2015-06-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
SD 18,0% -
SD 20,1% -
SD 22,1% -

Det här är så underbart att det nästan är svårt att ta in.

Vilket otroligt hästjobb Jimmy Åkesson har gjort för dessa opinionssiffror, en delseger värdig bragdmedaljen
2015-06-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
DÖ kommer väl inte att fungera när statsministern från något 15%-parti ska stå och se myndig ut och domdera och diktera budget, även om de kunde skrapa ihop procenten.

Det skulle vara som att kvotera in en dvärg som målvakt i landslaget.

En sådan person har inte den pondus som krävs för att leda ett land. Han representerar inte på något sätt väljarkåren.

Det funkar ju knappt idag med ett parti som fick över 30% utan att det känns löjligt.

I ett sådant läge spricker DÖ.

Fast om vi ser det ur den breda folkmassans synvinkel så skulle kanske en alliansregering idag med Lööf på statsministerposten ses som mer förtroendeingivande (läs mindre avskräckande) för hela befolkningsspektrat än en regering ledd av Anna Kindberg Batra.
2015-06-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det finns väl ingen glädje över att just SD ökar. Det viktiga är att någon genomför partiets politik på migrationsområdet.
Självklart, men eftersom ingenting hittills har fått andra partier att gå med kraft åt det hållet så är SD:s opinionssiffror över 20% det enda verktyg som ännu inte prövats. Nu får vi se vad det leder till. Ingenting? Okej, då testar vi 25% och största parti.

För vad de än säger så finns det en smärtgräns där invandringskramarna till slut slutar tro på att det bästa vapnet mot SD är att tjurigt, rakryggat och principfast fortsätta nöta samma gamla argument om "inte sedan andra världskriget" och "andra länder måste ta större ansvar". Det finns en smärtgräns där syran tränger igenom bunkertaket och där man av ren självbevarelsedrift måste byta spår. MP kommer inte att göra det, V kommer inte att göra det, ungdomsförbunden (utom SDU och KDU) kommer inte att göra det, men övriga kommer inte att ha något val.
2015-06-18, 16:46
Medlem
Rekord efter rekord. Vilket underbar start på helgen! SD över 20%!
2015-06-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyz
Tidigare idag gick Y-axeln endast upp till 20,0. Y-axeln har blivit "sprängd" två gånger samma dag med andra ord.

Jag tycker dock inte att grafen ska ha en Y-axel där botten börjar vid 4 eller 5. Det är visuellt lurigt och sådant som gammelmedia ska syssla med.
2015-06-18, 16:47
Medlem
Flufffens avatar
Fy fan vad underbart. Snart så springer vi om både S och M mohahaha, det ska bli kul att höra "experternas" analyser utav det här.
2015-06-18, 16:48
Bannlyst
Underbar start på midsommarhelgen.
2015-06-18, 16:49
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Erik Ullenhag gör sitt yttersta för att få FP under 4% jag tror faktiskt att han kommer lyckas med detta http://avpixlat.info/2015/06/18/erik-ullenhags-svenskfientliga-midsommarhalsning/

SD snart Sveriges största parti, tack Ullenhag

Jag kan inte se problemet med han inlägg? Vad är det som är så förskräckligt?
2015-06-18, 16:55
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag kan inte se problemet med han inlägg? Vad är det som är så förskräckligt?

Förskräckligt är det inte. Däremot visar det Ullenhags prioriteringar. Vi svenskar, och svenska urgamla traditioner, är inte hans "fokusgrupp" eller prioritet så att säga. Efter klagomål och ifrågasättanden på twitter valde han en timme senare lite nödgat att önska även oss svenskar en "glad midsommar".

Ursäkta off-topic mod.
2015-06-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det finns väl ingen glädje över att just SD ökar. Det viktiga är att någon genomför partiets politik på migrationsområdet.

I dina ögon, vem är någon? Vad ska denne någon göra och när?

Eftersom ingenting sker förutom avdammade förslag som språktester och kanske eventuellt i någon diffus framtid efter någon ännu icke specificerad utredning strama upp PUT till TUT, men vilka med alla undantag återigen blir PUT?

7K hittar ju inte på detta själva att utplåna sig, de tar order. Folket går från förrädarna till SD i hopp om att de ska ge lösa problemen. I det skenet tycker jag att det är oerhört glädjande att SD ökar. Att det enda invandringskritiska och sverigevänliga partiet går som en raket trots alla lögner och all stigmatisering tycker jag säger allt.

Med allt det elände som står för dörren och med den ökning SD uppvisat senaste nio månaderna så kommer det här vara en helt ny spelplan inför valet om dryga 3 år. Det är spännande tider man lever i.
2015-06-18, 16:58
Medlem
trickydicks avatar
Hur länge sedan var det när S inte var största parti? 20-talet? För jag tror att SD är störst om det vore val idag.
2015-06-18, 17:01
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Hur länge sedan var det när S inte var största parti? 20-talet? För jag tror att SD är störst om det vore val idag.

Sitter på mobilen men visst måste väl M ha gått om S när Juholt var partiledare. Partiet hade en bottennotering på 22% om jag inte minns fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in