena galna analysen kanske är sann, så openmind är bäst då vi söker den verkliga mördaren och nej det är inte Litauerna, garanterat

Jag är helt säker på att både polis och åklagare är i stort säkra på hur det har gått till, sen ska det bevisas också.....
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Med ödmjukhet vill jag påstå att det är väldig mycket fokus på de personer som plockats in.
Finns det möjlighet att ni kan fundera på om det kan finnas övriga GM förutom de som förhörts/sitter i säkert förvar? Person/er som kanske befinner sig långt härifrån? Ja, det är gripna halmstrån, men ändå.
Bara för att det finns folk inplockade behöver det inte betyda att polisen har dem skyldiga, som så påpekats.

Ex. en av dessa "konstiga människor" som nämnts;
"Skåpbil, kille med öststatsdialekt, stannar och frågar om vägen till minst en tjej längs vägen som tycker han är mycket obehaglig. Sitter med karta och vill veta exakt vägbeskriving bara någon mil bort, gärna få in henne i bilen. "

(Citerat från LatexJossan)

Problemet är att OM det inte är de som är MGM i nuläget så måste det vara någon med lokalkännedom och tillgång till byggnaderna där BO hittades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in