2015-06-18, 18:02
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Därför att hon samtalat med någon via nätet(chat) en tid innan,hon samtalade även med denna person dagen innan och GM frågar LH vad hon ska göra i morgon? Jobba vid cafeét!, vilken tid börjar och slutar du? Hur kommer du dit? moppe!
GM åker dit en stund innan och gömmer sig vid lämplig plats och slår till när LH är på väg där ifrån.

Ungefär så är känslan att det till.

Via nätet? tror du inte polis kollat det? nog det första dom gjorde polisen
2015-06-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
De försökte fixa alibi genom att hålla kontakt med mamman och berätta om olika sysslor de utförde om dagarna även om de gjorde något helt annat. Tänker jag spontant i alla fall. Frågan är ju om det är möjligt att förhöra mamman om vad de har berättat under veckan och se om det går ihop?

Det är min tanke också. Stora pojkar som är ängsliga, och i behov av bekräftelse ringer till mamma, är väl inget nytt.

Det är just det samtalet med detaljer om var de varit och gjort som indikerar fiske efter alibi och stöd från mamma. Mammor är inte tillförlitliga vittnen!

Sen tror jag inte de berättat något som för utredningen vidare. Syftet med att ringa mamma var att dämpa ångesten.
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Jag tror att LH stannade kvar bakom byggnaden i några minuter för att chilla (som det visst heter) och för att skicka sms till pappan, men att någon dök upp där när hon satt på mopeden och just skulle åka. Nyckeln i tändningen och den saknade hjälmen tyder på det. Sms-et skickades några minuter innan mobilen slocknade och jag antar att det var gm som stampade på den eller något liknande.

Om inte gm smög på henne och bestämde sig precis när hon skulle åka (osannolikt eftersom hon skulle ha kunnat hinna köra iväg) så är det en grym tillfällighet att de möttes där strax för 18.30. Min gissning är att den blivande gm trodde att alla hade lämnat platsen, blev mycket överraskad och kände att LH hade bevittnat något som var en fara för denne. Därför gick hen till angrepp.

Men hur kunde hen plötsligt röva bort LH från platsen, med hjälm och allt och nyckeln kvar i mopeden, utan att någon såg något? Om gm hade bil, varför förde hen inte LH mycket längre bort? Fyndplatsen tyder på att gm var bekant med platsen och kanske ansåg att hen hade större möjligheter att gömma LH just i närheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Efter att ha varit där idag och kollat igenom stället så kan jag säga nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen och sen mördad.
Och sen bortförd med GM bil. Omöjligt att hon skulle gå eller att de har burit henne bort. Och för första ggn tror jag att det är ena brodern eller AJ som ligger bakom detta!
Allt pekar på litauerna och nu kan jag förstå varför...

Hm..lite märkligt uttalande...exakt hur kom du fram till att hon blivit våldtagen...bara genom at befinna dig där?
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det där med styckning verkar lite långsökt,Dels måste det vara upplyst,dels så tar det säkert ganska lång tid och sen kom pappan och ev mera folk dit tidigt för att leta och måste ha sett något.
Men.....vid upptäckten av offret så "satte sig en polis och grät så han skakade,en hundförare borrade in huvudet i hundens päls och grät och en kriminaltekniker stirrade tomt framför sig".Varför? Under sitt polisarbete så måste de ha tagit hand om många döda på det ena eller andra sättet och inte reagerat så dramatiskt,så något utöver det vanliga var det.
Ja, det var något utöver det vanliga. Enligt en polis på plats var hon kraftigt misshandlad för att få plats i det trånga utrymmet hon hittades i. Vad det innebär är jag inte säker på, men det torde innebära brutna ben och annat för att helt enkelt få in henne i utrymmet.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har hovrätten jourdomstol under helgdagar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Detta är ett s.k. förtursmål som ska avgöras i regel samma dag som det kommer in. Det kan dock bli svårt idag och då uppstår frågan när avgörandet kommer. Imorgon eller på måndag? Jag vet inte hur det fungerar på hovrätten men vi på tingsrätten hade en häktningsjourdomstol på helgdagar och jag antar att något liknande finns vid hovrätten. Mot bakgrund härav bör beslut kunna komma under morgondagen, trots att det är midsommarafton.

Att det är ett s. k. förtursmål vet jag. Först skall handlingarna begäras, därefter skall någon läsa in sig på fallet, sedan kommer det att presenteras för hovrätten och till sist kommer deras beslut.

Kommer de verkligen att hinna med detta under fredagen? Det kan ju vara möjligt? Det här fallet kommer att ta tid att gå igenom allt material samt att fatta beslut. Det får ju inte bli ett hastverk.

Någon som vet med säkerhet om hovrätten har en jourdomstol på helgdagar?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-18 kl. 18:05.
2015-06-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Enligt vem då?
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag skrev det som jag tyckte angående vem GM kan vara och det passar inte en 79-årig gubbe. Skriv tydligare för att kunna svara dig.
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Är du säker på att inte någon av bröderna har haft det?

Väldigt ovanligt att lador står låsta, speciellt om det finns djur där.

Det gör att "alla" som vill kan få tillgång till ev lada
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Undrar om polisen har undersökt AJs son N. G. Jönsson's gård där hans
företag TH* Glob*l AB (**=V,a) är skrivet?
Gården ligger 2,2 km syd för Cafe´På Klostret där Lisa Holm försvann.
Både N. G. Jönsson's dotter Victori* och son Phili* (**=a,p) är också skrivna på adressen.
De har också address i Bromma.

ADRESS:
HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM
531 95 Källby
Västra Götalands län

N. G. Jönsson har tidligare ägt Cafet och också varit/är? delägare i det spritföretag som husades i en av ladorna mitt emot cafeet (den bygnaden som i dag är polisens fokus, eller den brevid), vet inte säkert om dom fortfarande har sprit firman där.
NGJ utvandrade 2013-08-14 till Spanien, enligt Folkbokföringen, men har den nämnda adressen som postadress.
2015-06-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
N. G. Jönsson har tidligare ägt Cafet och också varit/är? delägare i det spritföretag som husades i en av ladorna mitt emot cafeet (den bygnaden som i dag är polisens fokus, eller den brevid), vet inte säkert om dom fortfarande har sprit firman där.

Tidigare uppgift i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ladugården och marken ägs av Arne Jönsson Blombergs Säteri och är utarrenderad till en lantbrukar.
I byggnaden bredvid tappades tidigare vodkan LO Smith ( Arne Jönssons son).
Inga av dessa personer har med försvinnandet att göra.
2015-06-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Jag tycker du verkar vara en potentiell gärningsman till något mycket otäckt efter att ha läst dina mörka fantasier...jävla fåne.
Personligen önskar jag allt vore så enkelt som två rattfulla litauer, en krock och LH aldrig märkte att hon dog.

Mvh

Och vad grundar du det på om jag får fråga ??? jag spekulerar om det han inträffat en våldtäkt eller inte ditt pucko sen hur du uppfattar hur jag skriver skiter jag i..
Senast redigerad av Newflash31 2015-06-18 kl. 18:06. Anledning: fel stavat
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att det är ett s. k. förtursmål vet jag. Först skall handlingarna begäras, därefter skall någon läsa in sig på fallet, sedan kommer det att presenteras för hovrätten och till sist kommer deras beslut.

Kommer de verkligen att hinna med detta under fredagen? Det kan ju vara möjligt men det här fallet kommer att ta tid att gå igenom allt material för det får inte bli ett hastverk.

Någon som vet med säkerhet om hovrätten har en jourdomstol på helgdagar?

Ursäkta, menade inte att ifrågasätta dina kunskaper. Men som sagt i regel ska det försöka avgöra det samma dag som det kommer in. De inblandade får väl lägga allt åt sidan och gör dem bör man klara det på en hel dag (utan att vara rädd för att det blir ett hastverk). Men om det går att avgöra den specifika dagen beror såklart på när överklagandet kommer in.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Men hallå!!!
Jag fattar väl villa som är på besök och vilka som är journalister eller civilpoliser.
Jag var kvar en stund efter att ha ätit på Cafet.
Samma civilpoliser satte sig i civilbilen och jag åkte sen vidare till närheten om vart GM bor/bodde
Hur kunde du se att de var poliser, och hur kunde "poliserna" veta att hon blev våldtagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in