Citat:
Ursprungligen postat av
TheFortress
Jag håller med om att ett utslag är något att tänka ett steg längre om. Dock skrev jag ingenting om utslag, eftersom jag inte har ett sådant tillhanda. Inte du heller förmodar jag. Mitt påpekande gällde överklagan och ingenting annat, vilket jag skrev också.
Jag ser att jag skulle läst ikapp några sidor (!) innan jag svarade dig. Men jag förstår dig också, min formulering såg kanske ut som att allt borde prövas, jämt. Jag är fortfarande helt kvar i tråden om Lisa...
Ingen har något HR-utslag ännu, men det är just överklagandet som kommer ge oss ett sådant utslag.
*Det är ett överklagande i ett fall där, vad vi vet, teknisk bevisning saknas.
*Det är ett överklagande för hittils ena brodern, i ett fall där, vad vi vet, rådmannen tabbade sig med formuleringen och satte "delaktighet" för bröderna, samt sänkte misstankegraden för kvinnan.
*Detta är ett överklagande i ett fall, där vad vi vet, "sannolika skäl" höll.
*Det är ett överklagande i ett fall där försvarsadvokaterna till bägge bröder inte anser att deras klienter bör hållas häktade.
Dessa faktorer gör att jag faktiskt kan tycka att det är bra om ytterligare en rättsinstans gör en bedömning. Jag är glad för det, för det är precis vad rättssystemet behöver, avseende just detta fallet.
Ett utslag i ett fall där osäkerhet verkar råda är helt enkelt på sin väldigt rätta plats.