Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 18:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag har redan svarat på frågan

😳😳😳😳
Nej, det har du inte, du har bara sagt att du kunde se att de var poliser. Och du har inte svarat på frågan om hur poliserna kunde veta att hon var våldtagen.
2015-06-18, 18:18
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Läs i mina gamla inlägg så kan du se vad jag skrev gällande civilpoliserna..

Du verkar bitter och korkad!

Nej jag är inte korkad, är du? Jag syftade på hela meningen (..eller ja sista delen av den mer. I det där senare av inläggen). Du svarade inte på hur du fick reda på/förstod att hon förmodligen hade blivit våldtagen.

Det du skrivet är sammantaget bara nonsens och du kanske inte ens har varit där på Cafét för den delen?

Hörde du något av vad en civilpolis sade så kan du ju citera det, eller?
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-06-18 kl. 18:22.
2015-06-18, 18:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ev. belsut under fredagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ursäkta, menade inte att ifrågasätta dina kunskaper. Men som sagt i regel ska det försöka avgöra det samma dag som det kommer in. De inblandade får väl lägga allt åt sidan och gör dem bör man klara det på en hel dag (utan att vara rädd för att det blir ett hastverk). Men om det går att avgöra den specifika dagen beror såklart på när överklagandet kommer in.

För alla inblandade parter är det bra att hovrättens svar kommer så snabbt som möjligt det kan utan att för den skull det blir ett hastverk. Vilket jag är säker på att det inte kommer att bli.

Ja, de får lägga allt annat arbete vid sidan och gör de det så lär det ev. komma ett beslut under fredagen.

Det är bara att vänta och se när beslutet kommer. Det kommer när det kommer.
2015-06-18, 18:21
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ursäkta, menade inte att ifrågasätta dina kunskaper. Men som sagt i regel ska det försöka avgöra det samma dag som det kommer in. De inblandade får väl lägga allt åt sidan och gör dem bör man klara det på en hel dag (utan att vara rädd för att det blir ett hastverk). Men om det går att avgöra den specifika dagen beror såklart på när överklagandet kommer in.
Det verkar som om ärendet inte kunde avgöras idag. Är inte det här fallet prioriterat?
2015-06-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag skrev det som jag tyckte angående vem GM kan vara och det passar inte en 79-årig gubbe. Skriv tydligare för att kunna svara dig.

Varför kan inte det vara 79-årig?
Vad har du för motiv på litauerna?
2015-06-18, 18:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Och, om jag får tillägga, omfattningen av innehållet i överklagandet. Annars instämmer jag i det övriga som du har skrivit.

Instämmer. Jag misstänker att åklagarens häktningspromemoria i ett fall som detta inte endast är ett fåtal sidor lång. Kan ta en halv arbetsdag att gå igenom bara det.
2015-06-18, 18:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag håller med om att ett utslag är något att tänka ett steg längre om. Dock skrev jag ingenting om utslag, eftersom jag inte har ett sådant tillhanda. Inte du heller förmodar jag. Mitt påpekande gällde överklagan och ingenting annat, vilket jag skrev också.

Jag ser att jag skulle läst ikapp några sidor (!) innan jag svarade dig. Men jag förstår dig också, min formulering såg kanske ut som att allt borde prövas, jämt. Jag är fortfarande helt kvar i tråden om Lisa...
Ingen har något HR-utslag ännu, men det är just överklagandet som kommer ge oss ett sådant utslag.

*Det är ett överklagande i ett fall där, vad vi vet, teknisk bevisning saknas.

*Det är ett överklagande för hittils ena brodern, i ett fall där, vad vi vet, rådmannen tabbade sig med formuleringen och satte "delaktighet" för bröderna, samt sänkte misstankegraden för kvinnan.

*Detta är ett överklagande i ett fall, där vad vi vet, "sannolika skäl" höll.

*Det är ett överklagande i ett fall där försvarsadvokaterna till bägge bröder inte anser att deras klienter bör hållas häktade.

Dessa faktorer gör att jag faktiskt kan tycka att det är bra om ytterligare en rättsinstans gör en bedömning. Jag är glad för det, för det är precis vad rättssystemet behöver, avseende just detta fallet.
Ett utslag i ett fall där osäkerhet verkar råda är helt enkelt på sin väldigt rätta plats.
2015-06-18, 18:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det beror säkert på när under dagen allt inkom.

Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Det verkar som om ärendet inte kunde avgöras idag. Är inte det här fallet prioriterat?

Det beror säkert på när hovrätten fick in överklagandet samt när de erhöll alla handlingarna i målet.
2015-06-18, 18:24
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Jag har också tänkt på det - problemet med fisket är bara att de misstänkta var på Martorp och polisen följde efter dem. Fiska? Var, när fanns utrymme för den yngre brodern att göra det när de var alla tre och stötte ihop med Mp och sedan polis?

En anv här inne skall ha sett den ena brodern vid mgms hus, och senare även sett den andra brodern fiska. Senare såg hen även Böda bröderna fiska. Om jag inte minns fel så frågade någon den här personen som skulle ha sett bröderna om det ev fanns ett fiskeställe vid martorp, men jag tror inte hen svarade på den frågan?
Så de kan ju ha fiskat i närheten av martorp, men sedan blivit störd av MP, eller att de skulle bege sig hemåt och stötte då på Mp och blev irriterad pga att vart MGM än vänder sig så är antingen polisen eller MP..kanske därför Mp tyckte att MGM betedde sig konstigt?
Om det va alla tre MGM som stötte på MP kan jag inte uttala mig om, då det står olika överallt..
Senast redigerad av MrEchoz 2015-06-18 kl. 18:29. Anledning: Edit
2015-06-18, 18:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi

Det är det säkerligen. Eller alla häktningar är prioriterade men vi ska lägga tre saker på minnet som är av direkt avgörande betydelse för om ett beslut kan komma den specifika dagen och när det över huvud taget kan tänkas komma.

1. Tidpunkten på dygnet då överklagandet kommer domstolen tillhanda
2. Omfattningen på själva överklagandet
3. Omfattningen på åklagarens häktningspromemoria.

Man vill såklart att sådana här ärendet ska gå fort men som en tidigare skribent mycket riktigt påpekade ska tidsaspekten inte offra kvalitén vid altaren.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-06-18 kl. 18:26.
2015-06-18, 18:25
Medlem
Gubben vart presenterad för Lisa Holm, titta vilken förtjusande tjej alltså var han en av dom som såg henne sist i livet.
När skulle hans anställda ha stött på henne?

Sen hittar Gubben handsken oxå är det inte skumt detta???
Är hans anställda dom som får ta smällen kanske?
Är Gubben kanske inblandad.
2015-06-18, 18:25
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
För alla inblandade parter är det bra att hovrättens svar kommer så snabbt som möjligt det kan utan att för den skull det blir ett hastverk. Vilket jag är säker på att det inte kommer att bli.

Ja, de får lägga allt annat arbete vid sidan och gör de det så lär det ev. komma ett beslut under fredagen.

Det är bara att vänta och se när beslutet kommer. Det kommer när det kommer.

Det är en klok observation, ja det är ett förtursmål, ja det ska gå fort, men NEJ, det får inte bli ett hafsverk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in