2015-06-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag kan inte se problemet med han inlägg? Vad är det som är så förskräckligt?

Offtopic
Visst får han önska en glad ramadan, men ganska opassande tycker jag iaf med tanke på att vi bor i Sverige och här firar vi midsommar. Det framstår som att han hellre firar ramadan än midsommar?

SD snart större än M och S, jag tänker då fira en riktigt trevlig midsommar här i Sverige med minst 22,1% likasinnade.

Glad midsommar!
2015-06-18, 17:05
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Fy fan vad underbart. Snart så springer vi om både S och M mohahaha, det ska bli kul att höra "experternas" analyser utav det här.

De här rekorden kommer som vanligt att mötas med största möjliga tystnad från media.
2015-06-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
I dina ögon, vem är någon? Vad ska denne någon göra och när?

Eftersom ingenting sker förutom avdammade förslag som språktester och kanske eventuellt i någon diffus framtid efter någon ännu icke specificerad utredning strama upp PUT till TUT, men vilka med alla undantag återigen blir PUT?

7K hittar ju inte på detta själva att utplåna sig, de tar order. Folket går från förrädarna till SD i hopp om att de ska ge lösa problemen. I det skenet tycker jag att det är oerhört glädjande att SD ökar. Att det enda invandringskritiska och sverigevänliga partiet går som en raket trots alla lögner och all stigmatisering tycker jag säger allt.

Med allt det elände som står för dörren och med den ökning SD uppvisat senaste nio månaderna så kommer det här vara en helt ny spelplan inför valet om dryga 3 år. Det är spännande tider man lever i.
Jo, men 7K har politiken som försörjning sedan generationer. Vissa partier i över hundra år. Vissa politiker vi har och haft är barn till tidigare politiker. Det är inte bara makten som är hotad, det är försörjningen för en hel politisk industri med tiotusentals "anställda". 2010 hade vi över 70.000 folkvalda i riksdag, kommun och landsting. 70 jävla tusen. De kommer till slut att tvingas göra vad man måste göra för att hindra SD från att äta upp allt. En del av dem kommer att köra "stå för sina värderingar"-racet ända in i kaklet för att det har blivit en ren religion för dem, men andra kommer att göra det som överlevare alltid gjort - anpassa sig.
2015-06-18, 17:10
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
I dina ögon, vem är någon? Vad ska denne någon göra och när?

Eftersom ingenting sker förutom avdammade förslag som språktester och kanske eventuellt i någon diffus framtid efter någon ännu icke specificerad utredning strama upp PUT till TUT, men vilka med alla undantag återigen blir PUT?

7K hittar ju inte på detta själva att utplåna sig, de tar order. Folket går från förrädarna till SD i hopp om att de ska ge lösa problemen. I det skenet tycker jag att det är oerhört glädjande att SD ökar. Att det enda invandringskritiska och sverigevänliga partiet går som en raket trots alla lögner och all stigmatisering tycker jag säger allt.

Med allt det elände som står för dörren och med den ökning SD uppvisat senaste nio månaderna så kommer det här vara en helt ny spelplan inför valet om dryga 3 år. Det är spännande tider man lever i.

Jag känner mest bedrövelse över hur övriga partier har hanterat frågan och mält sig ut från "reality based politics". Mycket mer elände kommer. Vi kanske till och med har passerat PNR för att ställa saker till rätta, även om en verklig förändring skulle komma redan om ett par år.

Jag är glad att SD finns (och stöds av fler), men är ledsen över att det behövs.
2015-06-18, 17:13
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Sitter på mobilen men visst måste väl M ha gått om S när Juholt var partiledare. Partiet hade en bottennotering på 22% om jag inte minns fel.
Jodå, det har hänt flera gånger tidigare.

I december 2010 var det första gången sedan SCB började mäta 1972.
http://www.svd.se/moderaterna-sveriges-storsta-parti

Det hände också för en dryg vecka sedan i Demoskops mätning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=6184560
2015-06-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo, men 7K har politiken som försörjning sedan generationer. Vissa partier i över hundra år. Vissa politiker vi har och haft är barn till tidigare politiker. Det är inte bara makten som är hotad, det är försörjningen för en hel politisk industri med tiotusentals "anställda". 2010 hade vi över 70.000 folkvalda i riksdag, kommun och landsting. 70 jävla tusen. De kommer till slut att tvingas göra vad man måste göra för att hindra SD från att äta upp allt. En del av dem kommer att köra "stå för sina värderingar"-racet ända in i kaklet för att det har blivit en ren religion för dem, men andra kommer att göra det som överlevare alltid gjort - anpassa sig.

Om man visste att det skulle bli så här, för det antar jag att vi är överens om, varför tillät man det till att börja med och varför lät man det gå så långt?

70000. Det visst jag inte. Barockt!
2015-06-18, 17:20
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Spännande, känslan av att man kanske inte är galen trots allt har lämnat en alltsedan valet i höstas.

Jag hoppas sd fortsätter att äta upp S och M så har vi spännande tider att vänta.

Visst är det?!

15 år av mestadels självvald social isolation undan kräkframkallande PK-iter börjar komma till sin ände!

Straffa S & M hårt och länge, så ingen politiker vågar sig på vad de gjort igen!
2015-06-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Vet inte hur mycket detta påverkar, men Kristersson har adoptivbarn från Asien, precis som Jan "Hibo" Björklund. Så Kristersson kanske känner att för att hans barn inte ska behöva växa upp med utseendekomplex är det önskvärt att det övriga Sverige blandar så mycket som möjligt. Jag vet inte hur vanlig denna tankegång är, men jag fruktar att den finns. Alla ska blanda! (Även Batras barn är ju halvasiater.)

Man kan ju se saken tvärtom.

Om motsättningarna ökar mellan svenskar och invandrare kommer adoptivbarn från tredje världen och blandbarn att hamna i en riskzon. Om det går så långt som till gatustrider mellan svenskar och invandrare kan de adopterade och blandbarnen misstas att tillhöra invandrargruppen och attackeras av svenskar.

Situationen för de adopterade och blandbarnen kommer att vara desto värre eftersom båda sidor kan se sig ha anledning att misstro dem.

Om man vill skydda sina adoptiv- eller blandbarn bör man alltså plädera för en strikt invandringspolitik.
2015-06-18, 17:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
DÖ kommer väl inte att fungera när statsministern från något 15%-parti ska stå och se myndig ut och domdera och diktera budget, även om de kunde skrapa ihop procenten.

Det skulle vara som att kvotera in en dvärg som målvakt i landslaget.

En sådan person har inte den pondus som krävs för att leda ett land. Han representerar inte på något sätt väljarkåren.

Det funkar ju knappt idag med ett parti som fick över 30% utan att det känns löjligt.

I ett sådant läge spricker DÖ.

fast det finns inget som hindrar en liknande uppgörelse efter ett nyval, att s+mp ger alliansen fri lejd för att hålla SD borta. då har vi samma situation igen, oavsett om partierna ifråga har 15, 20 eller 30 procent.

inte för att lägga sordin på stämningen men med de senaste regerings- och budgetsamarbetena i beaktande, dvs mp:s stöd till borgarna 2010 och borgarnas budgetstöd till s+mp 2014, så är 22% alldeles för lite.
2015-06-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är precis det här som kommer tvinga fram en förändring i fundamenten som jag också så ofta hävdat. Det är ok att vara "progressiv" och "human" när man betalas av skattepengar (eller för den del, förfelade näringslivsorganisationer). Sinar inkomsterna där framme kommer de urtida instinkterna fram. Vi kommer få se en kappvändning av guds nåde. Jag sätter mig på parkett och öppnar champagnen. Hoppas dock att kulturmarxistiska parasiterna för alltid är borta från syltburkarna, det vore historisk rättvisa.
2015-06-18, 17:25
Medlem
Citat:
Om man visste att det skulle bli så här, för det antar jag att vi är överens om, varför tillät man det till att börja med och varför lät man det gå så långt?

70000. Det visst jag inte. Barockt!
Ska man vara krass, är ju faktiskt allt detta Reinfeldts fel (eller förtjänst, beroende på hur man ser det), man kan spåra detta tillbaka till några få beslut och tal av Reinfeldt, som blev en ideologi även inom alliansen. SÅ kan det gå, när man utan intelligens öppnar Pandoras ask.
2015-06-18, 17:32
Medlem
Lost-Souls avatar
Aldrig tidigare har jag längtat efter en Ipsos-mätning som nu, mest för humorns skull och att på håll få bevittna ett företag som tar sina sista andetag.

De brände till med robusta 14% i Maj, kan dom vara så wild n crazy att dom vågar sig över 15% i kommande mätning?

Kanske är lite bra ändå att vi har detta agendasättande ploj-institut så man inte blir alldeles fartblind av alla framgångar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in